Title
Мултимодалност рекламног дискурса на енглеском и српском језику
Creator
Aleksić, Irena, 1988-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 08.06.2017.
Other responsibilities
mentor
Trbojević-Milošević, Ivana, 1960-
član komisije
Filipović, Jelena, 1966-
član komisije
Kašić, Zorka, 1949-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
The multimodality of advertising discourse in English and Serbian ; Мультимодальность рекламного дискурса на английском и сербском языках
Publisher
[И. Алексић]
Format
204 листа
description
Друштвено-хуманистичке науке - Прагматика / Social Sciences and Humanities - Pragmatics
Abstract (sr)
У дисертацији се под окриљем литературе посвећене мултимодалности савременог дискурса, прагматичким теоријама и анализи дискурса разматра и испитује улога језика, али и осталих елемената који доприносе успешности рекламног дискурса, као и утицај рекламног дискурса на друштво. Дакле, посматрано превасходно са становишта анализе дискурса и социопрагматике, предмет овог истраживања јесу сличности и разлике између три рекламна дискурса (америчког, британског и српског).
Појам мултимодалност у науци о језику односи се на проучавање језика у комбинацији са другим елементима попут музике, слика, покрета, симбола итд. Захваљујући чињеници да једну телевизијску рекламу можемо посматрати као калеидоскоп наведених елемената, рекламни дискурс пружа велики број могућности за мултимодалну социопрагматичку анализу...
Abstract (en)
Leaning on previous works on the multimodality of contemporary discourse,
pragmatics and discourse analysis, this dissertation aims to explore the role of language
and other elements contributing to the successfulness of advertising discourse, as well
as its impact on the society. The prevailing goal of this research, therefore, is to
establish the similarities and differences in American, British and Serbian advertising
discourses from the perspective of discourse analysis and sociopragmatics.
The term multimodality in linguistics refers to investigating language not in
isolation but in interaction with other modes such as music, images, gestures, symbols
etc. Due to the fact that a television commercial is to be perceived as a kaleidoscopic
representation of the above elements, it is clear that it offers an abundance of
opportunities for multimodal research...
Authors Key words
анализа дискурса, мултимодалност, ограђивање, прагматика, рекламни дискурс, хумор
Authors Key words
Advertising Discourse, Discourse Analysis, English, Hedging,
Humour, Multimodality, Pragmatics, Serbian
Classification
811.163.41'42:659.1(043.3), 811.111'42:659.1(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
У дисертацији се под окриљем литературе посвећене мултимодалности савременог дискурса, прагматичким теоријама и анализи дискурса разматра и испитује улога језика, али и осталих елемената који доприносе успешности рекламног дискурса, као и утицај рекламног дискурса на друштво. Дакле, посматрано превасходно са становишта анализе дискурса и социопрагматике, предмет овог истраживања јесу сличности и разлике између три рекламна дискурса (америчког, британског и српског).
Појам мултимодалност у науци о језику односи се на проучавање језика у комбинацији са другим елементима попут музике, слика, покрета, симбола итд. Захваљујући чињеници да једну телевизијску рекламу можемо посматрати као калеидоскоп наведених елемената, рекламни дискурс пружа велики број могућности за мултимодалну социопрагматичку анализу...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.