Title
Integrisani model upravljanja znanjem baziran na socijalnom kapitalu organizacije
Creator
Miković, Radmila, 1975-, 30569319
Copyright date
2019
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 14.10.2019.
Other responsibilities
mentor
Petrović, Dejan, 1966-, 12723815
član komisije
Mihić, Marko, 1977-, 12922471
član komisije
Bojović, Nebojša, 1963-, 12618599
Academic Expertise
Multidisciplinarne i interdisciplinarne naučne oblasti
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za menadžment i specijalizovane menadžment discipline
Alternative title
Integrated knowledge management model based on social capital of the organisation
Publisher
[R. Miković]
Format
269 listova
description
Društvene nauke / Menadžment
Social sciences / management
Abstract (sr)
Cilj doktorskog istraživanja je bio da utvrdi da li postoji prostor da se razvije novi ili
unaprede postojeći modeli upravljanja znanjem koji će omogućiti holističko sagledavanje svih
veza socijalnog kapitala sa upravljanjem znanjem, a bazirano na prethodno utvrđenim ključnim
karakteristikama socijalnog kapitala u kontekstu upravljanja znanjem u organizaciji. Analizom
predmetne literature je utvrđen značajan obim međusobnih veza i uticaja koji su potom empirijski
ispitivani u neprofitnom sektoru tj. na organizacijama civilnog društva Evropske Unije i Zapadnog
Balkana. Osim što su utvrđene karakteristike internog i eksternog mrežnog poslovanja ovih
organizacija kao i stepen razvijenosti upravljanja znanjem, potvrđene su sve teoretske
pretpostavke ali su utvrđene i određene specifičnosti. Utvrđena je očigledna nadmoć dimenzija i
elemenata internog socijalnog kapitala nad eksternim što govori o tome da OCD očigledno pridaju
veći značaj vezama koje dolaze izunutra tj. veza koje se ostvaruju preko pojedinaca kao i svih onih
elemenata koje karakterišu te odnose a nalaze se u relacionim, kognitivnim i nodusnim
dimenzijama. U tom smislu, eksterni socijalni kapital, pre svega strukturne forme kroz koji se on
uspostavlja i neguje nije dovoljno prepoznat te tako predstavlja oblast koju treba značajnije
unapređivati. Ove specifičnosti su primećene i kod ukrštanja dimenzija i elemenata socijalnog
kapitala sa fazama, kvalitetom i zrelošću uravljanja znanjem. Empirijsko istraživanje jeste
pokazalo da se elementi socijalnog kapitala mogu ugrađivati u postojeće modele upravljanja
znanjem ali da je zbog njihovih ograničenja, koji se najviše ogledaju u odsustvu procesne prirode
funkcionisanja, praktičnije koristiti projektne modele upravljanja znanjem te je tako način na koji
se socijalni kapital može integrisati u proces upravljanja znanjem prikazan na modifikovanom
Gasikovom modelu. Primena tako integrisanog modela upravljanja znanjem je analizirana i u
kontekstu njegove praktične upotrebe kojom bi se OCD obezbedila nova paradigma poslovanja
koja bi bila bazirana na znanju kao preduslovu za konkurentnije i održivije poslovanje.
Abstract (en)
The goal of the doctoral research was to establish whether there exists a space for
development of a new or improvement of the existing models of knowledge management that
would allow holistic view of all links that exist between social capital and knowledge
management, based on the previously established theoretical findings related to key characteristics
of social capital in the context of knowledge management in the organisation. Through analysis
of the literature a significant scope of mutual relations and infuences were discovered that set a
basis for afterwards empirical research in the nonprofit sector that is on the civil society
organisations that work in the European Union and the Western Balkans. The research disclosed
not only key characteristics of internal and external network operations of these organisations and
their level of knowledge management maturity but confirmed all the theoretical assumptions and
established certain specificities. There was discovered an obvious dominance of the dimensions
and elements of internal social capital over the external ones which speaks to the fact that CSOs
probably are more inclined to the links that come from their organisational inner operations that
is from the links realized through individuals and the elements that characterize these links and
are found in relational, cognitive and nodus dimensions. In that sense, external social capital, first
of all structural forms through which it is established and nurtured, have not been sufficiently
recognized and therefore represent a field that should be further significantly improved. These
specificities were also noticed when dimensions and elements of social capital were crossed with
knowledge management phases, quality and maturity. The empirical research did show that the
elements of social capital may be integrated in the existing knowledge management models but
that due to the limitations, mostly reflected through absence of process based nature of their
functioning, it would be more practical to use the project based models of knowledge management.
To that end a modified Gasik model was used to provide a clear presentation on how the social
capital may be integrated in the knowledge management process. Application of such integrated
knowledge management model has been analysed in the context of its practical usage through
which a new paradigm of CSO working could be obtained emphasizing the knowledge as a key
precondition for organizational competitive and sustainable work.
Authors Key words
socijalni kapital, upravljanje znanjem, integrisani model, OCD
Authors Key words
social capital, knowledge management, integrated model, CSO
Classification
UDK=005.94(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Cilj doktorskog istraživanja je bio da utvrdi da li postoji prostor da se razvije novi ili
unaprede postojeći modeli upravljanja znanjem koji će omogućiti holističko sagledavanje svih
veza socijalnog kapitala sa upravljanjem znanjem, a bazirano na prethodno utvrđenim ključnim
karakteristikama socijalnog kapitala u kontekstu upravljanja znanjem u organizaciji. Analizom
predmetne literature je utvrđen značajan obim međusobnih veza i uticaja koji su potom empirijski
ispitivani u neprofitnom sektoru tj. na organizacijama civilnog društva Evropske Unije i Zapadnog
Balkana. Osim što su utvrđene karakteristike internog i eksternog mrežnog poslovanja ovih
organizacija kao i stepen razvijenosti upravljanja znanjem, potvrđene su sve teoretske
pretpostavke ali su utvrđene i određene specifičnosti. Utvrđena je očigledna nadmoć dimenzija i
elemenata internog socijalnog kapitala nad eksternim što govori o tome da OCD očigledno pridaju
veći značaj vezama koje dolaze izunutra tj. veza koje se ostvaruju preko pojedinaca kao i svih onih
elemenata koje karakterišu te odnose a nalaze se u relacionim, kognitivnim i nodusnim
dimenzijama. U tom smislu, eksterni socijalni kapital, pre svega strukturne forme kroz koji se on
uspostavlja i neguje nije dovoljno prepoznat te tako predstavlja oblast koju treba značajnije
unapređivati. Ove specifičnosti su primećene i kod ukrštanja dimenzija i elemenata socijalnog
kapitala sa fazama, kvalitetom i zrelošću uravljanja znanjem. Empirijsko istraživanje jeste
pokazalo da se elementi socijalnog kapitala mogu ugrađivati u postojeće modele upravljanja
znanjem ali da je zbog njihovih ograničenja, koji se najviše ogledaju u odsustvu procesne prirode
funkcionisanja, praktičnije koristiti projektne modele upravljanja znanjem te je tako način na koji
se socijalni kapital može integrisati u proces upravljanja znanjem prikazan na modifikovanom
Gasikovom modelu. Primena tako integrisanog modela upravljanja znanjem je analizirana i u
kontekstu njegove praktične upotrebe kojom bi se OCD obezbedila nova paradigma poslovanja
koja bi bila bazirana na znanju kao preduslovu za konkurentnije i održivije poslovanje.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.