Title
Уметничка збирка Рајка Мамузића
Creator
Rakić, Ana S., 1982-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 03.07.2018.
Other responsibilities
mentor
Čupić, Simona, 1974-
član komisije
Merenik, Lidija, 1958-
član komisije
Popadić, Milan, 1979-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Art collection of Rajko Mamuzić
Publisher
[А. Ракић]
Format
246 листова
description
Историја уметности - Историја модерне уметности / Art History - Modern Art History
Abstract (sr)
Збирка Рајка Мамузића је настала сакупљачким радом колекционара Рајка Мамузића у периоду након Другог светског рата. Након Мамузићевог дародавног акта 1972. године основана је Галерија ликовне уметности поклон збирка Рајка Мамузића, чиме је ова Збирка постала доступна јавности. Откупљивањем великог броја дела уметника припадника прве генерације послератних студената Ликовне академије у Београду, Рајко Мамузић је оформио збирку савремене уметности послератног периода. Временски оквир којим се ова теза бави поклапа се са периодом друштвено-политичких промена након 1948. године, када је, напуштањем совјетске идеологије, повољно расположење према актуелним културним збивањима у западном свету подстакло развој модерног израза у југословенској уметности. Мамузићева Збирка антологијски, у оквиру генерацијске целине, окупља нека од најзначајнијих имена српске савремене уметничке праксе, који су били интегрисани у јединствен југословенски културни простор. Збирка се у континуитету попуњава од прве половине шесте деценије све до седамдесетих година XX века, често доследно пратећи развој уметничких домета заступљених уметника. Фонд Збирке је разматран кроз аналитичку поделу на целине на основу интересовања уметника за одређене ликовне поетике, концептуална или жанровска опредељења, као и узимајући у обзир меру супротстављања доминантним идеолошким и естетским конвенцијама. Позиционирањем ове Збирке у српској историји уметности, кроз интерпретацију и контекстуализацију појединачних уметничких дела са становишта савремених методолошких интервенција утврђује се њен значај као дела наслеђа српске уметности друге половине ХХ века.
Abstract (en)
The collection of Rajko Mamuzić was formed as a result of the work of collector Rajko Mamuzić in the period following the World War II. After Mamuzić signed the Gift Contract, The Gallery of Fine Arts – Gift Collection of Rajko Mamuzić was founded in 1972, which made this museum’s art available to the public. By collecting a large number of artworks from members of the first generation of post-war artists that graduated from the Academy of Arts in Belgrade, Rajko Mamuzić formed the collection of contemporary art of post-war period. Historical time frame considered in this thesis corresponds to the period of socio-political changes after 1948, when, due to the abandonment of the Soviet ideology, the favorable attitude towards current cultural tendencies of the West instigated the development of modern expression in Yugoslav art. Mamuzić’s Collection includes, anthologically and within a generational whole, some of the most relevant artists of Serbian contemporary art practice, that were integrated in a joint Yugoslav cultural space. The Collection was being completed from the first half of the 1950s until the 1970s, often consistently representing the range of artistic extent of represented authors. The content of the Collection is viewed through analytical division into units in accordance with the interests of the artists in specific poetic, concept or genre, as well as in relation to the measure of dissimilitude toward the dominant ideological and esthetic conventions. By positioning the Collection within Serbian art history, through interpretation and contextualization of individual works of art from the standpoint of contemporary methodological interventions, it can be evaluated as part of Serbian artistic heritage from the second half of the 20th century.
Authors Key words
српска послератна уметност, модерно сликарство, легат, галерија, Југославија, уметност XX века, педесете, шездесете, Београд, Нови Сад
Authors Key words
Serbian post-war art, modern painting, legacy house, gallery, Yugoslavia, art of the 20th century, fifties, sixties, Belgrade, Novi Sad
Type
Tekst
Abstract (sr)
Збирка Рајка Мамузића је настала сакупљачким радом колекционара Рајка Мамузића у периоду након Другог светског рата. Након Мамузићевог дародавног акта 1972. године основана је Галерија ликовне уметности поклон збирка Рајка Мамузића, чиме је ова Збирка постала доступна јавности. Откупљивањем великог броја дела уметника припадника прве генерације послератних студената Ликовне академије у Београду, Рајко Мамузић је оформио збирку савремене уметности послератног периода. Временски оквир којим се ова теза бави поклапа се са периодом друштвено-политичких промена након 1948. године, када је, напуштањем совјетске идеологије, повољно расположење према актуелним културним збивањима у западном свету подстакло развој модерног израза у југословенској уметности. Мамузићева Збирка антологијски, у оквиру генерацијске целине, окупља нека од најзначајнијих имена српске савремене уметничке праксе, који су били интегрисани у јединствен југословенски културни простор. Збирка се у континуитету попуњава од прве половине шесте деценије све до седамдесетих година XX века, често доследно пратећи развој уметничких домета заступљених уметника. Фонд Збирке је разматран кроз аналитичку поделу на целине на основу интересовања уметника за одређене ликовне поетике, концептуална или жанровска опредељења, као и узимајући у обзир меру супротстављања доминантним идеолошким и естетским конвенцијама. Позиционирањем ове Збирке у српској историји уметности, кроз интерпретацију и контекстуализацију појединачних уметничких дела са становишта савремених методолошких интервенција утврђује се њен значај као дела наслеђа српске уметности друге половине ХХ века.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.