Title
Портрет српских архијереја у Карловачкој митрополији : (1690-1790)
Creator
Vasić, Katarina, 1980-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Датум одбране: 18.01.2013.
Other responsibilities
mentor
Timotijević, Miroslav, 1950-
član komisije
Todorović, Jelena
član komisije
Brajović, Saša, 1965-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Group
Odeljenje za istoriju umetnosti
Alternative title
Portrait of Serbian clergy in Mitropolitan of Karlovci : (1690-1790)
Publisher
[К. С. Васић]
Format
PDF/A (288 listova)
description
Историја уметности и визуелне културе - Национална историја уметности новије доба (Србија, Војводина) / History of art and visual culture - National history of art of the Modern Times (Serbia, Voivodina)
Abstract (sr)
Овај рад бави се репрезентативним портретом српских архијереја Карловачке митрополије у Хабзбуршкој монархији (1690-1790). Српски патријарси и митрополити, заједно са другим високим представницима црквене јерархије као оновременом водећом интелектуалном елитом српске етније градили су личну политику репрезентативности, утичући на формирање своје јавне слике и њене перцепције, у том циљу укључујући и уређење резиденција и обезбеђујући присутност свог лика у важним топосима своје јурисдикције. У овом контексту самостални, репрезентативни портрет се у српској уметности појављује као елемент којим се градила и промовисала жељена слика архијерејеве фигуре, добивши у Карловачкој митрополији специфичне концептуалне основе, иконографију и стратешки важна места излагања.
Заснован на ранијој каталошкој грађи, сачуваним и познатим примерима портрета, новијим културолошким сагледавањима историје Срба XVIII века и на необјављеној архивској грађи, овај рад бави се архијерејским портретом на три нивоа: утврђивањем бројности и правилности при излагању портрета у просторима Карловачке митрополије; анализом оригиналне функције и симболике тих простора и улоге портрета у њима; политиком репрезентативности српских архијереја заједно са улогом портрета у њој. Овај рад бави се и хабзбуршким царским портретима, будући да су Карловачкој митрополији били излагани заједно са архијерејским.
Овим радом реконструише се изглед и боље се упознаје функција и симболика ентеријера у важним топосима Карловачке митрополије XVIII века као што су њене архијерејске резиденције, манастирски конаци и приватни домови, и сагледавају се нови обрасци понашња и изгледа српских архијереја у целини њихове политике јавне репрезентативности са личним парадним портрeтом као једним од кључних елемената.
Abstract (en)
This paper focuses on representative portraits of Serbian clergy in Metropolitan
of
Karlovci in Habsburg Lands (1690-1790).
Serbian patriarchs and metropolitans
with senior church representatives were the intellectual elite of Serbian ethnie at the
time. They
were building politics of personal representation by forming own
p
ublic
image
and influencing its perception
through arranging their residences and
making
sure their image is present in
important places under their juristidiction.
Independent
portrait in early modern Serbian art is building and promoting the desired public
image of
bishops,
incorporating particular
conceptual basis and iconography
and
having strategically important places of display.
Based on earlier
cataloguing work, known and preserved portraits, new
historiographical insights into
Serbian cultural history
of the
18th Century and
unpublished archival materials, this paper focuses on portraits of high clergy at three
levels: it determinates the number and regularity of the portrait display in the
enteriors of the Metropolitan of Karlovci; analyses original functio
ns and symbolism
of the interiors
and the role the portaits had in them; outlines the politics of
presentation of Serbian clergy and alanyses the role of portrait in it.
This paper
also
deals with Habsburg state portraits as they were displayed in
Metropol
itan of
Karlovci together with clergical portraits.
This paper reconstructs the presentation
and gives insight into the functioning
and symbolysm of interiors of Metropolitan of Karlovci such as the clerical
residences, monasteries and private homes. It
also views the new forms of
demenaour of Serbian clergy as part of their politics of presentation together with
their representative portraits as one of its key elements.
Authors Key words
Карловачка митрополија, самостални портрет, архијерејски портрет, хабзбуршки портрет, митрополитска резиденција, манастирски конаци, приватни дом, репрезентативност, јавна слика, пропаганда
Authors Key words
Metropolitan of Karlovci, individual portraits, bishop portraits, Habsburg portraits, bishop palaces, monastery lodgings, private homes, representativeness, public image, propaganda
Classification
75.041.5(497.11)"1690/1790"(043.3)
Coverage
1690-1790
Type
Текст
Abstract (sr)
Овај рад бави се репрезентативним портретом српских архијереја Карловачке митрополије у Хабзбуршкој монархији (1690-1790). Српски патријарси и митрополити, заједно са другим високим представницима црквене јерархије као оновременом водећом интелектуалном елитом српске етније градили су личну политику репрезентативности, утичући на формирање своје јавне слике и њене перцепције, у том циљу укључујући и уређење резиденција и обезбеђујући присутност свог лика у важним топосима своје јурисдикције. У овом контексту самостални, репрезентативни портрет се у српској уметности појављује као елемент којим се градила и промовисала жељена слика архијерејеве фигуре, добивши у Карловачкој митрополији специфичне концептуалне основе, иконографију и стратешки важна места излагања.
Заснован на ранијој каталошкој грађи, сачуваним и познатим примерима портрета, новијим културолошким сагледавањима историје Срба XVIII века и на необјављеној архивској грађи, овај рад бави се архијерејским портретом на три нивоа: утврђивањем бројности и правилности при излагању портрета у просторима Карловачке митрополије; анализом оригиналне функције и симболике тих простора и улоге портрета у њима; политиком репрезентативности српских архијереја заједно са улогом портрета у њој. Овај рад бави се и хабзбуршким царским портретима, будући да су Карловачкој митрополији били излагани заједно са архијерејским.
Овим радом реконструише се изглед и боље се упознаје функција и симболика ентеријера у важним топосима Карловачке митрополије XVIII века као што су њене архијерејске резиденције, манастирски конаци и приватни домови, и сагледавају се нови обрасци понашња и изгледа српских архијереја у целини њихове политике јавне репрезентативности са личним парадним портрeтом као једним од кључних елемената.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.