Title
Стереотипизација Афроамериканаца у популарној култури XX века
Creator
Ljubenović, Ivana M., 1986-
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 25.1.2018.
Other responsibilities
mentor
Paunović, Zoran, 1962-
član komisije
Vukčević, Radojka, 1952-
član komisije
Jovanović, Aleksandra, 1961-
član komisije
Vujin, Bojana, 1981-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Stereotyping of Afroamericans in the popular culture of XX century
Publisher
[И. М. Љубеновић]
Format
482 листa
description
Популарна култура - Америчка књижевност, студије културе / Popular culture - Аmеrican literature, Cultural studies
Abstract (sr)
Стереотипизација представља једну од најзначајнијих области интересовања
психологије, социологије, сфере људских права али и популарне културе, која ће
у овом раду бити посматрана као носилац идеологије коју заступа у својим
системима представљања. Стереотипи, поједностављене „слике у нашим
главама“, како их је дефинисао Липман, дајући им 1922. године прилично
неутралан смисао, подржавају и чине природним односе доминације у
Сједињеним Америчким Државама, или, другим речима –омогућавају политичку,
социјалну и културну инфериоризацију афроамеричке културне групе.
Иако инфериоризацијацрне расе датира од њеног доласка на америчкo тло,
њена стереотипизација у америчкој популарној култури током 20. века доживела
је праву експанзију, усмеравањем дистрибутивне, тематске и жанровске
одређености популарне културе према интересима владајуће, доминантне класе и
одржавању друштвеног и политичког statusa quo Aфроамериканаца. Од званичне
политике расне сегрегације и институционализованог расизма, до расне
инклузивности и плуралистичког карактера америчког друштва од шездесетих
година и Покрета за грађанска права, положај Афроамериканаца доживео је
бројне трансформације, праћене њиховом варирајућом културном заступљеношћу
и представљеношћу. Стога, овај рад указује на међусобну условљеност динамике
друштвених односа у САД и стереотипизације Афроамериканаца у популарној
култури, чији су продукти представници и посредници расистичке идеологије. У
раду је највише пажње посвећено негативној стереотипизацији која се одвија
тројако – потпуним изостављањем црне расеиз продуката популарне културе или
њеном културном анихилацијом, минорном представљеношћу црне расе или
маргинализацијом, и њеном расистичком представљеношћу, које су подједнако
оствариле негативан утицај на процес расне интеграције америчког друштва.
Актуелне тенденције у заступљености расистичких ставова указују на штетан
утицај негативних стереотипа на перцепцију афроамеричке културне групе,
упркос временској дистанци са институцијом ропства у Сједињеним Америчким
Државама.
Основна тема дисертација је разматрање различитих области, облика,
жанрова и периода популарног стваралаштва кроз призму расне представљености,
уочавањем категорија стереотипизације које представљају нит идеолошког
нормирања и друштвене стратификације. Вишеструка класификација стереотипа
има за циљ указивање на свеобухватну, вешто осмишљену систематску еволуцију
расне дискриминације која се одразила на перцепцију афроамеричке културне
групе у САД и њену перцепцију у ширем, глобалном контексту. Циљ дисертације
је да указивањем на научну и псеудонаучну утемељеност популарних стереотипа
укаже на штетно, инхибирајуће дејство на процес потпуне интеграције
Афроамериканаца у америчко друштво. У раду су предложене неке од мера
неутрализације негативних стереотипа и инхибиције њиховог утицаја, међу
којима се наводи и процес позитивне стереотипизације. Отварање питања значаја
антидискриминаторних пракси у анализи проблема представљености, перцепције
и положаја Афроамериканаца представља предуслов њихове примене у пракси...
Abstract (en)
Stereotyping is one of the most important areas of interest in psychology, sociology,
field of human rights and popular culture, which will be regarded in this paper as the
carrier of ideology represented in its systems of representation. Stereotypes, simplified
„pictures in our heads", defined by Lipman and given a fairly neutral meaning in 1922,
support and make the relationships of domination in the United States natural, or, in
other words - enable political, social and cultural inferiorisation of African American
cultural group.
Although inferiorisation of black race dates from the arrival to America, racist
stereotypes in American popular culture experienced a real expansion in the 20th
century, subjecting the distributive, thematic and genre distinctness of popular culture to
the interests of the ruling, dominant class, and thus maintaining social and political
status quo of African Americans. From the official policy of racial segregation and
institutionalised racism, to racial inclusiveness and pluralistic nature of American
society since the sixtiesand the Civil Rights Movement, the position of African
Americans has undergone numerous transformations, accompanied by their varying
cultural representation. Therefore, this dissertation indicates the mutual dependence of
the dynamics of social relations in the United States and the stereotyping of African
Americans in American popular culture, which uses its products as intentional and nonintentional
agents and mediators of racist ideology. The major focus of this research has
been negative stereotyping which unfolds in three ways – through complete omission of
the Black race from the products of popular culture or its cultural annihilation, through
minor representation of of the Black race or its marginalization, and its racist
representation, all of which have reflected negatively on the process of racial integration
in American society. Current trends in the prevalence of racist attitudes point to the
detrimental impact of negative stereotypes on the perception of African American
cultural group, in spite of the time distance with the institution of slavery in the United
States of America.
