Title
Strateško planiranje marketing informacionog sistema u poslovanju
Creator
Ćorović, Bekim, 1975- 14755687
Copyright date
2018
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 18.01.2019.
Other responsibilities
mentor
Janičić, Radmila, 1968- 12761191
član komisije
Јаничић, Радмила, 1968- 12761191
član komisije
Kostić-Stanković, Milica, 1971- 12820327
član komisije
Костић-Станковић, Милица, 1971- 12820327
član komisije
Gligorijević, Mirjana, 1965- 12685927
član komisije
Глигоријевић, Мирјана, 1965- 12685927
član komisije
Vukmirović, Dragan, 1962- 10924903
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za marketing menadžment i odnose s javnošću
Alternative title
Strategic marketing planning of information systems in business
Publisher
[B. Ćorović]
Format
description
Društvene nauke / Strategijsko planiranje
Social sciences / strategic planning
Abstract (sr)
Predmet istraživanja doktorske disertacije je teorijski i praktični aspekt strateškog
planiranja marketing informacionih sistema u poslovanju, uz proveru i uvođenje novog
pristupa i metoda u formiranju informacionog sistema u poslovanju. U disertaciji je
urađeno istraživanje u oblasti novih pristupa formiranja informacionih sistema u
poslovanju, uključujući nove vidove prikupljanja podataka putem Interneta, društvenih
mreža i visokointeraktivne online komunikacije. Istraživanje je obuhvatilo preglednu
analizu i sistematizaciju postojećih znanja u oblasti kvalitativnih i kvantitativnih metoda
marketinških istraživanja u cilju formiranja infomacionog sistema u poslovanju,
komparaciju, prednosti i mane u odnosu na klasične metodologije formiranja
informacionog sistema i analizu problema sa kojima se istraživači susreću prilikom
koncipiranja i implementacije informacionog sistema u procesu podrške poslovanja.
Osnovni cilj istraživanja doktorske disertacije je razvoj i unapređenje metodologije za
strateško planiranje, koncipiranje i implementaciju marketinških informacionih sistema,
kao sistema podrške u procesu poslovanja. Posebni ciljevi istraživanja bili su
sistematizacija i naučna analiza dosadašnjih primera strateškog planiranja marketing
informacionih sistema u procesu poslovanja iz naučne literature i prakse, istraživanje
uticaja podrške marketing informacionih sistema u svim aspektima procesa poslovanja,
kao i analiza poslovnih praksi i ponude na tržištu marketing informacionih sistema u
Srbiji i regionu. Specifičan cilj istraživanja je razvijanje svesti kod zaposlenih u
kompanijama o značaju primene strateškog planiranja marketing informacionih sistema u
poslovanju. U disertaciji su naglašene prednosti primene marketing informacionih
sistema, kao platforme u procesu poslovnog odlučivanja. Ukazano je na važnost
teorijskog i praktičnog unapređenja ove oblasti i njene primene u praksi. Istraživanje
predmeta doktorske disertacije u teorijskom delu zasnovano je na sistematizaciji, analizi i
sintezi relevantne literature i ostvarenih rezultata istraživanja iz oblasti strateškog
marketinga, marketing informacionih sistema, istraživanja tržišta i projektnog
menadžmenta. Ova sistematizacija znanja spojila je teoretsku osnovu disertacije sa
hipotezama koje su definisane modelom istraživanja. Potom su analizirane posebno
kvalitativne i kvantitativne metodologije istraživanja, kao i softveri koji se koriste tokom
implementacije marketing informacionih sistema u poslovanju. Posebno poglavlje je
posvećeno onlajn uzorkovanju, metodologijama uzorkovanja, analizi potencijalnih
ograničenja nametnutih korišćenjem Internet uzoraka i metoda prevazilaženja tih
ograničenja.
