Title
Енергетска ефикасност речних самоходних теретних бродова
Creator
Simić, Aleksandar P., 1972-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
Other responsibilities
mentor
Hofman, Milan, 1947-
član komisije
Radojčić, Dejan, 1949-
član komisije
Čolić, Vladeta, 1945-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Energy efficiency of inland waterway self-propelled cargo vessels
Publisher
[А. Симић]
Format
PDF/A (listova)
Abstract (sr)
Дисертација је проистекла из вишегодишњег истраживања проблема погона
речних самоходних теретних бродова.
Хидродинамичке појаве које су последица сложених услова у којима плове речни
самоходни теретни бродови чине избор адекватног пропулзивног комплекса при
пројектовању веома сложеним, али и изазовним задатком. Посебан проблем
представља недостатак метода за одређивање утицаја ограничења пловног пута на
хидродинамичку ефикасност. Одатле проистичу и потешкоће при одређивању
укупне енергетске ефикасности бродова овог типа.
На основу свих података прикупљених из литературе до којих је било могуће
доћи, али и доступних извештаја, оформљена је база са основним димензијама и
резултатима мерења апсорпције снаге великог броја различитих типова речних
самохотки. Формирана база је послужила као основа за истраживања
хидродинамичких појава до којих долази при пловидби.
У оквиру истраживања је спроведен низ непосредних мерења апсорпције снаге на
бродовима у реалним условима. Ово је омогућило проширење формиране базе,
али и указало на комплексност поступка мерења из чега проистичу некада и
велике разлике између расположивих резултата мерења апсорпције снаге на истом
броду, али и између моделских испитивања и испитивања бродова у природној
величини.
На основу резултата моделских испитивања развијен је математички модел
помоћу кога се за познате димензије и носивост брода, као и ограничења пловног
iv
пута може проценити снага коју је неопходно ангажовати у циљу постизања
жељене брзине...
Abstract (en)
This dissertation has originated from many years of research on the issue of propulsion
of inland-waterway self-propelled cargo vessels (IWV).
Hydrodynamic effects stemming from complex conditions related to IWV navigation
make selecting the appropriate propulsion system during the project phase a very
complex and challenging task. A particularly important issue is the scarcity of methods
for determining the influence of waterway restrictions on hydrodynamic efficiency. This
produces difficulties when determining the overall energy efficiency of these ship types.
Based on all the data collected from the available references and reports, a database was
created containing basic dimensions and results of power absorption measurements of
many different types of IWV. The data served as a basis for research devoted to
navigation-related hydrodynamic effects.
During the course of the research, numerous direct measurements of ship power
absorption in realistic conditions were performed. This enabled the expansion of the
aforementioned base, but also indicated the complexity of measurement methods, which
occasionally produce considerable differences between the available results of power
absorption measurements of the same ship, but also between examinations of models
and corresponding full-scale IWV.
Based on the available results of model-scale examinations, a mathematical model was
developed that can determine the power required for achieving the desired speed, on the
basis of the known ship dimensions and displacement, as well as waterway restrictions.
The analysis of full-scale ships examinations and comparisons of model and full-scale
measurements, along with the application of existing methods of determining the effects
of external influences, led to the formulation of recommendations for estimating power
vi
power margin. A method was indicated, based on the examination of full-scale ships,
whereby the propulsion coefficients depending on waterway restrictions can be
determined...
Authors Key words
отпор самохотки, ограничења пловног пута, мерење
момента на пропелерском вратилу, математички модел,
вештачке неуронске мреже, апсорпција снаге,
коефицијенти пропулзије, спољашњи утицаји, додатак за
службу, индекс енергетске ефикасности
Authors Key words
ship resistance, waterway restrictions, propeller-shaft torque
measurements, mathematical model, artificial neural network,
power absorption, propulsion coefficients, external
influences, power margine, energy efficiency design index
Classification
629
Subject
Teretni brodovi
Type
Tekst
Abstract (sr)
Дисертација је проистекла из вишегодишњег истраживања проблема погона
речних самоходних теретних бродова.
Хидродинамичке појаве које су последица сложених услова у којима плове речни
самоходни теретни бродови чине избор адекватног пропулзивног комплекса при
пројектовању веома сложеним, али и изазовним задатком. Посебан проблем
представља недостатак метода за одређивање утицаја ограничења пловног пута на
хидродинамичку ефикасност. Одатле проистичу и потешкоће при одређивању
укупне енергетске ефикасности бродова овог типа.
На основу свих података прикупљених из литературе до којих је било могуће
доћи, али и доступних извештаја, оформљена је база са основним димензијама и
резултатима мерења апсорпције снаге великог броја различитих типова речних
самохотки. Формирана база је послужила као основа за истраживања
хидродинамичких појава до којих долази при пловидби.
У оквиру истраживања је спроведен низ непосредних мерења апсорпције снаге на
бродовима у реалним условима. Ово је омогућило проширење формиране базе,
али и указало на комплексност поступка мерења из чега проистичу некада и
велике разлике између расположивих резултата мерења апсорпције снаге на истом
броду, али и између моделских испитивања и испитивања бродова у природној
величини.
На основу резултата моделских испитивања развијен је математички модел
помоћу кога се за познате димензије и носивост брода, као и ограничења пловног
iv
пута може проценити снага коју је неопходно ангажовати у циљу постизања
жељене брзине...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.