Title
Методологија одржавања погонских агрегата специјалних војних возила
Creator
Ракић, Славко Н., 1976- 30633319
Copyright date
2018
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 6.09. 2018.
Other responsibilities
mentor
Бугарић, Угљеша, 1965- 12681831
član komisije
Спасојевић-Бркић, Весна, 1971- 12831079
član komisije
Петровић, Душан, 1957- 12487527
član komisije
Алексендрић, Драган, 1972- 12834407
član komisije
Предраг Јованчић, 1968-4089959
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Methodology of maintenance of special military vehicles engines
Publisher
[С. Н. Ракић]
Format
XXI, 242 листа
description
Машинство - Индустријско инжењерство / Mechanical engineering - Industrial engineering
Abstract (sr)
У дисертацији је дефинисана оригинална методологија за избор концепција одржавања склопова и подсистема техничких система. Код ново дефинисане методологије базиране на методологији „Одржавање према поузданости (RCM)“, кораци при избору концепције одржавања су јасно дефинисани одговарајућим оригиналним алгоритмом, што на крају резултује усаглашавањем интервала извођења изабраних концепција одржавања. Резултати „Анализе логистичке подршке (LSA)“ се користе као основа за избор одговарајућих концепција одржавања за поједине елементе, склопове и подсистеме техничког система или њихове модернизације, уколико није могуће дефинисати одговарајућу концепцију одржавања у складу са дефинисаним захтевима за расположивост, поузданост и безбедност датог техничког система. Код „Анализе начина и ефеката отказа (FMEA)“ која се ради у оквиру LSA, по први пут уводи се формирање матрице ризика отказа склопова и подсистема, на основу последица отказа и интензитета отказа, ради избора концепција одржавања. Методологија предвиђа да се концепција одржавања разматра још током развоја техничког система тако да се пројектант техничког система суочава са знатно већим бројем захтевних параметара него што је то раније био случај а у циљу стварања одређених предуслова за ефективније и ефикасније одржавања предметних техничких система. Адекватна примена подразумева да се током фазе употребе техничког система, врши ажурирање LSA и по потреби ревизија постојећих концепција одржавања појединих склопова и подсистема техничког система а након тога и редефинисање програмске шеме одржавања. Дефинисаном оригиналном методологијом за избор концепција одржавања склопова и подсистема техничких система могу се адекватно изабрати концепције одржавања и без података из експлоатације, на начин да се користе експертска знања од стране корисника и одржавалаца техничких система што ову методологију чини квалитативном...
Abstract (en)
The dissertation describes the original methodology developed for the selection of the assemblies and subsystems maintenance concepts. Newly defined methodology, based on "Reliability Centered Maintenance (RCM)", has the steps in selection of maintenance concept clearly defined by the appropriate original algorithm, which ultimately results in harmonization of the execution intervals of chosen maintenance concepts. The results of the "Logistics Support Analysis (LSA)" are used as a basis for appropriate maintenance concepts selection for certain elements, assemblies and subsystems of the technical system or their modernization, if there is no possibility to define the appropriate maintenance concept in accordance with the defined technical system’s availability, reliability and safety requirements. In the "Failure mode and effects analysis (FMEA)", which is done within the framework of the LSA, the formation of a risk matrix for failures of assemblies and subsystems is introduced for the first time, based on the consequences of the failures and their intensity, in order to select the maintenance concepts. The methodology envisages that the maintenance concept is considered during the technical system development so that the system designer faces a significantly larger number of requested parameters than it was practice before, in order to create certain preconditions for more effective and more efficient maintenance of the subjected technical systems. Adequate application implies that during the phase of the technical system usage, the LSA is updated and, if necessary, the existing maintenance concepts of individual assemblies and subsystems of the technical system are revised, and finally, the program maintenance schemes are to be redefined. Defined original methodology for the assemblies and subsystems of technical systems maintenance concepts selection enables adequate maintenance concept selection without exploitation data by using of users and maintainers of technical systems experts’ knowledge, which is a characteristic of the qualitative methodology...
Authors Key words
Погонски агрегат, одржавање, концепција одржавања, поузданост, расположивост
Authors Key words
Engine, Maintenance, Maintenance Concept, Reliability, Availability
Classification
658.58:623.437/.438-192(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
У дисертацији је дефинисана оригинална методологија за избор концепција одржавања склопова и подсистема техничких система. Код ново дефинисане методологије базиране на методологији „Одржавање према поузданости (RCM)“, кораци при избору концепције одржавања су јасно дефинисани одговарајућим оригиналним алгоритмом, што на крају резултује усаглашавањем интервала извођења изабраних концепција одржавања. Резултати „Анализе логистичке подршке (LSA)“ се користе као основа за избор одговарајућих концепција одржавања за поједине елементе, склопове и подсистеме техничког система или њихове модернизације, уколико није могуће дефинисати одговарајућу концепцију одржавања у складу са дефинисаним захтевима за расположивост, поузданост и безбедност датог техничког система. Код „Анализе начина и ефеката отказа (FMEA)“ која се ради у оквиру LSA, по први пут уводи се формирање матрице ризика отказа склопова и подсистема, на основу последица отказа и интензитета отказа, ради избора концепција одржавања. Методологија предвиђа да се концепција одржавања разматра још током развоја техничког система тако да се пројектант техничког система суочава са знатно већим бројем захтевних параметара него што је то раније био случај а у циљу стварања одређених предуслова за ефективније и ефикасније одржавања предметних техничких система. Адекватна примена подразумева да се током фазе употребе техничког система, врши ажурирање LSA и по потреби ревизија постојећих концепција одржавања појединих склопова и подсистема техничког система а након тога и редефинисање програмске шеме одржавања. Дефинисаном оригиналном методологијом за избор концепција одржавања склопова и подсистема техничких система могу се адекватно изабрати концепције одржавања и без података из експлоатације, на начин да се користе експертска знања од стране корисника и одржавалаца техничких система што ову методологију чини квалитативном...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.