Title
Модел за дефинисање карактеристика токова путника на линији јавног градског транспорта путника
Creator
Živanović, Predrag V., 1980-
Copyright date
2018
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 4. 06. 2018.
Other responsibilities
mentor
Tica, Slaven M., 1970-
član komisije
Tica, Slaven M., 1970-
član komisije
Bojović, Nebojša J., 1963-
član komisije
Delibašić, Boris, 1978-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Saobraćajni fakultet
Alternative title
Model for defining passenger flow characteristics on urban public transport line
Publisher
[П. В. Живановић]
Format
344 листа
description
Саобраћајно инжењерство-Друмски и градски транспорт путника / Traffic Engineering-Road and Urban Passenger Transport
Abstract (sr)
Јавни градски транспорт путника је подсистем града који служи остваривању низа
циљева, а пре свих обезбеђивања мобилности свих становника. Оптимизација
структуре и функционисања урбаних средина и њихових транспортних система је
веома сложен и одговоран задатак са далекосежним последицама у свим сферама
живота његових становника. Структура и величина система јавног градског
транспорта путника директно зависи од транспортних потреба и транспортних
захтева корисника који су у различитим карактеристичним часовима у току дана,
данима и сезонама, различити по обиму и по интензитету. Може се рећи да
транспортни захтеви представљају кључни фактор од утицаја на процес
оптимизације свих ангажованих ресурса у систему (инфраструктуру мреже
линија, возила, запослене, финансије, транспортне капацитете итд.).
Усклађивање транспортне понуде са транспортним захтевима подразумева
континуирани реинжењеринг структуре и функционисања система, чија је циљна
функција усмерена на побољшање ефикасности и ефективности система. Кроз
оригинални модел расподеле прихода између власника тржишта транспортних
услуга (органа локалне управе) и оператора, у оквиру рада приказано је како
контрола праћења обима реализованих транспортних захтева може утицати на
одрживост система у целини.
Познајући природу понашања транспортног система у условима реалног
функционисања, велики број унутрашњих и спољних фактора изазива различите
поремећаје који се пројектују на поузданост и стабилност пружања транспортне
услуге. У oквиру рaдa дeфинисaна је оригинална методологија за утврђивање и
квантификацију утицаја најзначајнијег динамичког елемента (реализованог
интервала) на транспортне захтеве (проток путника). Методологија је успешно
тестирана на линијама из реалног система јавног градског транспорта путника у
Београду. Фексибилност се огледа и у чињеници да примена методологије није
условљена степеном техничко-технолошке развијености система и начином
формирања базе података о основним карактеристикама линије.На основу анализа односа и међусобног утицаја елемената функционисања и
транспортних захтева на линији јавног градског транспорта путника на микро
нивоу, односно на нивоу линије, поласка и возила, дефинисан је модел за
утврђивање карактеристика транспортних захтева засноване на репрезентативним
узорцима података добијених применом специјалних метода транспортног
инжењеринга у реалном систему јавног градског транспорта путника. Развој
модела подстакнут је и чињеницом да у реалним сложеним системима са
стохастичком променом стања, какав је систем јавног градског транспорта
путника, проста експанзија множењем вредности параметра добијене из узорка са
обрнутом вредношћу фактора избора елемената у узорку, не гарантује увек
оптималне резултате...
Abstract (en)
Urban public passenger transport is a subsystem of a city that serves to achieve a
number of goals, and above all to ensure the mobility of all inhabitants. Optimizing the
structure and functioning of urban areas and their transport systems is a very complex
and responsible task with far-reaching consequences in all spheres of life of its
inhabitants. The structure and size of the public passenger transport system is directly
dependent on the transport needs and demands, which are different in volume and
intensity in different periods within day, characteristic days and seasons. Transport
demands are a key factor influencing the process of optimizing all input resources in the
system (network infrastructure, vehicles, employees, finance, transport capacities, etc.).
The harmonization of transport supply with transport demand implies continuous
reengineering of the structure and functioning of the system, whose target function is to
improve the efficiency and effectiveness of the system. Through the original revenue
distribution model between the owner of the transport market (local government bodies)
and operators, the work shows that the control of the monitoring of the volume of
realized transport demand can affect the sustainability of the system as a whole.
