Title
Архитектонски цртеж у истраживачком раду Ђорђа Петровића, период 1971-1989.
Creator
Kovač, Vladimir, 1984-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 11.07.2017.
Other responsibilities
mentor
Mako, Vladimir, 1958-
član komisije
Pavić, Branko, 1959-
član komisije
Vujović, Milan, 1971-
član komisije
Tošković, Oliver, 1977-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Arhitektonski fakultet
Alternative title
Architectural drawing in the research of Đorđe Petrović between 1971 and 1989
Publisher
[В. Ковач]
Format
370 листова
description
Архитектурa и урбанизам - Архитектурa и визуелне комуникације / Architecture and Urbanism - Architecture and visual communications
Abstract (sr)
Предочена дисертација, заснована на теоријској интерпретацији истраживачког
дела архитекте Ђорђа Петровића, усмерена је на истраживање дискурса
интегралности и самосталности архитектонског цртежа. Тематски оквир анализе
подстакнут је Петровићевим научним и педагошким радом на Архитектонском
факултету Универзитета у Београду у области архитектонског цртања (1959-
1975), као и његовим истраживањима у домену футуристичке и визионарске
архитектуре и космичке уметности, која спроводи током боравка у Канади (1976-
1989). Као почетак временског обухвата анализе узима се релевантан период
раних седамдесетих година прошлог века, када се на Архитектонском факултету у
Београду формира концепт Нове школе, где Петровић у наставни и теоријски
оквир уводи појмове визуелна истраживања и визуелне комуникације,
проблематизујући улогу архитектонског цртежа као искључиво техничког
средства. Сходно анализи Петровићевог интердисциплинарног истраживачког
опуса, основно проблемско питање тиче се дефинисања одлика интегралности
цртежа у архитектури кроз установљене принципе естетичности структуралне
форме, визуелног истраживања човековог окружења, и репрезентације
простора. Уједно, дата концепција интегралне природе архитектонског цртежа
валоризована је и у односу на тадашњи друштвено-културолошки контекст, као и
актуелне праксе тога времена и периода који му је претходио. Циљ рада огледа се
у успостављању модалитетa примене интегралног архитектонског цртежа у
оквирима научног, стваралачког и педагошког деловања.
Abstract (en)
Dissertation presented is based on the theoretical interpretation of the academic oeuvre
of architect Đorđe Petrović and focused on analysis of the discourse of integrity and
autonomy of architectural drawing. Thematic framework of analysis was instigated by
Petrović’s scientific and educational work at the Faculty of Architecture, University of
Belgrade, within the field of architectural drawing (1959-1975), as well as his research
in the field of futuristic and visionary architecture and Space art, which he conducted
during his residence in Canada (1976-1989). Relevant period of the early seventies of
the last century was taken as a start point of the analysis, when the concept of the New
School was formed at the Faculty of Architecture in Belgrade, and Petrović introduced
the concepts of visual research and visual communications in educational and
theoretical framework, rethinking the role of architectural drawing as a purely technical
instrument. According to the interpretation of Petrović’s interdisciplinary academic
oeuvre, the basic problem is related to the definition of the characteristics of integrity of
drawing in architecture through the established principles of aesthetics of structural
forms, visual research of human environment, and the representation of space. At the
same time, specified concept of integral nature of architectural drawing is evaluated in
relation to the former socio-cultural context, as well as the actual practices of that time
and the period preceding it. The aim of the thesis is reflected in establishing the
modalities of implementation of integral architectural drawing in the field of scientific,
creative and educational activities.
Authors Key words
интегрални архитектонски цртеж; Ђорђе Петровић;
визуелна истраживања; визуелне комуникације; естетика
структурализма; егзистенцијализам, репрезентација
простора; футурологија; утопијске визије
Authors Key words
integral architectural drawing; Đorđe Petrović; visual research;
visual communications; aesthetics structuralism; existentialism,
representation of space; futurology; utopian visions
Classification
72.071.1 Petrović Đ.(043.3), 741.02:72.01(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предочена дисертација, заснована на теоријској интерпретацији истраживачког
дела архитекте Ђорђа Петровића, усмерена је на истраживање дискурса
интегралности и самосталности архитектонског цртежа. Тематски оквир анализе
подстакнут је Петровићевим научним и педагошким радом на Архитектонском
факултету Универзитета у Београду у области архитектонског цртања (1959-
1975), као и његовим истраживањима у домену футуристичке и визионарске
архитектуре и космичке уметности, која спроводи током боравка у Канади (1976-
1989). Као почетак временског обухвата анализе узима се релевантан период
раних седамдесетих година прошлог века, када се на Архитектонском факултету у
Београду формира концепт Нове школе, где Петровић у наставни и теоријски
оквир уводи појмове визуелна истраживања и визуелне комуникације,
проблематизујући улогу архитектонског цртежа као искључиво техничког
средства. Сходно анализи Петровићевог интердисциплинарног истраживачког
опуса, основно проблемско питање тиче се дефинисања одлика интегралности
цртежа у архитектури кроз установљене принципе естетичности структуралне
форме, визуелног истраживања човековог окружења, и репрезентације
простора. Уједно, дата концепција интегралне природе архитектонског цртежа
валоризована је и у односу на тадашњи друштвено-културолошки контекст, као и
актуелне праксе тога времена и периода који му је претходио. Циљ рада огледа се
у успостављању модалитетa примене интегралног архитектонског цртежа у
оквирима научног, стваралачког и педагошког деловања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.