Abstract (en)
The doctoral disertation present theoretical and practical aspect pf strategic marketing information systems in bussines, according to new bussines approach and methodology in forming information systems in bussines. In doctoral disertation is present empirical research in field of new approach in forming information systems in bussines, including new types of collecting data on Internet, social media and highinteractive online communications. Research give analysis and sistematization of theoretical knowledge in field of qualitative and guantitative methods of marketing research in order to form information systems in bussines as competetive strengh and opportunities for better position on market place. Basci goal of researh of doctoral disertation is development and imrpivement of methodologies for strategic marketing planning and implementation of marketing information systems, as platform and base in process of strategic marketing planning. Specific goal of research was systematization and scienfic analysis of good examples of strategic marketing planning of information systems in bussines process, according to scientific literature, as well as, based on research of impact of marketing information systems in all aspects of bussines process. Analysis taked place on market of Serbia and region. Specific goal was development of internal marketing awareness in companies about importance of implementation of strategic marketing information systems in bussines process. Doctoral disertation present importance of strategic marketing information systems, as platform in process of bussines decision. The disertation emphasize that on bussines process is important theoretical aspect, as well as, empirical research, based on systematization, analysis, sintesis of relevant iterature and research's results in field of strategic marketing planning of information systems in bussines decision making. This sistematization of knowledge present merge of theotetical knowledge and research models. The disertation gives analysis of quantitative and qualitative methodologies of research, as well as software wich are used in implementation of strategic marketing information systems in bussines. Special aspect is given to online research, as base for implementation of strategic marketing models for bussines.
Authors Key words
Strateško marketing planiranje, marketing istraživanje, marketing informacioni sistemi, Internet istraživanje, strateški modeli poslovanja.
Authors Key words
Strategic marketing planning, marketing research, marketing information systems,Internet research, strategic marketing models for bussines.
Classification
UDK=339(043.3)
UDK=005.5(043.3)
Coverage
248 str. digitalnog formata
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet istraživanja doktorske disertacije je teorijski i praktični aspekt strateškog
planiranja marketing informacionih sistema u poslovanju, uz proveru i uvođenje novog
pristupa i metoda u formiranju informacionog sistema u poslovanju. U disertaciji je
urađeno istraživanje u oblasti novih pristupa formiranja informacionih sistema u
poslovanju, uključujući nove vidove prikupljanja podataka putem Interneta, društvenih
mreža i visokointeraktivne online komunikacije. Istraživanje je obuhvatilo preglednu
analizu i sistematizaciju postojećih znanja u oblasti kvalitativnih i kvantitativnih metoda
marketinških istraživanja u cilju formiranja infomacionog sistema u poslovanju,
komparaciju, prednosti i mane u odnosu na klasične metodologije formiranja
informacionog sistema i analizu problema sa kojima se istraživači susreću prilikom
koncipiranja i implementacije informacionog sistema u procesu podrške poslovanja.
Osnovni cilj istraživanja doktorske disertacije je razvoj i unapređenje metodologije za
strateško planiranje, koncipiranje i implementaciju marketinških informacionih sistema,
kao sistema podrške u procesu poslovanja. Posebni ciljevi istraživanja bili su
sistematizacija i naučna analiza dosadašnjih primera strateškog planiranja marketing
informacionih sistema u procesu poslovanja iz naučne literature i prakse, istraživanje
uticaja podrške marketing informacionih sistema u svim aspektima procesa poslovanja,
kao i analiza poslovnih praksi i ponude na tržištu marketing informacionih sistema u
Srbiji i regionu. Specifičan cilj istraživanja je razvijanje svesti kod zaposlenih u
kompanijama o značaju primene strateškog planiranja marketing informacionih sistema u
poslovanju. U disertaciji su naglašene prednosti primene marketing informacionih
sistema, kao platforme u procesu poslovnog odlučivanja. Ukazano je na važnost
teorijskog i praktičnog unapređenja ove oblasti i njene primene u praksi. Istraživanje
predmeta doktorske disertacije u teorijskom delu zasnovano je na sistematizaciji, analizi i
sintezi relevantne literature i ostvarenih rezultata istraživanja iz oblasti strateškog
marketinga, marketing informacionih sistema, istraživanja tržišta i projektnog
menadžmenta. Ova sistematizacija znanja spojila je teoretsku osnovu disertacije sa
hipotezama koje su definisane modelom istraživanja. Potom su analizirane posebno
kvalitativne i kvantitativne metodologije istraživanja, kao i softveri koji se koriste tokom
implementacije marketing informacionih sistema u poslovanju. Posebno poglavlje je
posvećeno onlajn uzorkovanju, metodologijama uzorkovanja, analizi potencijalnih
ograničenja nametnutih korišćenjem Internet uzoraka i metoda prevazilaženja tih
ograničenja.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.