Title
		
		
			Liderski stil nastavnika i efektivnost nastave
		
	
			Creator
		
		
			Jovanović, Dragana R., 1982- 
					
	
			Copyright date
		
		
			2017
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence:  http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN  Sadržaj ugovora u celini:  http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Theses Type
		
		
			Doktorska disertacija
		
	
			description
		
		
			 
Datum odbrane: 2.4.2018.
		
	
			Other responsibilities
		
		mentor
				Antonijević, Radovan 
				član komisije
				Alibabić, Šefika, 1951- 
				član komisije
				Vujisić Živković, Nataša, 1968- 
				član komisije
				Tadić, Aleksandar, 1981- 
				
			Academic Expertise 
		
		
			Društveno-humanističke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Beogradu
		
	
			Faculty
		
		
			Filozofski fakultet
		
	
				Alternative  title
			
			
				Teachers' leadership style and teaching effectiveness
			
		
				Publisher
			
			
				 [ D. R. Jovanović] 
			
		
				Format
			
			
				350 listova
			
		
				description
			
			
				Pedagogija - Opšta pedagogija / Pedagogy - General pedagogy
			
		
				Abstract (sr)
			
			
				Na ključni udeo liderstva nastavnika u učenju učenika, efektivnosti nastavnog pocesa, inovativnim i produktivnim pristupima nastavnom radu, klimi i kulturi na nivou škole, unapređenju škole, izradi politike obrazovanja i planiranju reformi obrazovanja ukazala su istraživanja i praksa drugih zemalja. Reklo bi se da je efektivnost nastave samo jedna od oblasti u kojoj liderstvo nastavnika može pomoći u rešavanju najosetljivijih i relevantnih problema u obrazovanju, a naposletku (i najvažnije) inicira učenike da uče. Poslednjih godina često su u okvir analize uzimani lideri na formalnim pozicijama te su direktori škola u takvim poduhvatima dobili na značaju dok su u potpunosti bibavi skrajnuti oni koji na direktan način doprinose efektivnosti nastave. Upravo usled nedostatka inicijative ali i istraživanja da se u okvir analize uzmu karakteristike ponašanja nastavnika koje direktno doprinose efektivnosti nastave, ovo istraživanje sprovedeno je sa ciljem ispitivanja povezanosti između liderskog stila nastavnika i efektivnosti nastave operacionalizovane kroz pokazatelje povoljne klime za učenje i pokazatelje angažovanosti učenika u nastavi i učenju...
			
		
				Abstract (en)
			
			
				Researches and practices in other countries have indicated the key role of teachers’ leadership in students’ learning, effectiveness of teaching process, innovative and productive approaches to teaching, school climate and school culture, school improvement, creating education policy and planning of educational reforms. It can be said that teaching effectiveness is just one area in which teachers’ leadership could help in solving the most sensitive and relevant educational problems, and ultimately, and most importantly initiates students to learn. In recent years, leaders in formal positions have often been the focus of analysis so school principals have become the main figure and most important in such efforts, while those who directly contribute to teaching effectiveness was marginalized. Just because of the lack of initiative and researches that take into account characteristics of teachers' behavior that directly influence teaching effectiveness, this research was conducted with the aim of examining correlations between teachers' leadership style and teaching effectiveness operationalized by the indicators of favorable climate for learning and indicators of student engagement in teaching and learning...
			
		
				Authors Key words
			
			
				liderski stil nastavnika, transformaciono liderstvo, transakciono liderstvo, efektivnost nastave, povoljna klima za učenje, angažovanost učenika
			
		
				Authors Key words
			
			
				teachers' leadership style, transformational leadership, transactional leadership, teaching effectiveness, favorable climate for learning, students’ engagement
			
		
				Classification
			
			
				371.13:005.32(043.3)
			
		
				Type
			
			
				Tekst
			
		
			Abstract (sr)
		
		
			Na ključni udeo liderstva nastavnika u učenju učenika, efektivnosti nastavnog pocesa, inovativnim i produktivnim pristupima nastavnom radu, klimi i kulturi na nivou škole, unapređenju škole, izradi politike obrazovanja i planiranju reformi obrazovanja ukazala su istraživanja i praksa drugih zemalja. Reklo bi se da je efektivnost nastave samo jedna od oblasti u kojoj liderstvo nastavnika može pomoći u rešavanju najosetljivijih i relevantnih problema u obrazovanju, a naposletku (i najvažnije) inicira učenike da uče. Poslednjih godina često su u okvir analize uzimani lideri na formalnim pozicijama te su direktori škola u takvim poduhvatima dobili na značaju dok su u potpunosti bibavi skrajnuti oni koji na direktan način doprinose efektivnosti nastave. Upravo usled nedostatka inicijative ali i istraživanja da se u okvir analize uzmu karakteristike ponašanja nastavnika koje direktno doprinose efektivnosti nastave, ovo istraživanje sprovedeno je sa ciljem ispitivanja povezanosti između liderskog stila nastavnika i efektivnosti nastave operacionalizovane kroz pokazatelje povoljne klime za učenje i pokazatelje angažovanosti učenika u nastavi i učenju...
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	
