Title
Језичке способности код деце са дислексијом
Creator
Nestorov, Violeta T., 1977-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 29.9.2016.
Other responsibilities
mentor
Golubović, Slavica, 1952-
član komisije
Kašić, Zorka, 1949-
član komisije
Polovina, Vesna, 1953-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Alternative title
Language abilities of dyslexic children
Publisher
[В. Несторов]
Format
227 листова
description
Специјална едукација и рехабилитација - Логопедија / Special Education and Rehabilitation - Speech and Language Pathology
Abstract (sr)
Општи циљ истраживања био је да се утврде језичке способности код деце са дислексијом млађег школског узраста.
Истраживање је обављено у периоду од септембра 2014. године до маја 2015. године. Испитана су 992 детета. Узорак истраживања представљала су деца млађег школског узраста (други и трећи разред) из седам основих школа на територији Земуна и Новог Београда. Да би се међу децом основних школа дијагностиковао одређени број деце с дислексијом, иницијално су испитана 992 детета, од чега су 499 (50.30%) били дечаци, а 493 (49.70%) девојчице.
Међу испитаницима 502 (50.60%) детета су у тренутку испитивања похађала други, а њих 490 (49.40%) је похађало трећи разред основне школе. Процес селекције деце за коначни узорак одвијао се у две фазе.
Са циљем да се открију деца са дислексијом, с обзиром на чињеницу да се често (али не увек) дислексија и дисграфија jављају истовремено, у првој фази коришћена је Скала за процену дисграфичности рукописа чији су аутори Ћордић и Бојанин (1992). На тај начин утврђено је да од испитаних 992 детета њих 140 (14.11%) има дисграфичан рукопис. У другој фази је код ове деце са дисграфичним рукописом примењен Тест за дислексију Хелен Сакс, на основу чега је утврђено да од 140 испитаних њих 40 (28.57%) има и дислексију, а у односу на иницијални узорак (992 детета) то је 4.03%. Ова деца су уврштена у коначни узорак испитивања...
Abstract (en)
Reading through the international literature that deals with problems of dyslexia in children, it was concluded that there should be more research in this field of language abilities of dyslexic children.
The general goal of this research was to determine language abilities of dyslexic children in younger school age.
In this doctoral dissertation the results of language abilities of dyslexic children are presented.
The research was done in the period from September 2014 to May 2015. 992 children were examined. The research sample were children of younger school age (second and third grade) from seven primary schools in the territory of Zemun and New Belgrade. In order to diagnose among the primery school children, certain number of dyslexic children, 992 children were initially examined, 499 (50.30%) were boys, and 493 (49.70%) were boys.
Among the examinees 502 (50.60%) children at the moment of examining were second graders, and 490 (49.40%) were third graders. The selection process of children the final sample was done in two phases...
Authors Key words
дислексија, дисграфија, деца млађег школског узраста, језички развој
Authors Key words
dyslexia, dysgraphia, children of younger school age, language development
Classification
376-053.3:159.922(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Општи циљ истраживања био је да се утврде језичке способности код деце са дислексијом млађег школског узраста.
Истраживање је обављено у периоду од септембра 2014. године до маја 2015. године. Испитана су 992 детета. Узорак истраживања представљала су деца млађег школског узраста (други и трећи разред) из седам основих школа на територији Земуна и Новог Београда. Да би се међу децом основних школа дијагностиковао одређени број деце с дислексијом, иницијално су испитана 992 детета, од чега су 499 (50.30%) били дечаци, а 493 (49.70%) девојчице.
Међу испитаницима 502 (50.60%) детета су у тренутку испитивања похађала други, а њих 490 (49.40%) је похађало трећи разред основне школе. Процес селекције деце за коначни узорак одвијао се у две фазе.
Са циљем да се открију деца са дислексијом, с обзиром на чињеницу да се често (али не увек) дислексија и дисграфија jављају истовремено, у првој фази коришћена је Скала за процену дисграфичности рукописа чији су аутори Ћордић и Бојанин (1992). На тај начин утврђено је да од испитаних 992 детета њих 140 (14.11%) има дисграфичан рукопис. У другој фази је код ове деце са дисграфичним рукописом примењен Тест за дислексију Хелен Сакс, на основу чега је утврђено да од 140 испитаних њих 40 (28.57%) има и дислексију, а у односу на иницијални узорак (992 детета) то је 4.03%. Ова деца су уврштена у коначни узорак испитивања...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.