Title
Uticaj ludičkih aktivnosti na učenje engleskog jezika kao stranog na akademskom nivou i stavovi studenata o njihovom korišćenju
Creator
Vitaz, Milica, 1984-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 20.09.2017.
Other responsibilities
mentor
Tomović, Nenad, 1975-
član komisije
Trbojević-Milošević, Ivana, 1960-
član komisije
Vranješević, Jelena, 1969-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
The effect of using ludic activities on learning English as a foreign language in tertiary education and students' attitudes concerning their usage ; Влияние игровой деятельности на изучение английского языка как иностранного на академическом уровне и позиции студентов об ее использовании
Publisher
[M. Vitaz]
Format
226 listova
description
Primenjena lingvistika - Metodika nastave engleskog jezika / Applied Linguistics - English language teaching methodology
Abstract (sr)
Ludičke aktivnosti, to jest obrazovne ili didaktičke igre, bile su predmet rasprave još u
vreme Platona. Mnogi filozofi, antropolozi i pedagozi bavili su se poreklom igre, njenim
značajem i ulogom u obrazovanju. Kada je u pitanju nastava stranog jezika, ludičke
aktivnosti primarno nalazimo u radu sa decom. Mi smatramo da ovakav vid nastave može biti
veoma koristan i u radu sa odraslima.
Predmet istraživanja u ovoj distertaciji jesu uticaj ludičkih aktivnosti na učenje
engleskog jezika kao stranog i stavovi studenata o tim aktivnostima. Korišćene ludičke
aktivnosti ticale su se ponavljanja gradiva iz gramatike i vokabulara. Učesnici u eksperimentu
bili su studenti Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu koji su pohađali kurs engleskog
jezika kao stranog i kojima je to bila prva godina učenja ovog jezika na univerzitetskom
nivou. Eksperiment je sproveden tokom drugog semestra 2014/2015. godine. Studenti su bili
podeljeni u dve homogene grupe (kontrolnu i eksperimentalnu). Kontrolna grupa je
ponavljala gramatiku i vokabular na tradicionalan način (kroz uobičajena vežbanja
zaokruživanja tačnog odgovora, popunjavanje praznina, transformacije i slično).
Eksperimentalna grupa bila je izložena ludičkim aktivnostima, od kojih je pet bilo u vezi sa
ponavljanjem gramatike, a pet sa ponavljanjem vokabulara. Nakon svake od aktivnosti
učenici su popunjavali kratak upitnik o tome koliko im se koja svidela, koliko je bila korisna i
bili su zamoljeni da daju kraći komentar o svakoj. Po završetku kursa obe grupe su radile
izlazni test višečlanog izbora na kome su se nalazila pitanja iz relevantnih oblasti gramatike i
vokabulara.
Posle statističke analize dobijenih podataka, ustanovljeno je da su studenti sa kojima
su u radu korišćene ludičke aktivnosti ostvarili u proseku bolje rezultate na izlaznom testu od
studenata sa kojima se radilo na tradicionalan način. Posmatrajući odvojeno rezultate
izlaznog testa koji se tiču vokabulara, utvrdili smo da su studenti iz eksperimentalne grupe
imali u proseku bolje rezultate od studenata iz kontrolne grupe. Međutim, kada su u pitanju
rezultati u vezi sa gramatikom, razlika u uspehu između dve grupe nije statistički značajna.
Komentari studenata eksperimentalne grupe o svakoj od aktivnosti pojedinačno mogu biti
korisni za odabir odgovarajućih ludičkih aktivnosti i organizaciju ovakvog vida nastave na
fakultetskom nivou.
Abstract (en)
Ludic activities, also referred to as educational or didactic games, were the topic of
discussion as early as the time of Plato. Many philosophers, anthropologists and educators
have dealt with the origins of games, their significance and place in the educational setting.
When it comes to English language learning, ludic activities are primarily used with children.
We believe that this kind of teaching could be very significant when working with adults as
well.
