Title
Модел акредитације и обезбеђења квалитета у високом образовању у Либији
Creator
Almarghani Mohamed, Eman, 1976-
Copyright date
2018
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 12.12.2018.
Other responsibilities
mentor
Мијатовић, Ивана, 1968- 12766055
član komisije
Mijatović, Ivana, 1968- 12766055
član komisije
Филиповић, Јован, 1962- 12591975
član komisije
Filipović, Jovan, 1962- 12591975
član komisije
Арсовски, Славко, 1952- 13543015
član komisije
Arsovski, Slavko, 1952- 13543015
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
Model of accreditation and quality assurance in higher education in Libya
Publisher
[Е. М. Алмаргхани]
Format
XX, 366 листова
description
Организационе науке / Organizational sciences
Abstract (sr)
Високошколске установе у земљама у развоју суочене су са потребама за унапређењем квалитета. Циљ ове студије је да предложи побољшан модел за обезбеђење квалитета и акредитацију високошколских установа у Либији који помаже високошколским установама и људима који су на позицији да доносе одлуке о побољшању квалитета високог образовања у Либији. На основу емпиријског истраживања, за стално унапређење, либијским високошколским установама препоручује се унапређење модела за акредитацију и обезбеђење квалитета. Преглед литературе, укључује искуства неких развијених земаља, земаља у развоју и искуство Либије на пољу обезбеђења квалитета и акредитације, као и најважније изазове и препреке високог образовања. Главни циљ емпиријског истраживања је да се добије доказ о достигнућу на одређеним пољима, на основу важећих акредитованих стандарда за високошколске установе у Либији, као и основу за препоручивање побољшаног модела.
Учесници у истраживању су били студенти, факултетско особље, административно особље са четири приватна и државна универзитета у Либији, као и послодавци. Упитници су засновани на важећим стандардима коришћеним при акредитацији високошколских установа у Либији са циљем да се идентификују најважнији проблеми квалитета четири посматране високошколске установе. Студија пружа поређење перцепције достигнућа у обезбеђењу квалитета од стране студената, факултетског особља, административног особља и послодаваца.
Наши резултати показују да доступност и активно коришћење информационо- комуникационих технолошких ресурса (ИКТ) на универзитету, његова репутација и утицај наставника на студенте боље предвиђа учешће студената на високошколским установама. Улоге и способности професора при коришћењу активних наставних метода имају значајнији утицај на ангажовање студената. Студија указује да стандарди за акредитацију за јавне и приватне универзитете морају да се баве побољшањима на пољу активне наставе,
xvii
коришћења ИКТ ресурса и грађења репутације високошколских установа...
Abstract (en)
Higher education institutions (HEIs) in developing countries are faced with needs for quality improvements. The aim of this study was to propose an improved model for quality assurance and accreditation of the HEIs in Libya that helps the HEIs and decision makers in the quality improvements of higher education in Libya. Based on empirical research, improvements of the model for accreditation, quality assurance and continuous improvement of Libyan the HEIs are recommended. The literature review included experiences of some developed and developing countries and the Libyan experience in the area of quality assurance and accreditation as well as the most important challenges and obstacles of higher education. The main aim of the empirical research is to obtain a evidence of achievement in specific areas based on valid accreditation standards for the HEIs in Libya as well as the base for recommendations for the improved model.
The study population (students, faculty staff, administrative staff from four private and public universities in Libya as well as employers) was targeted through the questionnaires. The questionnaires were based on valid standards used in accreditation of HEIs in Libya with the goal to identify the most important quality problems of four observed HEIs. The study provides the comparison of the perceived achievements in quality assurance of students, faculty staff, administrative staff and employers.
Our findings show that the availability and active use of ICT resources in the university, its reputation and the impact of teachers on students predict more effectively the participation of students in the HEIs. Roles and competencies of teachers in the use of active teaching methods are having the significant impact on student engagement. The study recommended that accreditation standards for public and private universities must address needs for improvements in area of active teaching, usage of ICT resources and building reputation of the HEIs...
Classification
378.1(612)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Високошколске установе у земљама у развоју суочене су са потребама за унапређењем квалитета. Циљ ове студије је да предложи побољшан модел за обезбеђење квалитета и акредитацију високошколских установа у Либији који помаже високошколским установама и људима који су на позицији да доносе одлуке о побољшању квалитета високог образовања у Либији. На основу емпиријског истраживања, за стално унапређење, либијским високошколским установама препоручује се унапређење модела за акредитацију и обезбеђење квалитета. Преглед литературе, укључује искуства неких развијених земаља, земаља у развоју и искуство Либије на пољу обезбеђења квалитета и акредитације, као и најважније изазове и препреке високог образовања. Главни циљ емпиријског истраживања је да се добије доказ о достигнућу на одређеним пољима, на основу важећих акредитованих стандарда за високошколске установе у Либији, као и основу за препоручивање побољшаног модела.
Учесници у истраживању су били студенти, факултетско особље, административно особље са четири приватна и државна универзитета у Либији, као и послодавци. Упитници су засновани на важећим стандардима коришћеним при акредитацији високошколских установа у Либији са циљем да се идентификују најважнији проблеми квалитета четири посматране високошколске установе. Студија пружа поређење перцепције достигнућа у обезбеђењу квалитета од стране студената, факултетског особља, административног особља и послодаваца.
Наши резултати показују да доступност и активно коришћење информационо- комуникационих технолошких ресурса (ИКТ) на универзитету, његова репутација и утицај наставника на студенте боље предвиђа учешће студената на високошколским установама. Улоге и способности професора при коришћењу активних наставних метода имају значајнији утицај на ангажовање студената. Студија указује да стандарди за акредитацију за јавне и приватне универзитете морају да се баве побољшањима на пољу активне наставе,
xvii
коришћења ИКТ ресурса и грађења репутације високошколских установа...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.