Title
		
		
			Естетика недовршеног и поетски поступак у делу Сергеја Завјалова
		
	
			Creator
		
		
			Petrović-Filipović, Mirjana P., 1976- 
					
	
			Copyright date
		
		
			2017
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Theses Type
		
		
			Doktorska disertacija
		
	
			description
		
		
			 
Datum odbrane: 20.09.2017.
		
	
			Other responsibilities
		
		mentor
				Draškić-Vićanović, Iva, 1965-
				
			Academic Expertise 
		
		
			Društveno-humanističke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Beogradu
		
	
			Faculty
		
		
			Filološki fakultet
		
	
				Alternative  title
			
			
				Aesthetic of unfinished and poetic procedure in works of Sergey Zavyalov ; Эстетика незавершенного и поэтический прием в творчестве Сергея Завьялова 
			
		
				Publisher
			
			
				[М. Петровић Филиповић] 
			
		
				Format
			
			
				255 листова
			
		
				description
			
			
				Наука о књижевности - Руска књижевност, теорија књижевности / Literature studies - Russian literature, theory of literature
			
		
				Abstract (sr)
			
			
				Предмет ове докторске дисертације је истраживање принципа естетске
недовршености и примена овог принципа у стваралаштву Сергеја Завјалова. Принцип
естетске недовршености заснива се на јасној интенцији аутора да дело намерно и с пуном
свешћу остави недовршено. Таква дела су хотимице недовршена, те, самим тим,
конципирана према принципу естетске недовршености. У овом случају принцип естетске
недовршености задобија дигнитет стваралачког уметничког принципа. Оваква дела нису
подлегла случају и осујећењу које случај са собом доноси. Стваралаштво Сергеја
Завјалова представља репрезентативни пример развоја поетског поступка под утицајем
естетике недовршеног који укључује искуства претходних књижевних експеримената, али
и утемељење посебне врсте недовршене форме у поезији коју је осмислио и применио
управо Сергеј Завјалов. Резултат је својеврстан поетски поступак који Завјалов
назива ,,реконструкција“, према научном поступку који се употребљава приликом превода
и тумачења античких фрагмената. Циљ нашег рада је да на примеру стваралаштва Сергеја
Завјалова путем феноменолошке анализе истражимо који су слојеви у делу обликовани
према принципу естетске недовршености и путем којих поступака је то постигнуто, који
су естетски валентни квалитети исказани у тим слојевима и која је њихова функција и да
ли у органском јединству са осталим слојевима могу да открију метафизичке квалитете у
делу. Такође, пошто је са тачке гледишта феноменологије књижевно уметничко дело
интенционална творевина, истражићемо улогу реципијента у процесу доживљавања и
сазнавања књижевног уметничког дела...
			
		
				Abstract (en)
			
			
				The subject of this work is the research of aesthetic of unfinished and the application of this
procedure in works of Sergey Zavyalov. The concept of aesthetic of unfinished in based on a
clear intention of the artist to leave his work deliberately and with a full awareness unfinished.
These kinds of works are deliberately unfinished, and according to this, based on a concept of
aesthetic of unfinished. In these cases, the concept of aesthetic of unfinished is becoming the one
of leading principals of artistic method. These kinds of works aren’t victims of time or lack of
opportunity to be finished by the author. The works of Sergey Zavyalov are the exemplary case
of development of this poetic procedure under the influence of the aesthetic of unfinished and it
include the heritage of previous literary experiments, but is also based in unique unfinished form
that is solely designed and applied by Sergey Zavyalov. The result of this is the unique poetic
procedure which Zavyalov calls ‘reconstruction’, named after the linguistic procedure that is
used in translation and interpretation of ancient fragments. The purpose of this paper is to show
in works of Sergey Zavyalov using the phenomenological analysis which of the strata are built
according to the concept of aesthetic of unfinished and by using which tools is that accomplished,
which of the aesthetic qualities are presented in this way and what is their function and can these
metaphysical qualities appear in the organic unity of strata. Also, take into an account that one
literally work of art is an intentional creation from phenomenological standpoint, we will try to
uncover the roll of recipient – reader in the process of experiencing and understanding of literally
piece of art...
			
		
				Authors Key words
			
			
				принцип естетске недовршености, недовршено дело, поезија
Сергеја Завјалова, феноменолошка анализа, поступак, метафизички квалитети, реципијент,
хоризонт очекивања, празна места/места неодређености
			
		
				Authors Key words
			
			
				principal of the aesthetic of unfinished, unfinished work of art, poetry of Sergey
Zavyalov, phenomenological analysis, procedure, metaphysical qualities, recipient, horizon of
expectations, blank spaces/vague places
			
		
				Classification
			
			
				821.161.1.09 Zavjalov S. A.:111.852(043.3)
			
		
				Type
			
			
				Tekst
			
		
			Abstract (sr)
		
		
			Предмет ове докторске дисертације је истраживање принципа естетске
недовршености и примена овог принципа у стваралаштву Сергеја Завјалова. Принцип
естетске недовршености заснива се на јасној интенцији аутора да дело намерно и с пуном
свешћу остави недовршено. Таква дела су хотимице недовршена, те, самим тим,
конципирана према принципу естетске недовршености. У овом случају принцип естетске
недовршености задобија дигнитет стваралачког уметничког принципа. Оваква дела нису
подлегла случају и осујећењу које случај са собом доноси. Стваралаштво Сергеја
Завјалова представља репрезентативни пример развоја поетског поступка под утицајем
естетике недовршеног који укључује искуства претходних књижевних експеримената, али
и утемељење посебне врсте недовршене форме у поезији коју је осмислио и применио
управо Сергеј Завјалов. Резултат је својеврстан поетски поступак који Завјалов
назива ,,реконструкција“, према научном поступку који се употребљава приликом превода
и тумачења античких фрагмената. Циљ нашег рада је да на примеру стваралаштва Сергеја
Завјалова путем феноменолошке анализе истражимо који су слојеви у делу обликовани
према принципу естетске недовршености и путем којих поступака је то постигнуто, који
су естетски валентни квалитети исказани у тим слојевима и која је њихова функција и да
ли у органском јединству са осталим слојевима могу да открију метафизичке квалитете у
делу. Такође, пошто је са тачке гледишта феноменологије књижевно уметничко дело
интенционална творевина, истражићемо улогу реципијента у процесу доживљавања и
сазнавања књижевног уметничког дела...
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	