Title
Evaluacija projektnih zadataka u integrisanom učenju stranog jezika i sadržaja
Creator
Manić, Danijela Lj., 1973-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 06.06.2017.
Other responsibilities
mentor
Vučo, Julijana, 1953-
član komisije
Filipović, Jelena, 1966-
član komisije
Lopes, António.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Evaluation and assessment of task-based activities in CLIL
Publisher
[D. Lj. Manić]
Format
315 listova
description
Primenjena lingvistika (metodika nastave) - Metodika nastave engleskog jezika / Applied linguistics (Methodology of teaching) - Methodology of teaching the English language
Abstract (sr)
Predmet istraživanja našeg rada je evaluacija projektnih zadataka (eng. Task-Based Activities, u daljem tekstu TBLT) u integrisanom učenju stranog jezika i sadržaja (eng. Content and Language Integrated Learning, u daljem tekstu CLIL), kao i ocenjivanje ostvarenosti ishoda zadataka. Izbor metoda i instrumenata evaluacije projektnih zadataka zavisi od cilja ocenjivanja, od ishoda, sadržaja i kompetencija koje učenici treba da usvoje i razviju, od prirode predmeta i obrazovne oblasti u okviru kojih se nastava i proces učenja dešavaju kao i od karakteristika samih učenika koje ocenjujemo. Nova strategija ocenjivanja podrazumeva da se, pored testiranja i usmenog i pismenog ispitivanja učenika, koriste i drugi načini i postupci praćenja i analize rada učenika. Predmet ovog istraživanja je usmeren na primenu alternativnih metoda ocenjivanja (samoocenjivanje, vršnjačko ocenjivanje) u CLIL nastavi prilikom evaluacije TBLT zadataka. Pored teorijskog okvira CLIL i TBLT nastave u jeziku struke, doktorska teza podrаzumevа аnаlize rezultаtа istraživanja s ciljem potvrđivanja prednosti primene TBLT metode i alternativnih načina ocenjivanja u pogledu motivacije, samopouzdanja učenika i svesti o učenju i ocenjivanju. Istraživanje za potrebe izrade doktorske teze „Evaluacija projektnih zadataka u integrisanom učenju stranog jezika i sadržaja” sprovedeno je u Vazduhoplovnoj akademiji na časovima stručnog engleskog jezika gde su zastupljeni elementi CLIL metode, a kroz izradu TBLT zadataka. Kao krajnji ishod ovog istraživanja definisani su deskriptori i rubrike za potrebe ocenjivanja ostvarenosti jezičkih i sadržajnih ishoda CLIL/TBLT nastave.
Abstract (en)
The research topic is the evaluation and assessment of tasks (Task-Based Activities, hereinafter TBLT) in content and language integrated learning, hereinafter CLIL as well as the evaluation of tasks outcomes achievement. The choice of methods and instruments of evaluation depends on the assessment outcomes, content and competencies that students need to acquire and to develop, the nature of the subject and the educational area within which teaching and learning occur and the characteristics of the students themselves being evaluated. New assessment strategies, in addition to testing and oral and written tests, invite us to use other methods and procedures for monitoring and analyzing student work. The subject of this research is directed to the use of alternative methods of assessment (self-assessment, peer assessment) in CLIL teaching while evaluating the tasks. Apart from the theoretical framework of CLIL and TBLT teaching in ESP, the PhD thesis contains research results analysis as to prove the benefits of applying the TBLT approach and alternative assessment instruments in terms of learning motivation, student self-confidence and the awareness of learning and assessing process. The research for the purpose of writing the PhD thesis ''Evaluation and assessment of Task-based activities in CLIL'' has been conducted in the Aviation Academy during ESP lessons, which are characterised by CLIL and TBLT elements. As the final outcome of the research, we have defined descriptors and rubrics for assessment of language and content outcomes’ achievement.
Authors Key words
TBLT, CLIL, samoocenjivanje, vršnjačko ocenjivanje, rubrike, deskriptori
Authors Key words
TBLT, CLIL, self-assessment, peer assessment, rubrics, descriptors
Classification
371.3::811.111'243(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet istraživanja našeg rada je evaluacija projektnih zadataka (eng. Task-Based Activities, u daljem tekstu TBLT) u integrisanom učenju stranog jezika i sadržaja (eng. Content and Language Integrated Learning, u daljem tekstu CLIL), kao i ocenjivanje ostvarenosti ishoda zadataka. Izbor metoda i instrumenata evaluacije projektnih zadataka zavisi od cilja ocenjivanja, od ishoda, sadržaja i kompetencija koje učenici treba da usvoje i razviju, od prirode predmeta i obrazovne oblasti u okviru kojih se nastava i proces učenja dešavaju kao i od karakteristika samih učenika koje ocenjujemo. Nova strategija ocenjivanja podrazumeva da se, pored testiranja i usmenog i pismenog ispitivanja učenika, koriste i drugi načini i postupci praćenja i analize rada učenika. Predmet ovog istraživanja je usmeren na primenu alternativnih metoda ocenjivanja (samoocenjivanje, vršnjačko ocenjivanje) u CLIL nastavi prilikom evaluacije TBLT zadataka. Pored teorijskog okvira CLIL i TBLT nastave u jeziku struke, doktorska teza podrаzumevа аnаlize rezultаtа istraživanja s ciljem potvrđivanja prednosti primene TBLT metode i alternativnih načina ocenjivanja u pogledu motivacije, samopouzdanja učenika i svesti o učenju i ocenjivanju. Istraživanje za potrebe izrade doktorske teze „Evaluacija projektnih zadataka u integrisanom učenju stranog jezika i sadržaja” sprovedeno je u Vazduhoplovnoj akademiji na časovima stručnog engleskog jezika gde su zastupljeni elementi CLIL metode, a kroz izradu TBLT zadataka. Kao krajnji ishod ovog istraživanja definisani su deskriptori i rubrike za potrebe ocenjivanja ostvarenosti jezičkih i sadržajnih ishoda CLIL/TBLT nastave.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.