Title
Strategijsko upravljanje brendom na osnovu marketing i finansijskih indikatora
Creator
Joksimović, Iva
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 17.12.2013.
Other responsibilities
mentor
Filipović, Vinka, 1948-
član komisije
Kostić Stanković, Milica, 1971-
član komisije
Poznanić, Vladimir. 1948-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za marketing menadžment i odnose s javnošću
Alternative title
Strategic brand management based on marketing and financial indicators
Publisher
[I. Joksimović]
Format
PDF/A (234 list)
description
Tehničke nauke / Upravljanje marketingom
description
Technical sciences / Marketing management
Abstract (sr)
U doktorskoj disertaciji „Strategijsko upravljanje brendom na osnovu
marketing i finansijskih idikatora“ definisan je skup marketinških i finansijskih
indikatora relevantnih za donošenje optimalnih odluka o brendu. Lična motivacija
za ove teme doktorske disertacije potiče iz mog profesionalnog iskustva na poziciji
marketing menadžera i brend menadžera, ali isto tako i iz saznanja da je za
donošenje strategijskih odluka o brendu ili za tzv. Strategijsko upravljanje brendom
neophodno postaviti konzistentan i merljiv sistem indikatora.
Na samom početku rada dat je pregled po poglavljima doktorske disertacije
i u najkraćem dat je osvrt na sadržaj svakog pojedinačnog poglavlja disertacije.
U drugom poglavlju obradjena je problematika strategijskog upravljanja
preduzećem, tračnije ključni elementi i procesi strategijskog upravljanja, ciljevi tog
upravljanja, kao specifičnosti formulisanja i inplementacije poslovne strategije.
Brend kao predmet strategijskog upravljanja razmatra se u trećem delu
rada.
Četvrto poglavlje bavi se identifikacijom ključnih marketinških indikatora
brenda, podložnih kvantifikaciji.
U petom poglavlju obradjeni su finansijski indikatori za ocenu brenda, koji
su grupisani u tri segmenta: marže, cvp indikatori i finansijska racia.
Vrednovanje brenda kao nematerijalnog sredstva i modeli za vrednovanje
brenda predmet su istraživanja u šestom poglavlju disertacije.
U sedmom poglavlju razvijen je koncept upravljačkog računovodstva
preduzeća kao informacione podrške za strategijsko odlučivanje o brendu.
Posebno je ukazano na brend kao predmet poslovno-upravljačkih izveštaja,
tačnije na formu i sadržaje ovih izveštaja, kao prizmu indikatora brenda.
Modelovanje sistema marketinških i finansijskih indikatora brenda
predstvalja rezultat istraživanja dat u sledećem, osmom poglavlju disertacije.
Model koji se predlaže kao najpouzdaniji zapravo sadrži sintetizovani
pristup ovim dvema grupama indikatora, uz ukazivanje na dalje pravce razvoja
marketinško-finansijske metrike za strategijsko upravljanje brendom, a na osnovu
uočenih nedostataka ovog modela.
Deseto poglavlje disertacije je zaključak.
Pregled korišćene literature i prikazi disertacije dati su na kraju rada.
Abstract (en)
In doctoral thesis ‘ Strategic brand management based on marketing and
financial indicators’, relevant financial and marketing indicators have been defined
which are crucial for optimal decision making in relation to the brand.
Personal motivation for the choice of this topic is rooted in my professional
experience and my belief that for strategic brand management is necessary to
establish consistent and measurable indicators system.
At the very beginning of thesis, the overview of chapters is provided, in
which in short the content of each is presented.
In first chapter the introductory consideration of the dissertation subject is
given.
In second chapter the process of strategic company management is
presented, as well as the elements and goals, and the specifics of formulation and
implementation of business strategy.
Brand as the subject of strategic management is discusses in the third
chapter of dissertation.
Fourth chapter is focused upon identifying the key marketing indicators,
which can be subjected to quantification.
In fifth chapter financial indicators for brand performance are discussed.
These indicators are divided into three segments: margins, CVP indicators and
financial ratios.
Brand equity as intangible asset and models for brand equity are presented
in the research in sixth chapter.
In seventh chapter, the concept for managerial accounting of company is
established as informational support for strategic decision making. Special accent
has been placed upon brand, as a subject of business statements, especially on
the form and content of these reports, which can provide significant brand related
information.
Defining the systems of marketing and financial indicators, represents the
result of the research which is given in eighth chapter of dissertation. The model
which is proposed as the best choice, contains the synthesis of marketing and
financial indicators. In this chapter, also the further developments of marketing
financial metrics for strategic brand management are presented.
The ninth chapter of the dissertation is conclusion.
The used references and dissertation contributions are given at the end of
paper.
Authors Key words
brend strategija, indikatori, poslovno odlučivanje,
finansijski ciljevi
Authors Key words
brend, strategy indicators, financial goals,
decision making
Classification
339.138(043.3)
Subject
Upravljanje brendom
Subject
Brand management
Type
Tekst
Abstract (sr)
U doktorskoj disertaciji „Strategijsko upravljanje brendom na osnovu
marketing i finansijskih idikatora“ definisan je skup marketinških i finansijskih
indikatora relevantnih za donošenje optimalnih odluka o brendu. Lična motivacija
za ove teme doktorske disertacije potiče iz mog profesionalnog iskustva na poziciji
marketing menadžera i brend menadžera, ali isto tako i iz saznanja da je za
donošenje strategijskih odluka o brendu ili za tzv. Strategijsko upravljanje brendom
neophodno postaviti konzistentan i merljiv sistem indikatora.
Na samom početku rada dat je pregled po poglavljima doktorske disertacije
i u najkraćem dat je osvrt na sadržaj svakog pojedinačnog poglavlja disertacije.
U drugom poglavlju obradjena je problematika strategijskog upravljanja
preduzećem, tračnije ključni elementi i procesi strategijskog upravljanja, ciljevi tog
upravljanja, kao specifičnosti formulisanja i inplementacije poslovne strategije.
Brend kao predmet strategijskog upravljanja razmatra se u trećem delu
rada.
Četvrto poglavlje bavi se identifikacijom ključnih marketinških indikatora
brenda, podložnih kvantifikaciji.
U petom poglavlju obradjeni su finansijski indikatori za ocenu brenda, koji
su grupisani u tri segmenta: marže, cvp indikatori i finansijska racia.
Vrednovanje brenda kao nematerijalnog sredstva i modeli za vrednovanje
brenda predmet su istraživanja u šestom poglavlju disertacije.
U sedmom poglavlju razvijen je koncept upravljačkog računovodstva
preduzeća kao informacione podrške za strategijsko odlučivanje o brendu.
Posebno je ukazano na brend kao predmet poslovno-upravljačkih izveštaja,
tačnije na formu i sadržaje ovih izveštaja, kao prizmu indikatora brenda.
Modelovanje sistema marketinških i finansijskih indikatora brenda
predstvalja rezultat istraživanja dat u sledećem, osmom poglavlju disertacije.
Model koji se predlaže kao najpouzdaniji zapravo sadrži sintetizovani
pristup ovim dvema grupama indikatora, uz ukazivanje na dalje pravce razvoja
marketinško-finansijske metrike za strategijsko upravljanje brendom, a na osnovu
uočenih nedostataka ovog modela.
Deseto poglavlje disertacije je zaključak.
Pregled korišćene literature i prikazi disertacije dati su na kraju rada.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.