Title
Uticaj kongresnog turizma na razvoj destinacije
Creator
Kovačević, Igor
Copyright date
2017
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 21.02.2018.
Other responsibilities
mentor
Zečević, Bojan.
član komisije
Zarić, Siniša.
član komisije
Petković, Goran, 1963-
član komisije
Vasić, Vladimir, 1969-
član komisije
Ateljević, Jovo.
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Ekonomski fakultet
Alternative title
Influence of the meetings industry on destination development
Publisher
[I. Kovačević]
Format
240 listova
description
Društvene nauke / Kongresni turizam
Social sciences / congress tourism
Abstract (sr)
Kongresni turizam je važan činilac performansi koje se ostvaruju na nivou destinacije, pogotovo imajući u vidu da se poslednjih nekoliko godina beleži trend povećavanja broja međunarodnih događaja. Aktivnim nastupom na međunarodnom kongresnom tržištu, etablirane i nove destinacije nastoje da privuku što veći broj kongresa, jer se time doprinosi ukupnim performansama destinacije, ali i promociji lokalne ekspertize u oblasti iz koje se kongres organizuje. Da bi bile uspešne u tome, destinacije, nezavisno od nivoa razvoja, moraju da razumeju kompleksnost tržišta kongresnog turizma, kao i da implementiraju odgovarajuće tehnike menadžmenta destinacije.
U disertaciji se analizira kongresno tržište i specifičnosti menadžmenta destinacije u kongresnom turizmu i istražuje uticaj kongresnog turizma na destinaciju. Istraživanje se odnosi na sistematizaciju aktivnosti menadžmenta destinacije na nivou kongresnog biroa i definisanje značaja aktivnosti kongresnog biroa za organizatore događaja. Disertacija ima za cilj utvrđivanje povezanosti između kongresnih performansi destinacije sa jedne strane i turističkih performansi, hotelskih performansi i ekonomskim rastom i razvojem destinacije, sa druge strane.
U istraživanju se polazi od toga da je uspeh kongresne destinacije uslovljen destinacijskim menadžmentom. Pregled literature pokazuje da se menadžmentu destinacije pristupa sa strateškog aspekta, dominantno u sferi odmorišnog turizma, dok je pitanje menadžmenta destinacije u kongresnom turizmu predmet analize manjeg broja autora. Uvažavajući specifičnosti kongresnog turizma i analizirajući okvir menadžmenta destinacije, u disertaciji se predlaže sistematizacija aktivnosti menadžmenta destinacije na nivou kongresnog biroa koja se dalje detaljno analizira.
Disertacija u obzir uzima i činjenicu da je kongresni turizam postavljen kao „quick win“ strateški proizvod za turizam Srbije. U disertaciji se istražuje činjenica da u prethodnim godinama kongresni turizam u Srbiji beleži značajne promene, zbog čega se posebno analiziraju kongresne performanse Srbije i razvoj kongresnih kapaciteta.
Abstract (en)
Meetings industry (congress tourism) is the inevitable component of performances achieved on the destination level, especially having in mind that in last several years the trend of increase of the number of international meetings has been recorded. By being active on international meetings market, established and new destination are trying to attract larger number of events, since it is influencing the total destination performances, as well as promotion of local expertise from the specific field in which event is being organised. In order to be successful in this, destination, no matter the development level, need to understand the meetings market complexity, and to implement appropriate techniques of destination management.
Dissertation analyses meetings markets and specifics of destination management in the congress tourism (meetings industry) and researches the influence of congress tourism on destination. Dissertation is focused on systematisation of destination management activities from the perspectives of convention bureaus and on defining importance of convention bureau activities for event planners. Dissertation aims at defining relations among destination congress performances on one side, and tourism performances, hotel performances and economic growth and development, on the other side.
Research starts from the facts that success of congress destination is being influenced by destination management. Literature review shows that destination management is being research from strategic perspective, foremost in the field of leisure travel, while aspect of destination management in congress tourism is being researched by smaller number of authors. Respecting specifics of congress tourism and by analysing destination management framework, dissertation suggests systematisation of convention bureau destination management activities that is further detailed analysed.
Dissertation takes into account the fact that congress tourism is seen as “quick win” strategic product for Serbian tourism. In dissertation the fact, that in last period congress tourism in Serbia reached strong changes, is researched, and special analyse of congress performances in Serbia and congress infrastructure is also included.
Authors Key words
kongresni turizam, menadžment destinacije, marketing destinacije, kongresni biro, kongresne performanse
Authors Key words
congress tourism, destination management, marketing of destination, convention bureau, congress performances
Classification
UDK=338.48(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Kongresni turizam je važan činilac performansi koje se ostvaruju na nivou destinacije, pogotovo imajući u vidu da se poslednjih nekoliko godina beleži trend povećavanja broja međunarodnih događaja. Aktivnim nastupom na međunarodnom kongresnom tržištu, etablirane i nove destinacije nastoje da privuku što veći broj kongresa, jer se time doprinosi ukupnim performansama destinacije, ali i promociji lokalne ekspertize u oblasti iz koje se kongres organizuje. Da bi bile uspešne u tome, destinacije, nezavisno od nivoa razvoja, moraju da razumeju kompleksnost tržišta kongresnog turizma, kao i da implementiraju odgovarajuće tehnike menadžmenta destinacije.
U disertaciji se analizira kongresno tržište i specifičnosti menadžmenta destinacije u kongresnom turizmu i istražuje uticaj kongresnog turizma na destinaciju. Istraživanje se odnosi na sistematizaciju aktivnosti menadžmenta destinacije na nivou kongresnog biroa i definisanje značaja aktivnosti kongresnog biroa za organizatore događaja. Disertacija ima za cilj utvrđivanje povezanosti između kongresnih performansi destinacije sa jedne strane i turističkih performansi, hotelskih performansi i ekonomskim rastom i razvojem destinacije, sa druge strane.
U istraživanju se polazi od toga da je uspeh kongresne destinacije uslovljen destinacijskim menadžmentom. Pregled literature pokazuje da se menadžmentu destinacije pristupa sa strateškog aspekta, dominantno u sferi odmorišnog turizma, dok je pitanje menadžmenta destinacije u kongresnom turizmu predmet analize manjeg broja autora. Uvažavajući specifičnosti kongresnog turizma i analizirajući okvir menadžmenta destinacije, u disertaciji se predlaže sistematizacija aktivnosti menadžmenta destinacije na nivou kongresnog biroa koja se dalje detaljno analizira.
Disertacija u obzir uzima i činjenicu da je kongresni turizam postavljen kao „quick win“ strateški proizvod za turizam Srbije. U disertaciji se istražuje činjenica da u prethodnim godinama kongresni turizam u Srbiji beleži značajne promene, zbog čega se posebno analiziraju kongresne performanse Srbije i razvoj kongresnih kapaciteta.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.