Title
Empirijska provera konstrukta digitalne pismenosti i analiza prediktora postignuća
Creator
Kuzmanović, Dobrinka R.
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 13.2.2108.
Other responsibilities
mentor
Baucal, Aleksandar, 1965-
član komisije
Kovač Cerović, Tinde, 1954-
član komisije
Pavlović Babić, Dragica, 1962-
član komisije
Radunović, Desanka, 1950-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Empirical validation of digital literacy construct and analysis of predictors of achievement.
Publisher
[D.R. Kuzmanović]
Format
250 listova
description
Psihologija - Psihologija obrazovanja / Psychology - Educational psychology
Abstract (sr)
Digitalna pismenost (ili digitalna kompetencija) predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija za celoživotno učenje i razvoj u današnjem globalnom, informacionom, digitalizovanom društvu. Reč je o međupredmetnoj kompetenciji koja omogućava sticanje drugih ključnih kompetencija, ali i predstavlja nužan preduslov za lični (socijalni, profesionalni, kulturni) razvoj svakog pojedinca. Pravo na sticanje veština digitalne pismenosti smatra se jednim od osnovnih prava današnje dece i mladih.
Dok je u međunarodnim obrazovno-političkim dokumentima značaj digitalne pismenosti prepoznat pre više od decenije, naučno razumevanje samog konstrukta i sistematsko podučavanje veštinama digitalne pismenosti u okviru formalnog obrazovanja, nisu na očekivanom nivou...
Abstract (en)
Digital literacy (or digital competence) is one of the eight key competences for lifelong learning and development in today's global, information, digital society. It is a transversal key competence, which, as such, enables the acquisition of other key competences, but also serves as a necessary prerequisite for the personal (social, professional, cultural) development of each individual. The right to acquire digital literacy skills has become one of the basic children's rights in the digital age.
Although the international education policy documents recognised the significance of digital literacy over a decade ago, the scientific understanding of the construct and systematic teaching of the digital literacy skills within formal education have still not reached the expected level.
Authors Key words
pismenost, nove pismenosti, digitalna pismenost/kompetencija, pismenost u domenu informacija i podataka, komunikacija i kolaboracija u digitalnom okruženju, kreiranje digitalnih sadržaja, bezbednost, rešavanje problema, prediktori postignuća učenika, obavezno obrazovanje
Authors Key words
literacy, new literacies, digital literacy/competence, information and data literacy, communication and collaboration, digital content creation, safety, problem solving, predictors of digital literacy, compulsory education
Classification
37-053.5:004(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Digitalna pismenost (ili digitalna kompetencija) predstavlja jednu od osam ključnih kompetencija za celoživotno učenje i razvoj u današnjem globalnom, informacionom, digitalizovanom društvu. Reč je o međupredmetnoj kompetenciji koja omogućava sticanje drugih ključnih kompetencija, ali i predstavlja nužan preduslov za lični (socijalni, profesionalni, kulturni) razvoj svakog pojedinca. Pravo na sticanje veština digitalne pismenosti smatra se jednim od osnovnih prava današnje dece i mladih.
Dok je u međunarodnim obrazovno-političkim dokumentima značaj digitalne pismenosti prepoznat pre više od decenije, naučno razumevanje samog konstrukta i sistematsko podučavanje veštinama digitalne pismenosti u okviru formalnog obrazovanja, nisu na očekivanom nivou...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.