Title
Metaforička konceptualizacija domena visokog obrazovanja u engleskom i srpskom jeziku
Creator
Kostić, Milena, 1987- 32549735
Copyright date
2019
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 19.11.2019.
Other responsibilities
mentor
Rasulić, Katarina, 1969- 12790119
član komisije
Klikovac, Duška, 1960- 12547431
član komisije
Mišković-Luković, Mirjana, 1964- 12954215
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Metaphorical conceptualization of higher education domain in English and Serbian ; Метафорическое осмысление домена высшего образования в английском и сербском языка
Publisher
[M. Kostić]
Format
listova
description
Lingvistika - Kognitivna lingvistika, analiza diskursa, translatologija / Linguistics - Cognitive linguistics, discourse analysis, translation
Abstract (sr)
Predmet ovog istraživanja su metaforičke konceptualizacije domena VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom i srpskom jeziku. Istraživanje je podeljeno na tri dela, od kojih je svaki imao svoj cilj. Prvi cilj je bio identifikovanje, klasifikovanje i poređenje pojmovnih metafora pomoću kojih se konceptualizuje domen VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom jeziku (britanska varijanta) i u srpskom jeziku. Drugi cilj je bio osvetljavanje kulturno-ideoloških aspekata metaforičke konceptualizacije domena VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom odn. srpskom jeziku s obzirom na aktuelne obrazovne ideologije, a u teorijsko-metodološkom smislu, određivanje parametara za identifikaciju obrazovnih ideologija putem izvornih domena koji se koriste za konceptualizaciju ciljnog domena VISOKOG OBRAZOVANJA na osnovu postojeće klasifikacije obrazovnih ideologija koju je dao Skrimšo 1983, a koja obuhvata instrumentalističku, progresivističku, rekonstrukcionističku i humanističku obrazovnu ideologiju...
Abstract (en)
This thesis explores metaphorical conceptualizations of the HIGHER EDUCATION domain in British English and Serbian. The research is divided into three parts each of which has its own aims. The first aim was to identify, classify and compare conceptual metaphors used for conceptualization of the HIGHER EDUCATION domain in British English and Serbian. The second aim was to illuminate cultural and ideological aspects of metaphorical conceptualizations of the HIGHER EDUCATION domain in English and Serbian regarding current educational ideologies. The theoretical and methodological aim of this part was to determine parametres for identification of educational ideologies via source domains used for metaphorical conceptualization of the HIGHER EDUCATION domain based on the classification of educational ideologies proposed by Scrimshaw (1983) which includes instrumentalism, progressivism, reconstructionism and humanism...
Authors Key words
pojmovna metafora, obrazovna ideologija, prevođenje pojmovnih metafora, konceptualizacija, domen VISOKOG OBRAZOVANJA, engleski, srpski
Authors Key words
conceptual metaphor, educational ideology, conceptual metaphor translation, conceptualization, HIGHER EDUCATION domain, English, Serbian
Coverage
455 listova
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet ovog istraživanja su metaforičke konceptualizacije domena VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom i srpskom jeziku. Istraživanje je podeljeno na tri dela, od kojih je svaki imao svoj cilj. Prvi cilj je bio identifikovanje, klasifikovanje i poređenje pojmovnih metafora pomoću kojih se konceptualizuje domen VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom jeziku (britanska varijanta) i u srpskom jeziku. Drugi cilj je bio osvetljavanje kulturno-ideoloških aspekata metaforičke konceptualizacije domena VISOKOG OBRAZOVANJA u engleskom odn. srpskom jeziku s obzirom na aktuelne obrazovne ideologije, a u teorijsko-metodološkom smislu, određivanje parametara za identifikaciju obrazovnih ideologija putem izvornih domena koji se koriste za konceptualizaciju ciljnog domena VISOKOG OBRAZOVANJA na osnovu postojeće klasifikacije obrazovnih ideologija koju je dao Skrimšo 1983, a koja obuhvata instrumentalističku, progresivističku, rekonstrukcionističku i humanističku obrazovnu ideologiju...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.