Title
Investigating authentic forms of assessment in testing English for specific purpose speaking skills
Creator
Milanović, Milan, 1977-, 13512039
Copyright date
2019
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.12.2019.
Other responsibilities
mentor
Durbaba, Olivera, 1967-, 12738151
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Испитивање аутентичних облика провере знања у тестирању говорних вештина на енглеском језику струке
Изучение аутентичных форм оценивания навыков говорения при тестировании английского для особых целей
Publisher
[M. Milanović]
Format
321 list
description
Linguistics - Applied linguistics, testing / Лингвистика - Примењена лингвистика, тестирање
Abstract (sr)
This doctoral dissertation has attempted to investigate authentic forms of assessment in
testing ESP speaking skills. To achieve this objective, specific purpose target language use
speaking tasks were identified in collaboration with subject specialist informants and by the
means of context-based qualitative research, helping the researcher extract speaking task
characteristics in the real life domain. The identified domain is that of a labor market in which
Business English is used as a language of communication in companies registered at the territory
of Kragujevac (Sumadija and Pomoravlje County, Serbia). The researcher analyzed English
language speaking tasks by the means of Task characteristics framework, which enabled him to
emulate the characteristics of the speaking tasks, embedding them into the characteristics of
speaking test tasks. By utilizing the Task characteristics framework, the researcher developed
speaking test tasks which claim enhanced situational and interactional authenticity compared to
less contextualized speaking tasks, developed by following a syllabus-based model of construct
definition...
Abstract (sr)
Аутор ове докторске дисертације узео је за предмет истраживања тестирање
говорних вештина на енглеском као језику струке, настојећи да истражи аутентичне
облике задатака којима се овај језик тестира. Како би остварио постављене циљеве, аутор
је сарађивао са стручњацима из посматране области да би идентификовао говорне задатке
који се односе на употребу енглеског, као језика струке. Посредством
контекстуализованог квалитативног истраживања, аутор докторске дисертације
екстраховао је задатке са којима се говорници суочавају у тзв. „домену стварног живота“ и
пренео их у образовни домен, сачувавши њихове најважније карактеристике. За домен
„стварног живота“ узет је домен тржишта рада, који је додатно сужен на компаније у
којима се пословни енглески језик користи као језик пословне комуникације, на
територији Крагујевца (у оквиру шумадијско-поморавског региона у Републици Србији).
Говорни задаци који се решавају посредством енглеског језика анализирани су употребом
Оквира карактеристика задатака, захваљујући коме се карактеристике говорних задатака
ван образовног домена преносе у тај домен са минималним осипањем основних обележја
задатака из домена стварног живота. На тај начин, новонастали тестовни задаци
претпостављају виши степен ситуационе и интеракцијске аутентичности него што је то
случај код тестовних задатака са слабијом контекстуализацијом, односно оних који су
изведени на основу дефиниције конструкта настале на основу силабуса...
Authors Key words
assessment, authenticity, ESP, task, Business English, construct, target
language use, assessing speaking
Authors Key words
провера знања, аутентичност, енглески као језик струке, задатак,
пословни енглески језик, конструкт, циљна употреба језика, провера вештине говора
Classification
811.111'276.6'42(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
This doctoral dissertation has attempted to investigate authentic forms of assessment in
testing ESP speaking skills. To achieve this objective, specific purpose target language use
speaking tasks were identified in collaboration with subject specialist informants and by the
means of context-based qualitative research, helping the researcher extract speaking task
characteristics in the real life domain. The identified domain is that of a labor market in which
Business English is used as a language of communication in companies registered at the territory
of Kragujevac (Sumadija and Pomoravlje County, Serbia). The researcher analyzed English
language speaking tasks by the means of Task characteristics framework, which enabled him to
emulate the characteristics of the speaking tasks, embedding them into the characteristics of
speaking test tasks. By utilizing the Task characteristics framework, the researcher developed
speaking test tasks which claim enhanced situational and interactional authenticity compared to
less contextualized speaking tasks, developed by following a syllabus-based model of construct
definition...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.