Title
Развој способности критичког мишљења и постигнуће у учењу страних језика на универзитетском нивоу: пример студентске популације у Србији
Creator
Gajić, Tijana, 1984-, 64807945
Copyright date
2020
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 23.09.2020.
Other responsibilities
mentor
Kuzmanović Jovanović, Ana, 1975-, 5043815
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Developing critical thinking skills and achievement in foreign language learning at university level
Развитие навыков критического мышления и достижения в изучении иностранного языка на университетском уровне: пример студентческая популяция в Сербии
: ǂan ǂexample of student population in Serbia
Publisher
[Т. Гајић]
Format
182 стр.
description
Наука о језику - Критичка примењена лингвистика, социолингвистика, критичка педагогија / Language science - Critical applied linguistics, sociolinguistics, critical pedagogy
Abstract (sr)
Пошавши од концепта критичког мишљења и све веће присутности ове вештине у контексту учења страних језика, предмет овог истраживања представљала је природа односа способности критичког мишљења и успеха у усвајању енглеског језика. Посебан изазов је невелики број радова који се баве овом тематиком у Републици Србији и у региону.
Циљ ове докторске дисертације јесте да испита повезаност способности критичког мишљења студената нематичних усмерења и њихове успешности у учењу језика по узору на слична истраживања обављена у другим академским срединама. Циљ ове дисертације јесте и да се утврди способност студената да критички анализирају појмове као што су језички империјализам, концепт енглеског језика као глобалног језика и његову улогу у промовисању неолибералних вредности, како би се, дугорочно гледано, допринело повећању ученичке аутономије. Општи циљ ове дисертације јесте могућност претварања учионица страног језика у још један простор друштвене еманципације, односно, простор за развој друштвено освешћених појединаца, способних да промишљају о друштву у којем живе и да учествују у његовој промени...
Abstract (en)
Setting off from the concept of critical thinking and its increasing presence in the context of foreign language learning, the subject of this research was the nature of the relationship between critical thinking ability and the success rates of English language acquisition. The small body of work dealing with this topic in the Republic of Serbia and in the region proved to be a special challenge.
The aim of this doctoral dissertation is to examine the correlation between the critical thinking skills of students taking university-level language courses while majoring in a different degree and their success in language learning modeled on similar research conducted in other academic settings. A further aim of this dissertation is to identify students' abilities to critically analyze concepts such as linguistic imperialism, the concept of English as a global language, and its role in promoting neoliberal values, in order to contribute, in the long term, to increasing student autonomy. The overall objective of this dissertation is to be able to transform foreign language classrooms into spaces of social emancipation, that is, spaces for the development of socially aware individuals able to reflect on the society in which they live and to participate in its change...
Authors Key words
критичко мишљење, постигнуће у учењу страних језика, критичка педагогија
Authors Key words
critical thinking, achievement in foreign language learning, critical pedagogy
Classification
378.01:811.111'243(497.1)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Пошавши од концепта критичког мишљења и све веће присутности ове вештине у контексту учења страних језика, предмет овог истраживања представљала је природа односа способности критичког мишљења и успеха у усвајању енглеског језика. Посебан изазов је невелики број радова који се баве овом тематиком у Републици Србији и у региону.
Циљ ове докторске дисертације јесте да испита повезаност способности критичког мишљења студената нематичних усмерења и њихове успешности у учењу језика по узору на слична истраживања обављена у другим академским срединама. Циљ ове дисертације јесте и да се утврди способност студената да критички анализирају појмове као што су језички империјализам, концепт енглеског језика као глобалног језика и његову улогу у промовисању неолибералних вредности, како би се, дугорочно гледано, допринело повећању ученичке аутономије. Општи циљ ове дисертације јесте могућност претварања учионица страног језика у још један простор друштвене еманципације, односно, простор за развој друштвено освешћених појединаца, способних да промишљају о друштву у којем живе и да учествују у његовој промени...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.