Title
Кризни менаџмент и политика интегрисане заштите јавног интереса
Creator
Juzbašić, Ana Đ., 1980-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 18.02.2013.
Other responsibilities
mentor
Kešetović, Želimir, 1960-
član komisije
Keković, Zoran, 1965-
član komisije
Vujošević, Mirko, 1952-
Academic Expertise
Interdisciplinarne i ostale studije
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet bezbednosti
Group
Centar za bezbednosni menadžment
Title translated
Crisis management and integrated policy to protect public interest
Publisher
[А. Јузбашић]
Format
PDF/A (316 list.)
description
Interdisciplinarne studije / Studije bezbednosti
description
Interdisciplinary studies / Security studies
Abstract (sr)
Широм света актуелни су процеси реструктурирања предузећа,
трансформације њиховог власништва и планирања рада у кризним ситуацијама.
Ови процеси обухватају и природне монополе, до скора неприкосновене у
државној имовини. За циљ дисертације постављена је анализа проблематике
стратешког управљања саобраћајним инфраструктурама у доба криза. Без обзира
на природу кризе, потребни су адекватни инструменти за заштиту јавног
интереса. Овај рад промовише упознавање са најбољом светском праксом и њено
ширење у домаће стручне кругове.
Једна од реакција државе на кризе јесте реструктурирање саобраћајних
ресурса од јавног интереса, у савременој саобраћајној политици познатих под
називом критичне инфраструктуре. Заштита јавног интереса код реструктурирања
ових ресурса, који су истовремено и природни монополи, у жижи је интересовања
у свету, у сваком смислу, не само у економском.
Тематика доношења одлука у кризама и сагледавање могућих последица
одлука у условима високог степена неизвесности врло је актуелна и заокупља
пажњу како практичара, тако и теоријских кругова. Свако систематизовање и
ширење сазнања на ову тему представља допринос развоју у широј и ужој
стручној научној области ове дисертације. Израда дисертације у области
реструктурирања критичних саобраћајних инфраструктура као алатa кризног
менаџмента представља сложен, систематски и сврсисходан процес стицања
научног сазнања, верификованог валидном применом научних метода.
Од метода научног истраживања, при изради дисертације коришћени су
истраживање теоријског и емпиријског карактера, анализа релевантне доступне
литературе, дедукција, компаративни метод и метода студије случаја.
Комплексност теме истраживања наметнула је селективну употребу метода по
фазама истраживања.
Abstract (en)
Throughout the world the focus has been put on enterprise restructuring,
ownership transformation and contigency planning for crisis situations. These processes
include also natural monopolies, until recently considered as the unquestioned national
assets. As the aim of the dissertation, there had been set the analysis of strategic
management problems of transportation capacities in times of crises. Regardless of the
crisis nature, there is a need for adequate instruments to protect public interest. This
work promotes the introduction of the best international practice and its dissemination
to local professional circles.
One of the state responses to the crisis is restructuring of transportation
capacities of public interest, in modern transportation policy known as critical
infrastructures. Protection of public interest within these capacities, being natural
monopolies at the same time, has been in focus of interest worldwide, in every sense of
word, not only in economic terms.
Decision making in crisis and consideration of possible consequences of
decisions under high uncertainty represents top theme, thus attracting the attention of
both practitioners and theoretical circles. Any systematization and dissemination of
knowledge with this subject represent contribution to the academic expertize and field
of academic expertize of this thesis. To write thesis in the field of restructuring of
critical transportation infrastructure as a tool of crisis management presents a complex,
systematic and purposeful process of acquiring scientific knowledge, verified using
valid scientific methods.
From all the methods of scientific research, thesis has covered researches
theoretical and empirical in character, analysis of relevant literature available,
deduction, the comparative method and case study method. The complexity of the
research subject imposed the selective use of research methods in stages of research.
Authors Key words
Krizni menadžment, javni interes, politika integrisane zaštite javnog interesa
Authors Key words
Crisis management, public interest, integrated policy to protect pubic interest
Classification
005.5(043.3)
Subject
Krizni menadžment
Type
Tekst
Abstract (sr)
Широм света актуелни су процеси реструктурирања предузећа,
трансформације њиховог власништва и планирања рада у кризним ситуацијама.
Ови процеси обухватају и природне монополе, до скора неприкосновене у
државној имовини. За циљ дисертације постављена је анализа проблематике
стратешког управљања саобраћајним инфраструктурама у доба криза. Без обзира
на природу кризе, потребни су адекватни инструменти за заштиту јавног
интереса. Овај рад промовише упознавање са најбољом светском праксом и њено
ширење у домаће стручне кругове.
Једна од реакција државе на кризе јесте реструктурирање саобраћајних
ресурса од јавног интереса, у савременој саобраћајној политици познатих под
називом критичне инфраструктуре. Заштита јавног интереса код реструктурирања
ових ресурса, који су истовремено и природни монополи, у жижи је интересовања
у свету, у сваком смислу, не само у економском.
Тематика доношења одлука у кризама и сагледавање могућих последица
одлука у условима високог степена неизвесности врло је актуелна и заокупља
пажњу како практичара, тако и теоријских кругова. Свако систематизовање и
ширење сазнања на ову тему представља допринос развоју у широј и ужој
стручној научној области ове дисертације. Израда дисертације у области
реструктурирања критичних саобраћајних инфраструктура као алатa кризног
менаџмента представља сложен, систематски и сврсисходан процес стицања
научног сазнања, верификованог валидном применом научних метода.
Од метода научног истраживања, при изради дисертације коришћени су
истраживање теоријског и емпиријског карактера, анализа релевантне доступне
литературе, дедукција, компаративни метод и метода студије случаја.
Комплексност теме истраживања наметнула је селективну употребу метода по
фазама истраживања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.