“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Academic metadata
Doktorska disertacija
Tehničko-tehnološke nauke
Univerzitet u Beogradu
Saobraćajni fakultet
Other Theses Metadata
Noise abatement measures at airports
[E. M. Ganić]
XIV, 233 lista
Saobraćajno inženjerstvo-Aerodromi i bezbednost vazdušne plovidbe / Transport and Traffic Engineering-Airports and Air Traffic Safety
Datum odbrane: 10. 04. 2018.
Babić, Obrad J., 1953- (mentor)
Netjasov, Feđa T., 1974- (član komisije)
Mirković, Bojana D., 1980- (član komisije)
Jeremić, Veljko, 1985- (član komisije)
Predmet istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji predstavljaju mere za smanjenje uticaja buke na aerodromima. Cilj istraživanja je bio da se utvrde faktori koji utiču na broj i vrstu primenjenih mera, kao i da se utvrdi da li postoje međuzavisnosti između faktora i mera, kao i između samih mera za smanjenje uticaja buke na aerodromima. Nakon testiranja zavisnosti predloženih faktora i primenjenih mera, utvrđeno je da međuzavisnosti između faktora i mera, kao i između samih mera postoje. To je iskorišćeno za razvoj alata za pomoć u odlučivanju pri uvođenju novih mera na aerodromu. Primena predloženog alata ilustrovana je na primeru Aerodroma „Nikola Tesla” u Beogradu. Anketiranjem zaposlenih na evropskim aerodromima odgovornih za sprovođenje mera istraživani su: glavni problemi vezani za buku vazduhoplova na aerodromima; neophodni resursi i glavne barijere za primenu mera; efekti dosadašnjih mera u rešavanju problema buke na aerodromima; kao i trendovi i prioriteti u vezi s uvođenjem mera za smanjenje uticaja buke na aerodromima u bliskoj budućnosti. Na osnovu analiziranja efekata postojećih mera i problema u njihovoj primeni, predložena je nova mera za smanjenje uticaja buke. Predložena mera se sastoji od određivanja raspoređivanja vazduhoplova na rute u dolasku i odlasku vodeći pri tome računa o vremenskoj i prostornoj varijaciji u broju stanovnika u naseljima u okolini aerodroma tako da se broj stanovnika izloženih buci svede na najmanju moguću meru. Primena predložene nove mere ilustrovana je na primeru Aerodroma „Nikola Tesla” u Beogradu s realnim podacima.
The subject of research for this doctoral dissertation are noise abatement measures at airports. The aim of the research was to determine the factors affecting the number and type of applied measures, and to determine whether there was interdependence between factors and measures, as well as between measures themselves. Upon examining the dependence of proposed factors and applied measures, it was established that there were interdependencies between factors and measures, as well as between the measures themselves. This finding was used to develop a decision support tool for introduction of new measures at airports. Application of the proposed tool is illustrated using the example of Nikola Tesla airport in Belgrade. The following issues have been investigated by surveying the personnel responsible for implementation of the measures at European airports: major problems related to aircraft noise at airports; necessary resources and major barriers to the implementation of measures; effects of implemented measures upon addressing the noise problem at airports; as well as trends and priorities for introduction of measures to reduce noise impact around airports in the near future. Effects of the existing measures and problems in their application were analyzed to propose a new noise abatement measure. This new measure consists of determining aircraft assignment to take-off and landing routes by taking into account temporal and spatial variations in population in an airport’s vicinity, so that the number of people exposed to noise is reduced to the lowest possible extent. Application of the new measure proposed is exemplified by real data for Nikola Tesla airport in Belgrade.
aerodrom, avio-buka, mera za smanjenje buke, međuzavisnost mera, anketa, alat za pomoć u odlučivanju, raspoređivanje vazduhoplova na rute
airport, aircraft noise, noise abatement measure, interdependence of measures, survey, decision support tool, aircraft assignment to routes
656.7.053.7:502(043.3)
Serbian
512513194
Tekst
Predmet istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji predstavljaju mere za smanjenje uticaja buke na aerodromima. Cilj istraživanja je bio da se utvrde faktori koji utiču na broj i vrstu primenjenih mera, kao i da se utvrdi da li postoje međuzavisnosti između faktora i mera, kao i između samih mera za smanjenje uticaja buke na aerodromima. Nakon testiranja zavisnosti predloženih faktora i primenjenih mera, utvrđeno je da međuzavisnosti između faktora i mera, kao i između samih mera postoje. To je iskorišćeno za razvoj alata za pomoć u odlučivanju pri uvođenju novih mera na aerodromu. Primena predloženog alata ilustrovana je na primeru Aerodroma „Nikola Tesla” u Beogradu. Anketiranjem zaposlenih na evropskim aerodromima odgovornih za sprovođenje mera istraživani su: glavni problemi vezani za buku vazduhoplova na aerodromima; neophodni resursi i glavne barijere za primenu mera; efekti dosadašnjih mera u rešavanju problema buke na aerodromima; kao i trendovi i prioriteti u vezi s uvođenjem mera za smanjenje uticaja buke na aerodromima u bliskoj budućnosti. Na osnovu analiziranja efekata postojećih mera i problema u njihovoj primeni, predložena je nova mera za smanjenje uticaja buke. Predložena mera se sastoji od određivanja raspoređivanja vazduhoplova na rute u dolasku i odlasku vodeći pri tome računa o vremenskoj i prostornoj varijaciji u broju stanovnika u naseljima u okolini aerodroma tako da se broj stanovnika izloženih buci svede na najmanju moguću meru. Primena predložene nove mere ilustrovana je na primeru Aerodroma „Nikola Tesla” u Beogradu s realnim podacima.