Title
		
		
			Портрет српских архијереја у Карловачкој митрополији : (1690-1790)
		
	
			Creator
		
		
			Vasić, Katarina, 1980- 
					
	
			Copyright date
		
		
			2012
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence:  http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN  Sadržaj ugovora u celini:  http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Theses Type
		
		
			Doktorska disertacija
		
	
			description
		
		
			Датум одбране: 18.01.2013.
		
	
			Other responsibilities
		
		mentor
				Timotijević, Miroslav, 1950- 
				član komisije
				Todorović, Jelena
				član komisije
				Brajović, Saša, 1965- 
				
			Academic Expertise 
		
		
			Društveno-humanističke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Beogradu
		
	
			Faculty
		
		
			Filozofski fakultet
		
	
			Group
		
		
			Odeljenje za istoriju umetnosti
		
	
				Alternative  title
			
			
				Portrait of Serbian clergy in Mitropolitan of Karlovci : (1690-1790) 
			
		
				Publisher
			
			
				[К. С. Васић] 
			
		
				Format
			
			
				PDF/A (288 listova)
			
		
				description
			
			
				Историја уметности и визуелне културе - Национална историја уметности новије доба (Србија, Војводина) / History of art and visual culture - National history of art of the Modern Times (Serbia, Voivodina)
			
		
				Abstract (sr)
			
			
				Овај рад бави се репрезентативним портретом српских архијереја Карловачке митрополије у Хабзбуршкој монархији (1690-1790). Српски патријарси и митрополити, заједно са другим високим представницима црквене јерархије као оновременом водећом интелектуалном елитом српске етније градили су личну политику репрезентативности, утичући на формирање своје јавне слике и њене перцепције, у том циљу укључујући и уређење резиденција и обезбеђујући присутност свог лика у важним топосима своје јурисдикције. У овом контексту самостални, репрезентативни портрет се у српској уметности појављује као елемент којим се градила и промовисала жељена слика архијерејеве фигуре, добивши у Карловачкој митрополији специфичне концептуалне основе, иконографију и стратешки важна места излагања.
Заснован на ранијој каталошкој грађи, сачуваним и познатим примерима портрета, новијим културолошким сагледавањима историје Срба XVIII века и на необјављеној архивској грађи, овај рад бави се архијерејским портретом на три нивоа: утврђивањем бројности и правилности при излагању портрета у просторима Карловачке митрополије; анализом оригиналне функције и симболике тих простора и улоге портрета у њима; политиком репрезентативности српских архијереја заједно са улогом портрета у њој. Овај рад бави се и хабзбуршким царским портретима, будући да су Карловачкој митрополији били излагани заједно са архијерејским.
Овим радом реконструише се изглед и боље се упознаје функција и симболика ентеријера у важним топосима Карловачке митрополије XVIII века као што су њене архијерејске резиденције, манастирски конаци и приватни домови, и сагледавају се нови обрасци понашња и изгледа српских архијереја у целини њихове политике јавне репрезентативности са личним парадним портрeтом као једним од кључних елемената.
			
		
				Abstract (en)
			
			
				This paper focuses on representative portraits of Serbian clergy in Metropolitan 
of
Karlovci in Habsburg Lands (1690-1790). 
Serbian patriarchs and metropolitans 
with senior church representatives were the intellectual elite of Serbian ethnie at the 
time. They
were building politics of personal representation by forming own 
p
ublic 
image 
and influencing its perception
through arranging their residences and 
making 
sure their image is present in 
important places under their juristidiction. 
Independent 
portrait in early modern Serbian art is building and promoting the desired public 
image of 
bishops, 
incorporating particular
conceptual basis and iconography 
and 
having strategically important places of display.
Based on earlier 
cataloguing work, known and preserved portraits, new 
historiographical insights into 
Serbian cultural history 
of the
18th Century and 
unpublished archival materials, this paper focuses on portraits of high clergy at three 
levels: it determinates the number and regularity of the portrait display in the 
enteriors of the Metropolitan of Karlovci; analyses original functio
ns and symbolism 
of the interiors 
and the role the portaits had in them; outlines the politics of 
presentation of Serbian clergy and alanyses the role of portrait in it.
This paper
also 
deals with Habsburg state portraits as they were displayed in 
Metropol
itan of 
Karlovci together with clergical portraits.
This paper reconstructs the presentation
and gives insight into the functioning 
and symbolysm of interiors of Metropolitan of Karlovci such as the clerical 
residences, monasteries and private homes. It 
also views the new forms of 
demenaour of Serbian clergy as part of their politics of presentation together with 
their representative portraits as one of its key elements.
			
		
				Authors Key words
			
			
				Карловачка митрополија, самостални портрет, архијерејски портрет, хабзбуршки портрет, митрополитска резиденција, манастирски конаци, приватни дом, репрезентативност, јавна слика, пропаганда
			
		
				Authors Key words
			
			
				Metropolitan of Karlovci, individual portraits, bishop portraits, Habsburg portraits, bishop palaces, monastery lodgings, private homes, representativeness, public image, propaganda
			
		
				Classification
			
			
				75.041.5(497.11)"1690/1790"(043.3)
			
		
				Coverage
			
			
				1690-1790
			
		
				Type
			
			
				Текст
			
		
			Abstract (sr)
		
		
			Овај рад бави се репрезентативним портретом српских архијереја Карловачке митрополије у Хабзбуршкој монархији (1690-1790). Српски патријарси и митрополити, заједно са другим високим представницима црквене јерархије као оновременом водећом интелектуалном елитом српске етније градили су личну политику репрезентативности, утичући на формирање своје јавне слике и њене перцепције, у том циљу укључујући и уређење резиденција и обезбеђујући присутност свог лика у важним топосима своје јурисдикције. У овом контексту самостални, репрезентативни портрет се у српској уметности појављује као елемент којим се градила и промовисала жељена слика архијерејеве фигуре, добивши у Карловачкој митрополији специфичне концептуалне основе, иконографију и стратешки важна места излагања.
Заснован на ранијој каталошкој грађи, сачуваним и познатим примерима портрета, новијим културолошким сагледавањима историје Срба XVIII века и на необјављеној архивској грађи, овај рад бави се архијерејским портретом на три нивоа: утврђивањем бројности и правилности при излагању портрета у просторима Карловачке митрополије; анализом оригиналне функције и симболике тих простора и улоге портрета у њима; политиком репрезентативности српских архијереја заједно са улогом портрета у њој. Овај рад бави се и хабзбуршким царским портретима, будући да су Карловачкој митрополији били излагани заједно са архијерејским.
Овим радом реконструише се изглед и боље се упознаје функција и симболика ентеријера у важним топосима Карловачке митрополије XVIII века као што су њене архијерејске резиденције, манастирски конаци и приватни домови, и сагледавају се нови обрасци понашња и изгледа српских архијереја у целини њихове политике јавне репрезентативности са личним парадним портрeтом као једним од кључних елемената.
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	
