Title
Модел за управљање односима са клијентима у електронском пословању паметних библиотека
Creator
Стокић, Александар Д., 15344487
Copyright date
2018
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 10.12.2018.
Other responsibilities
mentor
Despotović-Zrakić, Marijana, 1977- , 12920167
član komisije
Radenković, Božidar, 1958- , 12511079
član komisije
Đogatović, Marko, 1976- , 15011943
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
Customer relationship management model in e-business of smart libraries
Publisher
[A. Стокић]
Format
199 листова
description
Информациони системи и менаџмент - Електронско пословање / Information systems and management - E-business
Abstract (sr)
Предмет истраживања докторске дисертације је развој модела за управљање односима с клијентима (енгл. customer relationship management - CRM) у електронском пословању паметних библиотека. Главни проблем који се разматра у раду односи се на испитивање могућности интеграције система за управљање односима с клијентима у интегрисани библиотечки систем (енгл. integrated library system – ILS) као један од метода за унапређење комуникације библиотеке с корисницима библиотечких услуга и пословним партнерима.
У циљу имплементације CRM модела, који је прилагођен библиотекама земaља у развоју, у дисертацији је представљен CRM модел заснован на апликацијама отвореног кôда. Структуру модела чине интегрисани библиотечки систем, систем за управљање односима с клијентима, паметне технологије, мобилне технологије и сервиси друштвених медија.
У раду су представљени резултати досадашњих истраживања и детаљно анализирана област управљања односима с клијентима у библиотекама. У централном делу дисертације презентован је модел за управљање односима с клијентима и процес интеграције са интегрисаним библиотечким системом. Развијени модел обухвата инфраструктуру и архитектуру система за управљање односима с клијентима у електронском пословању паметних библиотека.
У експерименталном делу дисертације извршено је истраживање с циљем да испита примену CRM концепта и паметних технологија у библиотекама, као и спремност библиотекара да прихвате употребу ових технологија у циљу унапређења односа с корисницима. На основу развијеног модела имплементиран је и систем за управљање односима с клијентима у паметним библиотекама који је базиран на интеграцији CRM система са интегрисаним библиотечким системом. Добијени резултати потврдили су главну хипотезу да се интеграцијом система за управљање односима с клијентима у електронском пословању паметних библиотека побољшавају перформансе библиотечког пословања, усклађују се библиотечке активности и унапређује комуникација с корисницима библиотечких услуга.
Abstract (en)
The subject of this doctoral dissertation research is the development of customer relationship management (CRM) in the electronic business of smart libraries. The main problem explored in this paper is to examine the possibility of integrating the customer relationship management system into an integrated library system (ILS) as one of the methods for improving library communication with patrons and stakeholders.
In order to implement customer relationship management model in the electronic business of smart libraries, suitable for developing countries, the model based on open source software is explored in this doctoral dissertation. The model consists of the following components: an integrated library management system, customer relationship management system, smart technologies, mobile services and social media services.
A detailed analysis of the research results in the field of customer relationship management is presented. In the central part of the thesis, a model for customer relationships management is defined, as well as a method for integration with the integrated library system. The proposed model presents the infrastructure and architecture of the customer relationship management system in the electronic business of smart libraries.
In the experimental part of the dissertation, research was conducted aimed at examining the use of CRM concepts and smart technologies in libraries, as well as the willingness of librarians to accept the use of these technologies in order to improve customer relationships. Based on the developed model, a system for managing customer relations in a smart library is implemented, by integrating CRM systems into an integrated library system. The obtained results confirmed the main hypothesis that the integration of customer relationship management systems in the electronic business of smart libraries improves the performance of library operations, optimizes library business processes and improves communication with patrons.
Authors Key words
Управљање односима са клијентима, Електронско пословање, Паметне библиотеке, Интегрисани библиотечки системи, Софтвер отвореног кôда
Authors Key words
Customer relationship management, E-business, Smart library, Integrated library system, Open source software
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет истраживања докторске дисертације је развој модела за управљање односима с клијентима (енгл. customer relationship management - CRM) у електронском пословању паметних библиотека. Главни проблем који се разматра у раду односи се на испитивање могућности интеграције система за управљање односима с клијентима у интегрисани библиотечки систем (енгл. integrated library system – ILS) као један од метода за унапређење комуникације библиотеке с корисницима библиотечких услуга и пословним партнерима.
У циљу имплементације CRM модела, који је прилагођен библиотекама земaља у развоју, у дисертацији је представљен CRM модел заснован на апликацијама отвореног кôда. Структуру модела чине интегрисани библиотечки систем, систем за управљање односима с клијентима, паметне технологије, мобилне технологије и сервиси друштвених медија.
У раду су представљени резултати досадашњих истраживања и детаљно анализирана област управљања односима с клијентима у библиотекама. У централном делу дисертације презентован је модел за управљање односима с клијентима и процес интеграције са интегрисаним библиотечким системом. Развијени модел обухвата инфраструктуру и архитектуру система за управљање односима с клијентима у електронском пословању паметних библиотека.
У експерименталном делу дисертације извршено је истраживање с циљем да испита примену CRM концепта и паметних технологија у библиотекама, као и спремност библиотекара да прихвате употребу ових технологија у циљу унапређења односа с корисницима. На основу развијеног модела имплементиран је и систем за управљање односима с клијентима у паметним библиотекама који је базиран на интеграцији CRM система са интегрисаним библиотечким системом. Добијени резултати потврдили су главну хипотезу да се интеграцијом система за управљање односима с клијентима у електронском пословању паметних библиотека побољшавају перформансе библиотечког пословања, усклађују се библиотечке активности и унапређује комуникација с корисницима библиотечких услуга.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.