Title
Брзина обраде информација и утицај инструкције на ефикасност напада у мачевању
Creator
Milić, Marko, 1978-, 62036489
Copyright date
2020
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 30.06.2020.
Other responsibilities
mentor
Nedeljković, Aleksandar, 1975-, 6899047
član komisije
Mudrić, Miloš, 1981-, 13843303
član komisije
Orlić, Ana, 1976-, 13842279
član komisije
Radovanović, Dragan, 1975-, 8357735
član komisije
Ćuk, Ivan, 1984-, 16176487
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja
Alternative title
The speed of information processing and the impact of instruction on the attack efficiency in fencing
Publisher
[М. М. Милић]
Format
65 листова
description
Физичко васпитање и спорт - Теорија и технологија спорта и физичког васпитања / Physical education and sport
- Theory and technology of sport and physical education
Abstract (sr)
Ова студија је спроведена са циљем да испита (1) утицај броја алтернатива (стимулус-одговор) на време реаговања у квазиреалистичним мачевалачким ситуацијама, (2) да се утврди да ли регресиони нагиб заснован на времену реаговања и броју алтернатива може разликовати почетнике од искусних мачевалаца, (3) утицај инструкције на ефикасност напада, и (4) размену брзине и прецизности при нападу код мачевалаца различитог нивоа обучености. Десет почетника (7 мушког пола) и десет искусних такмичара (6 мушког пола) је учествовало у студији. Видео метод заснован на приказу видео снимка употребљен је за представљање четири типичне мачевалачке технике кретања (стимулус) након којих су учесници морали да изведу технику напада (напад горе или доле) или технику одбране (одбрана горе или доле). Резултати су показали (1) да је повећње у броју алтернатива стимулус-одговор било повезано са продужењем времена реаговања (Изборно-ВР4 > Изборно-ВР2 > Просто – ВР; p < 0.05), (2) почетници су у односу на искусне у свим ситуацијама имали дуже време реаговања (распон: 25.5 – 34.8%; p < 0.05), а такође је био присутан стрмији нагиб односа времена реаговања и броја алтернатива (распон: 35.2 – 55.2%; p < 0.05), (3) инструкција „реагуј брзо“, довела је до позитивног утицаја на ефикасност напада код искусних мачевалаца (p < 0.05) и код почетника (p < 0.01), (4) утицај инструкције на размену брзине и прецизности био је остварен код обе групе (p < 0.01 и p < 0.05) тако што је при инструкцији „буди прецизан“ дошло до значајно спорије брзине напада, док при инструкцији „брзо изведи напад“ само је код искусних (p < 0.05) дошло до значајног погоршања прецизности. Резултати (1) и (2) сугеришу да се способност брзог реаговања на специфичне мачевалачке стимулусе повећава са тренажним искуством, будући да су разлике наглашене са повећањем броја стимулус-одговор алтернатива. Резултати (3) и (4) сугеришу да је код искусних мачевалаца утицај инструкција могућ како за ефикасност напада тако и за размену брзине и прецизности, док је код почетника утицај инструкције делимично присутан.
Abstract (en)
This study aimed (1) to investigate the impact of the number of stimulus-responses alternatives on reaction time (RT) under quasi-realistic fencing situations, (2) to elucidate whether the regression slope based on the RT and the number of stimulus-responses alternatives could distinguish between beginners and experienced fencers, (3) the impact of instruction on attack efficiency, and (4) speed-accuracy trade-off in fencers of different skill levels. Ten beginners (7 men) and 10 experienced (6 men) fencers participated in the study. A video-based method was used to present four typical fencing movement techniques (i.e. “stimulus”) after which the participants had to perform an offensive (high or low attack) or defensive (high or low defence) action (i.e. “response”). Results showed (1) the increase in the number of stimulus-responses alternatives was associated with higher RT (4Choice-RT>2Choice-RT>Simple-RT; p< 0.05) where beginners always presented higher RT compared to fencers (range: 25.5–34.8%; p<0.05) and (2) also showed a steeper slope of the relationship between RT and the number of stimulus-responses alternatives (range: 35.2–55.2%; p< 0.05), (3) the instruction "react quickly" led to a positive impact on the attack efficiency of experienced (p <0.05) and beginner fencers (p <0.01), (4) the influence of instruction on the speed-accuracy trade-off was achieved in both groups (p <0.01 and p <0.05) by significantly slowing the attack speed with the instruction "be precise", while in the instruction "quick attack" only by experienced fencers (p <0.05) accuracy was significantly decreased. The results (1) and (2) suggest that the capability to quickly respond to specific fencing stimuli increases with training experience, being the differences accentuated with increasing number of stimulus-responses alternatives. The results (3) and (4) suggest that for experienced fencers the influence of instruction is possible for both attack efficiency and speed-accuracy trade-off, while for beginners the influence of instruction is only partially present.
Authors Key words
мачевање, видео метод, просто време реаговања, изборно време реаговања, ефикасност напада, инструкција
Authors Key words
fencing, video method, simple reaction time, choice reaction time, attack efficiency, instruction.
Classification
796.86(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Ова студија је спроведена са циљем да испита (1) утицај броја алтернатива (стимулус-одговор) на време реаговања у квазиреалистичним мачевалачким ситуацијама, (2) да се утврди да ли регресиони нагиб заснован на времену реаговања и броју алтернатива може разликовати почетнике од искусних мачевалаца, (3) утицај инструкције на ефикасност напада, и (4) размену брзине и прецизности при нападу код мачевалаца различитог нивоа обучености. Десет почетника (7 мушког пола) и десет искусних такмичара (6 мушког пола) је учествовало у студији. Видео метод заснован на приказу видео снимка употребљен је за представљање четири типичне мачевалачке технике кретања (стимулус) након којих су учесници морали да изведу технику напада (напад горе или доле) или технику одбране (одбрана горе или доле). Резултати су показали (1) да је повећње у броју алтернатива стимулус-одговор било повезано са продужењем времена реаговања (Изборно-ВР4 > Изборно-ВР2 > Просто – ВР; p < 0.05), (2) почетници су у односу на искусне у свим ситуацијама имали дуже време реаговања (распон: 25.5 – 34.8%; p < 0.05), а такође је био присутан стрмији нагиб односа времена реаговања и броја алтернатива (распон: 35.2 – 55.2%; p < 0.05), (3) инструкција „реагуј брзо“, довела је до позитивног утицаја на ефикасност напада код искусних мачевалаца (p < 0.05) и код почетника (p < 0.01), (4) утицај инструкције на размену брзине и прецизности био је остварен код обе групе (p < 0.01 и p < 0.05) тако што је при инструкцији „буди прецизан“ дошло до значајно спорије брзине напада, док при инструкцији „брзо изведи напад“ само је код искусних (p < 0.05) дошло до значајног погоршања прецизности. Резултати (1) и (2) сугеришу да се способност брзог реаговања на специфичне мачевалачке стимулусе повећава са тренажним искуством, будући да су разлике наглашене са повећањем броја стимулус-одговор алтернатива. Резултати (3) и (4) сугеришу да је код искусних мачевалаца утицај инструкција могућ како за ефикасност напада тако и за размену брзине и прецизности, док је код почетника утицај инструкције делимично присутан.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.