The topic of the research presented in this PhD dissertation is the effect of ludic
activities on learning English as a foreign language and students’ attitudes towards their
usage. The ludic activities which were used were aimed at revising grammar and vocabulary
units. The participants in this experiment were the students of the Faculty of Philology,
University of Belgrade, who had chosen to attend classes in English as a foreign language
and to whom that was the first year of learning English at the faculty. The experiment was
carried out during the second semester of 2014/15. During that time the students were divided
into two homogenous groups (the control and the experimental group). The control group
revised grammar and vocabulary units in the traditional way (through the usual exercises of
circling the correct answer, filling in the gaps, transformations, etc.). The experimental group
was exposed to ludic activities, five of which dealt with revising grammar, and the other five
with revising vocabulary. After each activity the students would fill out a short questionnaire
stating how much they liked the activity and how useful it was. They were also asked to write
a short comment about each activity. At the end of the course both groups did a multiple
choice test which contained questions about the relevant grammar and vocabulary units.
After doing the statistical analysis of the obtained data it was determined that the
students who were exposed to ludic activities on average had better results in the test
compared to the students who worked in the traditional way. When the results for the
vocabulary section of the test were analysed separately from those concerning the grammar
section, it was determined that the experimental group on average had better results than the
control group when it comes to vocabulary, but not when it comes to grammar. The
difference in the results for the grammar section of the test was not statistically significant.
The comments of the students from the experimental group about each of the activities could
be useful for choosing the appropriate ludic activities and organising this kind of teaching at
the tertiary level of education.
Authors Key words
ludičke aktivnosti, igre, gramatika, vokabular, visokoškolsko obrazovanje
Authors Key words
ludic activities, games, grammar, vocabulary, tertiary education
Type
Tekst
Abstract (sr)
Ludičke aktivnosti, to jest obrazovne ili didaktičke igre, bile su predmet rasprave još u
vreme Platona. Mnogi filozofi, antropolozi i pedagozi bavili su se poreklom igre, njenim
značajem i ulogom u obrazovanju. Kada je u pitanju nastava stranog jezika, ludičke
aktivnosti primarno nalazimo u radu sa decom. Mi smatramo da ovakav vid nastave može biti
veoma koristan i u radu sa odraslima.
Predmet istraživanja u ovoj distertaciji jesu uticaj ludičkih aktivnosti na učenje
engleskog jezika kao stranog i stavovi studenata o tim aktivnostima. Korišćene ludičke
aktivnosti ticale su se ponavljanja gradiva iz gramatike i vokabulara. Učesnici u eksperimentu
bili su studenti Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu koji su pohađali kurs engleskog
jezika kao stranog i kojima je to bila prva godina učenja ovog jezika na univerzitetskom
nivou. Eksperiment je sproveden tokom drugog semestra 2014/2015. godine. Studenti su bili
podeljeni u dve homogene grupe (kontrolnu i eksperimentalnu). Kontrolna grupa je
ponavljala gramatiku i vokabular na tradicionalan način (kroz uobičajena vežbanja
zaokruživanja tačnog odgovora, popunjavanje praznina, transformacije i slično).
Eksperimentalna grupa bila je izložena ludičkim aktivnostima, od kojih je pet bilo u vezi sa
ponavljanjem gramatike, a pet sa ponavljanjem vokabulara. Nakon svake od aktivnosti
učenici su popunjavali kratak upitnik o tome koliko im se koja svidela, koliko je bila korisna i
bili su zamoljeni da daju kraći komentar o svakoj. Po završetku kursa obe grupe su radile
izlazni test višečlanog izbora na kome su se nalazila pitanja iz relevantnih oblasti gramatike i
vokabulara.
Posle statističke analize dobijenih podataka, ustanovljeno je da su studenti sa kojima
su u radu korišćene ludičke aktivnosti ostvarili u proseku bolje rezultate na izlaznom testu od
studenata sa kojima se radilo na tradicionalan način. Posmatrajući odvojeno rezultate
izlaznog testa koji se tiču vokabulara, utvrdili smo da su studenti iz eksperimentalne grupe
imali u proseku bolje rezultate od studenata iz kontrolne grupe. Međutim, kada su u pitanju
rezultati u vezi sa gramatikom, razlika u uspehu između dve grupe nije statistički značajna.
Komentari studenata eksperimentalne grupe o svakoj od aktivnosti pojedinačno mogu biti
korisni za odabir odgovarajućih ludičkih aktivnosti i organizaciju ovakvog vida nastave na
fakultetskom nivou.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.