The basic theme of the dissertation is the consideration of different areas, forms,
genres and periods of popular work through the prism of racial representation, by
identifying categories of stereotyping process which have been the thread of ideological
norming and social stratification.Multiple stereotype classification aims to point out the
comprehensive, cleverly designed systematic evolution of racial discrimination that has
been reflected in the perception of African American cultural group in the United States.
and its perception in the broader, global context. The aim of the thesis is to point to
harmful, inhibiting effect of scientific and pseudo-scientific basis of popular
stereotypes, on the process of full integration of African Americans in US society. The
dissertation suggests some measures to help neutralise the negative stereotypes and
inhibit their impact, including the process of the positive stereotyping. Posing the
question of significance of anti-discriminatory practices in the analysis of the problem
of representation, perception and position of African Americans, is considered to be a
prerequisite for their implementation.
The basic hypothesis is that racial stereotypes in American popular culture have
not been eliminated at any given moment, but have only been modified or transformed
into a form that reflects the changes in the socio-political and cultural level, and is
acceptable in terms of current (modern, humanistic and democratic) values. Transparent
stereotypes, based on repetition and proof of animal characteristics of members of the
Black race, have manifested open, oppressive policy of racial segregation and
subordination, while covert, subtle stereotypes have manifested the policy which
approves racial integration in theory, but not in practice...
Authors Key words
Афроамериканци, Црнило, расизам, стереотипи, маргинализација,
популарна култура, књижевност, медији, уметност, пропаганда
Authors Key words
African Americans, Blackness, racism, stereotyping, marginalization,
popular culture, literature, media, art, propaganda
Classification
316.647.8:316.7(=414/=45)(73)"19"(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Стереотипизација представља једну од најзначајнијих области интересовања
психологије, социологије, сфере људских права али и популарне културе, која ће
у овом раду бити посматрана као носилац идеологије коју заступа у својим
системима представљања. Стереотипи, поједностављене „слике у нашим
главама“, како их је дефинисао Липман, дајући им 1922. године прилично
неутралан смисао, подржавају и чине природним односе доминације у
Сједињеним Америчким Државама, или, другим речима –омогућавају политичку,
социјалну и културну инфериоризацију афроамеричке културне групе.
Иако инфериоризацијацрне расе датира од њеног доласка на америчкo тло,
њена стереотипизација у америчкој популарној култури током 20. века доживела
је праву експанзију, усмеравањем дистрибутивне, тематске и жанровске
одређености популарне културе према интересима владајуће, доминантне класе и
одржавању друштвеног и политичког statusa quo Aфроамериканаца. Од званичне
политике расне сегрегације и институционализованог расизма, до расне
инклузивности и плуралистичког карактера америчког друштва од шездесетих
година и Покрета за грађанска права, положај Афроамериканаца доживео је
бројне трансформације, праћене њиховом варирајућом културном заступљеношћу
и представљеношћу. Стога, овај рад указује на међусобну условљеност динамике
друштвених односа у САД и стереотипизације Афроамериканаца у популарној
култури, чији су продукти представници и посредници расистичке идеологије. У
раду је највише пажње посвећено негативној стереотипизацији која се одвија
тројако – потпуним изостављањем црне расеиз продуката популарне културе или
њеном културном анихилацијом, минорном представљеношћу црне расе или
маргинализацијом, и њеном расистичком представљеношћу, које су подједнако
оствариле негативан утицај на процес расне интеграције америчког друштва.
Актуелне тенденције у заступљености расистичких ставова указују на штетан
утицај негативних стереотипа на перцепцију афроамеричке културне групе,
упркос временској дистанци са институцијом ропства у Сједињеним Америчким
Државама.
Основна тема дисертација је разматрање различитих области, облика,
жанрова и периода популарног стваралаштва кроз призму расне представљености,
уочавањем категорија стереотипизације које представљају нит идеолошког
нормирања и друштвене стратификације. Вишеструка класификација стереотипа
има за циљ указивање на свеобухватну, вешто осмишљену систематску еволуцију
расне дискриминације која се одразила на перцепцију афроамеричке културне
групе у САД и њену перцепцију у ширем, глобалном контексту. Циљ дисертације
је да указивањем на научну и псеудонаучну утемељеност популарних стереотипа
укаже на штетно, инхибирајуће дејство на процес потпуне интеграције
Афроамериканаца у америчко друштво. У раду су предложене неке од мера
неутрализације негативних стереотипа и инхибиције њиховог утицаја, међу
којима се наводи и процес позитивне стереотипизације. Отварање питања значаја
антидискриминаторних пракси у анализи проблема представљености, перцепције
и положаја Афроамериканаца представља предуслов њихове примене у пракси...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.