Knowing the nature of the transport system's behavior under real-life conditions, a large
number of internal and external factors cause different distortions that are projected on
the reliability and stability of the provision of transport services. In this dissertation, the
original methodology for determining and quantifying the influence of the most
important dynamic element (realized interval) on the transport requirements (flow of
passengers) is defined. The methodology has been successfully tested on lines in real
urban public passenger transport system in Belgrade. Feasibility is also reflected in the
fact that the application of the methodology is not conditioned by the level of technical
and technological development of the system.
Based on the analysis of the relationship and the interaction between the elements of
functioning and transport demand at the micro level, that is, at the level of the line,
departure and vehicles, a model for determining the characteristics of transport demand
based on representative data samples obtained using special methods of transport
engineering in the real system of public transport of passengers is defined. The
development of the model is also prompted by the fact that in real complex systems
with a stochastic changes, such as the urban public passengers transport system, a
simple expansion by multiplying the value of a parameter derived from a sample with a
reverse value of the selection factors does not always guarantee optimal results...
Authors Key words
систем, јавни градски транспорт путника, линија, транспортне
потребе, транспортни захтеви, проток путника, регресиона анализа,
методе узорака, експанзија података
Authors Key words
system, urban public passenger transport, line, transport demand,
passenger volume, reggresion analysis, sample methods, data expansion
methods
Classification
656.025.2:519.233.5(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Јавни градски транспорт путника је подсистем града који служи остваривању низа
циљева, а пре свих обезбеђивања мобилности свих становника. Оптимизација
структуре и функционисања урбаних средина и њихових транспортних система је
веома сложен и одговоран задатак са далекосежним последицама у свим сферама
живота његових становника. Структура и величина система јавног градског
транспорта путника директно зависи од транспортних потреба и транспортних
захтева корисника који су у различитим карактеристичним часовима у току дана,
данима и сезонама, различити по обиму и по интензитету. Може се рећи да
транспортни захтеви представљају кључни фактор од утицаја на процес
оптимизације свих ангажованих ресурса у систему (инфраструктуру мреже
линија, возила, запослене, финансије, транспортне капацитете итд.).
Усклађивање транспортне понуде са транспортним захтевима подразумева
континуирани реинжењеринг структуре и функционисања система, чија је циљна
функција усмерена на побољшање ефикасности и ефективности система. Кроз
оригинални модел расподеле прихода између власника тржишта транспортних
услуга (органа локалне управе) и оператора, у оквиру рада приказано је како
контрола праћења обима реализованих транспортних захтева може утицати на
одрживост система у целини.
Познајући природу понашања транспортног система у условима реалног
функционисања, велики број унутрашњих и спољних фактора изазива различите
поремећаје који се пројектују на поузданост и стабилност пружања транспортне
услуге. У oквиру рaдa дeфинисaна је оригинална методологија за утврђивање и
квантификацију утицаја најзначајнијег динамичког елемента (реализованог
интервала) на транспортне захтеве (проток путника). Методологија је успешно
тестирана на линијама из реалног система јавног градског транспорта путника у
Београду. Фексибилност се огледа и у чињеници да примена методологије није
условљена степеном техничко-технолошке развијености система и начином
формирања базе података о основним карактеристикама линије.На основу анализа односа и међусобног утицаја елемената функционисања и
транспортних захтева на линији јавног градског транспорта путника на микро
нивоу, односно на нивоу линије, поласка и возила, дефинисан је модел за
утврђивање карактеристика транспортних захтева засноване на репрезентативним
узорцима података добијених применом специјалних метода транспортног
инжењеринга у реалном систему јавног градског транспорта путника. Развој
модела подстакнут је и чињеницом да у реалним сложеним системима са
стохастичком променом стања, какав је систем јавног градског транспорта
путника, проста експанзија множењем вредности параметра добијене из узорка са
обрнутом вредношћу фактора избора елемената у узорку, не гарантује увек
оптималне резултате...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.