Title
Softverski sistem za samoregulisano učenje na Vebu
Creator
Milikić, Nikola, 1986-
Copyright date
2019
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 30.08.2019.
Other responsibilities
mentor
Jovanović, Jelena M. 1978-
27337319
član komisije
Devedžić, Vladan, 1959-
12522855
član komisije
Gašević, Dragan, 1976-
27339879
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
Software system for self-regulated learning on the Web
Publisher
[N. Milikić]
description
Tehničke nauke - Softversko inženjerstvo / Technical sciences - Software Engineering
Abstract (sr)
Samoregulisano učenje predstavlja formu učenja koja stavlja akcenat na samog
učenika i pruža mu mogućnost da upravlja i kontinuirano reguliše svoj proces
učenja. Poznato je da društveni kontekst i interakcije koje se ostvaruju tokom učenja
imaju uticaj na akcije učenika i da se samoregulacija može posmatrati kao regulacija
individue u okviru socijalnog okruženja. Međutim, postojeći sistemi za učenje na
Vebu pružaju učenicima ograničene mogućnosti za samoregulaciju tokom učenja u
neformalnim i informalnim kontekstima. Predmet ove doktorske disertacije je
dizajniranje i projektovanje softverskog sistema koji je namenjen samoregulisanom
učenju na Vebu. Cilj je da ovaj softverski sistem poseduje funkcionalnosti koje
podržavaju procese samoregulisanog učenja, da omogućavaju uređivanje kohorti,
kurseva, materijala i aktivnosti učenja, kao i da omogućavaju kolektivnu regulaciju
između učenika. Prototip softverskog sistema, koji je razvijen na osnovu
predloženog dizajna i arhitekture, evaluiran je u okviru MOOC kursa u trajanju od 9
nedelja. Dobijeni rezultati su pokazali da postoje izražene asocijacije između
funkcionalnosti zasnovanim na socijalnim interakcijama i procesa samoregulisanog
učenja koji je zasnovan na kolektivnoj regulaciji. Konkretno, pokazano je da postoje
asocijacije između funkcionalnosti koje omogućavaju uvid u aktivnosti i progres
drugih učenika sa procesima samoregulisanog učenja koji se odnose na izvršenje
zadataka učenika. Takođe, pronađene su razlike u ovim asocijacijama kod učenika
sa različitim demografskim i motivacionim karakteristikama.
Abstract (en)
Self-regulated learning is a form of learning that puts emphasis on a learner and
gives them the ability to manage and continually regulate their learning process. It
is known that the social context and interactions that occur during learning can
impact students' actions and that self-regulation can be viewed as a regulation of an
individual within their social context. However, existing web learning systems
provide students with limited functionalities to self-regulate their learning in
informal and informal contexts. The topic of this doctoral dissertation is the design
and architecture of a software system that enables self-regulated learning on the
Web. The goal of this system is to enable a learner with functionalities that support
self-regulated learning processes, to enable management of cohorts, courses,
materials and learning activities, as well as to allow collective regulation among
learners. A software prototype, developed based on the proposed design and
architecture, was evaluated within the MOOC course for 9 weeks. The obtained
results showed that there are significant associations between functionalities based
on social interactions and the self-regulated learning process based on collective
regulation. In particular, it has been shown that there are associations between
functionalities that allow insight into the learning activities and progress of other
students with self-regulated learning processes related to engagement in learning.
Also, variations in these associations were found among students with different
demographic and motivational characteristics.
Authors Key words
softverski sistem, platforma za učenje, samoregulisano učenje,
intervencije u učenju, računarski podržano učenje
Authors Key words
Software System, Learning Platform, Self-regulated Learning, Learning
Interventions, Technology Enhanced Learning
Type
Tekst
Abstract (sr)
Samoregulisano učenje predstavlja formu učenja koja stavlja akcenat na samog
učenika i pruža mu mogućnost da upravlja i kontinuirano reguliše svoj proces
učenja. Poznato je da društveni kontekst i interakcije koje se ostvaruju tokom učenja
imaju uticaj na akcije učenika i da se samoregulacija može posmatrati kao regulacija
individue u okviru socijalnog okruženja. Međutim, postojeći sistemi za učenje na
Vebu pružaju učenicima ograničene mogućnosti za samoregulaciju tokom učenja u
neformalnim i informalnim kontekstima. Predmet ove doktorske disertacije je
dizajniranje i projektovanje softverskog sistema koji je namenjen samoregulisanom
učenju na Vebu. Cilj je da ovaj softverski sistem poseduje funkcionalnosti koje
podržavaju procese samoregulisanog učenja, da omogućavaju uređivanje kohorti,
kurseva, materijala i aktivnosti učenja, kao i da omogućavaju kolektivnu regulaciju
između učenika. Prototip softverskog sistema, koji je razvijen na osnovu
predloženog dizajna i arhitekture, evaluiran je u okviru MOOC kursa u trajanju od 9
nedelja. Dobijeni rezultati su pokazali da postoje izražene asocijacije između
funkcionalnosti zasnovanim na socijalnim interakcijama i procesa samoregulisanog
učenja koji je zasnovan na kolektivnoj regulaciji. Konkretno, pokazano je da postoje
asocijacije između funkcionalnosti koje omogućavaju uvid u aktivnosti i progres
drugih učenika sa procesima samoregulisanog učenja koji se odnose na izvršenje
zadataka učenika. Takođe, pronađene su razlike u ovim asocijacijama kod učenika
sa različitim demografskim i motivacionim karakteristikama.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.