Title
Liderski stil nastavnika i efektivnost nastave
Creator
Jovanović, Dragana R., 1982-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 2.4.2018.
Other responsibilities
mentor
Antonijević, Radovan
član komisije
Alibabić, Šefika, 1951-
član komisije
Vujisić Živković, Nataša, 1968-
član komisije
Tadić, Aleksandar, 1981-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Teachers' leadership style and teaching effectiveness
Publisher
[ D. R. Jovanović]
Format
350 listova
description
Pedagogija - Opšta pedagogija / Pedagogy - General pedagogy
Abstract (sr)
Na ključni udeo liderstva nastavnika u učenju učenika, efektivnosti nastavnog pocesa, inovativnim i produktivnim pristupima nastavnom radu, klimi i kulturi na nivou škole, unapređenju škole, izradi politike obrazovanja i planiranju reformi obrazovanja ukazala su istraživanja i praksa drugih zemalja. Reklo bi se da je efektivnost nastave samo jedna od oblasti u kojoj liderstvo nastavnika može pomoći u rešavanju najosetljivijih i relevantnih problema u obrazovanju, a naposletku (i najvažnije) inicira učenike da uče. Poslednjih godina često su u okvir analize uzimani lideri na formalnim pozicijama te su direktori škola u takvim poduhvatima dobili na značaju dok su u potpunosti bibavi skrajnuti oni koji na direktan način doprinose efektivnosti nastave. Upravo usled nedostatka inicijative ali i istraživanja da se u okvir analize uzmu karakteristike ponašanja nastavnika koje direktno doprinose efektivnosti nastave, ovo istraživanje sprovedeno je sa ciljem ispitivanja povezanosti između liderskog stila nastavnika i efektivnosti nastave operacionalizovane kroz pokazatelje povoljne klime za učenje i pokazatelje angažovanosti učenika u nastavi i učenju...
Abstract (en)
Researches and practices in other countries have indicated the key role of teachers’ leadership in students’ learning, effectiveness of teaching process, innovative and productive approaches to teaching, school climate and school culture, school improvement, creating education policy and planning of educational reforms. It can be said that teaching effectiveness is just one area in which teachers’ leadership could help in solving the most sensitive and relevant educational problems, and ultimately, and most importantly initiates students to learn. In recent years, leaders in formal positions have often been the focus of analysis so school principals have become the main figure and most important in such efforts, while those who directly contribute to teaching effectiveness was marginalized. Just because of the lack of initiative and researches that take into account characteristics of teachers' behavior that directly influence teaching effectiveness, this research was conducted with the aim of examining correlations between teachers' leadership style and teaching effectiveness operationalized by the indicators of favorable climate for learning and indicators of student engagement in teaching and learning...
Authors Key words
liderski stil nastavnika, transformaciono liderstvo, transakciono liderstvo, efektivnost nastave, povoljna klima za učenje, angažovanost učenika
Authors Key words
teachers' leadership style, transformational leadership, transactional leadership, teaching effectiveness, favorable climate for learning, students’ engagement
Classification
371.13:005.32(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Na ključni udeo liderstva nastavnika u učenju učenika, efektivnosti nastavnog pocesa, inovativnim i produktivnim pristupima nastavnom radu, klimi i kulturi na nivou škole, unapređenju škole, izradi politike obrazovanja i planiranju reformi obrazovanja ukazala su istraživanja i praksa drugih zemalja. Reklo bi se da je efektivnost nastave samo jedna od oblasti u kojoj liderstvo nastavnika može pomoći u rešavanju najosetljivijih i relevantnih problema u obrazovanju, a naposletku (i najvažnije) inicira učenike da uče. Poslednjih godina često su u okvir analize uzimani lideri na formalnim pozicijama te su direktori škola u takvim poduhvatima dobili na značaju dok su u potpunosti bibavi skrajnuti oni koji na direktan način doprinose efektivnosti nastave. Upravo usled nedostatka inicijative ali i istraživanja da se u okvir analize uzmu karakteristike ponašanja nastavnika koje direktno doprinose efektivnosti nastave, ovo istraživanje sprovedeno je sa ciljem ispitivanja povezanosti između liderskog stila nastavnika i efektivnosti nastave operacionalizovane kroz pokazatelje povoljne klime za učenje i pokazatelje angažovanosti učenika u nastavi i učenju...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.