Title
Утицај примене проблемске наставе војне географије на образовна постигнућа кадета
Creator
Lukić, Darko M., 1980-, 57126409
Copyright date
2020
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 15.07.2020.
Other responsibilities
mentor
Jovanović, Slavoljub, 1974-, 13868647
član komisije
Živković, Ljiljana, 1959-, 13865575
član komisije
Anđelković, Slađana, 1965-, 13866599
član komisije
Šabić, Dejan, 1971-, 11723111
član komisije
Gigović, Ljubomir, 1970-, 2882151
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Geografski fakultet
Alternative title
Efects of the application of military geography problem based learning on cadets cognitive achievements
Publisher
[Д. М. Лукић]
Format
215 листова
description
Природно-математичка, гео-науке, дидактика и методика наставе географије / Natural sciences, science of geography, methodology (theory, systems, methods)
Abstract (sr)
Овим истраживањем желели смо да утврдимо да ли континуирана примена проблемске наставе доприноси повећању когнитивних постигнућа кадета у домену војногеографске анализе простора. Узорак истраживања (N=110) били су кадети друге године студија на Војној академији. Експеримент са паралелним групама је подразумевао континуирану примену проблемске наставе у експерименталној групи и примену предавачке наставе у контролној групи, стим што су и кадети из контролне групе при крају истраживања учили применом проблемске наставе. Током експеримента спроведено је инцијално, контролно и финално тестирање знања кадета. Разлике у когнитивним постигнућима кадета статистички су доказиване применом ANOVA и непараметријског 2 теста. Резултати истраживања су показали да континуирана примена проблемске наставе има значајан утицај на постигнућа кадета у погледу примене стечених знања, као и разумевања процеса, појава и законитости током спровођења војногеографске анализе простора. У домену познавања чињеница, појмова и принципа, тај утицај није био значајан. Системским посматрањем сагледавана је и разлика између експерименталне и контролне групе у погледу мотивације, пажње и способности кадета да кoристе различите изворе информација. Резултати истраживања су показали већи напредак експерименталне групе и у овим доменима. У истраживању су уочене тенденције које стручној и научној јавности могу да пруже смернице за имплементацију проблемске наставе у војној географији, као и за унапређивање наставне праксе на Војној академији. Предложени примери би могли да се примене током изучавања сродних наставних области (војна топографија, војна геологија, тактика, оператика и стратегија). Добијени резултати пружају основу за даља истраживања у овој области. Она би требало да буду усмерена ка конципирању наставних стратегија које би имала већи ефекат у развоју функционалних знања, способности и вредности, принципа, као и способности командовања и руковођења у војним операцијама. Сматрамо да би резултати ових истраживања били поузданији уколико би се експеримент спроводио у дужем врменском периоду.
Abstract (en)
With this research we wanted to determine whether the continuous application of problem based learning contributes to the increase in cognitive achievement of cadets in the field of military geographic spatial analysis. The research sample (N = 110) was the cadets of the second year of study at the Military Academy. The experiment with parallel groups implied continuous application of problem based learning in the experimental group and application of traditional teaching in the control group, although cadets from the control group at the end of the study were learning to apply problem based learning. During the experiment, the initial, control and final testing of cadets' knowledge was conducted. Differences in cognitive achievement of cadets were statistically demonstrated using ANOVA and nonparametric 2 test. The results of the research showed that continuous application of problem based learning has a significant impact on the cadets' achievements in the application of acquired knowledge, as well as understanding of the processes, phenomena and theory during the conduct of military-geographical spatial analysis. In the domain of knowledge of facts, concepts and principles, this impact is not significantly greater than the effects of traditional teaching. The systematic observation also perceived at the difference between the experimental and control groups in terms of motivation, attention and ability of cadets to use different sources of information. The results of the study showed greater progress of the experimental group in these domains as well. The research identified tendencies that can provide expert and scientific public with guidance on the implementation of problem teaching in military geography, as well as on the improvement of teaching practice at the Military Academy. The suggested examples could be applied during the study of related teaching areas (military topography, military geology, tactics, operations and strategy). The results obtained provide a basis for further research in this area. The results obtained provide a basis for further research in this area. They should be geared towards conceptualizing teaching strategies that would have a greater effect in the development of functional knowledge, capabilities and values, principles, as well as the ability to command and control military operations. We believe that the results of these studies would be more reliable if the experiment were conducted over a longer period of time.
Authors Key words
проблемска настава, војна географија, образовна постигнућа, кадети
Authors Key words
problem based learning, cognitive achievements, military geography, cadets
Classification
371.3:[355:910.1(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Овим истраживањем желели смо да утврдимо да ли континуирана примена проблемске наставе доприноси повећању когнитивних постигнућа кадета у домену војногеографске анализе простора. Узорак истраживања (N=110) били су кадети друге године студија на Војној академији. Експеримент са паралелним групама је подразумевао континуирану примену проблемске наставе у експерименталној групи и примену предавачке наставе у контролној групи, стим што су и кадети из контролне групе при крају истраживања учили применом проблемске наставе. Током експеримента спроведено је инцијално, контролно и финално тестирање знања кадета. Разлике у когнитивним постигнућима кадета статистички су доказиване применом ANOVA и непараметријског 2 теста. Резултати истраживања су показали да континуирана примена проблемске наставе има значајан утицај на постигнућа кадета у погледу примене стечених знања, као и разумевања процеса, појава и законитости током спровођења војногеографске анализе простора. У домену познавања чињеница, појмова и принципа, тај утицај није био значајан. Системским посматрањем сагледавана је и разлика између експерименталне и контролне групе у погледу мотивације, пажње и способности кадета да кoристе различите изворе информација. Резултати истраживања су показали већи напредак експерименталне групе и у овим доменима. У истраживању су уочене тенденције које стручној и научној јавности могу да пруже смернице за имплементацију проблемске наставе у војној географији, као и за унапређивање наставне праксе на Војној академији. Предложени примери би могли да се примене током изучавања сродних наставних области (војна топографија, војна геологија, тактика, оператика и стратегија). Добијени резултати пружају основу за даља истраживања у овој области. Она би требало да буду усмерена ка конципирању наставних стратегија које би имала већи ефекат у развоју функционалних знања, способности и вредности, принципа, као и способности командовања и руковођења у војним операцијама. Сматрамо да би резултати ових истраживања били поузданији уколико би се експеримент спроводио у дужем врменском периоду.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.