Title
Integralni model za podršku upravljanju u porodičnim kompanijama
Creator
Arsić, Siniša M., 1989-, 52969993
Copyright date
2019
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.12.2019.
Other responsibilities
mentor
Mihić, Marko, 1977-, 12922471
član komisije
Petrović, Dejan, 1966-, 12723815
član komisije
Stošić, Biljana, 1965-, 12704871
član komisije
Kovačević, Ivana, 1975-, 12892775
član komisije
Jovanović, Miloš, 1982-, 13661031
član komisije
Bojović, Nebojša, 1963-, 12618599
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za menadžment i specijalizovane menadžment discipline
Alternative title
ǂAn ǂintegral model for management support in family businesses
Publisher
[S. Arsić]
Format
384 lista
description
Društvene nauke / Kvantitativni menadžment
Social sciences / quantitative management
Abstract (sr)
Upravljanje porodičnim kompanijama sastoji se iz upravljačkih, organizacionih, finansijsko-poslovnih, strateških izazova i specifičnih međuljudskih odnosa, koji ne krase nijednu drugu poslovnu organizaciju. Na sve to, kada se uzmu u obzir vrlo kompleksni uslovi današnjeg poslovanja i tržišne prilike, dolazi se do zaključka da vlasnik porodične kompanije razmatra čitav niz parametara pri donošenju strateških odluka. Uspešnost poslovanja porodične kompanije i njen potencijal za rast, može da se adekvatno utvrdi i uz pomoć postojećih metoda i tehnika finansijske analize. Ali, trenutni modeli ne sadrže komponentu pozicioniranja kompanije u pripadajuću fazu životnog ciklusa, jer trenutna literatura ne podržava pretpostavku da se porodične kompanije mogu adekvatno porediti između sebe. Uslovi u kojima posluju porodične i ostale kompanije deluju identično na prvi pogled, ali da se dubljom analizom, poslovanje porodičnih kompanija razlikuje značajno od ostalih kompanija.
Kroz izradu istraživanja u okviru disertacije, realizovano je nekoliko zamišljenih ciljeva, a to su: ideja o definisanju integralnog modela za podršku upravljanju u porodičnim kompanijama, zatim mogućnost svrstavanja kompanije u fazu životnog ciklusa i prognoze buduće faze životnog ciklusa, kao i definisanje postavke alata za analizu trenda, koji se oslanja na prethodno navedeno. Model je kreiran uz pomoć metoda i tehnika mašinskog učenja, na osnovu kojih je skup parametara o poslovanju jedne porodične kompanije empirijski proveren na uzorku porodičnih kompanija. Upotreba savremenih metoda i tehnika je kroz softversku obradu doprinela da se definišu sasvim novi parametri, na osnovu kombinacije postojećih parametara poslovanja, a koji doprinose objašnjavanju raznolikosti u pojavi ključnih parametara poslovanja.
Abstract (en)
Family business management consists of managerial, organizational, financial-business, strategic challenges and specific interpersonal relationships which is not similar to any other business organization. Taking into account complex conditions for doing business and market relations, it is concluded that the owner of a family company considers a whole range of parameters, when making strategic decisions. The success of a family business and its potential for growth can be adequately determined with existing methods and techniques of financial analysis. But, current models do not contain a component of positioning the family company into the appropriate life cycle stage, as current literature does not support the assumption where family companies can be adequately compared among themselves. The conditions, where family and other companies operate, are identical at first glance, but following a deeper analysis, business of family companies differ significantly from other companies.
Through the development process of the dissertation research, several ideas were realized, namely: the idea of defining an integral model to support management in family companies, then, the possibility of classifying a company in the life cycle phase and forecasting the future phase of the life cycle, as well as defining a tool for trend analysis, which relies on all of the foregoing. The model was created using machine learning methods and techniques, based on which a set of family business parameters was empirically tested, on a sample of family companies. Application of modern methods and techniques through software processing has helped to define completely new parameters, based on a combination of existing business parameters, which contribute to explaining the diversity of measured key business parameters.
Authors Key words
porodične kompanije, model, životni ciklus, vlasnik
Authors Key words
family businesses, model, life cycle, owner
Classification
UDK=005.5(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Upravljanje porodičnim kompanijama sastoji se iz upravljačkih, organizacionih, finansijsko-poslovnih, strateških izazova i specifičnih međuljudskih odnosa, koji ne krase nijednu drugu poslovnu organizaciju. Na sve to, kada se uzmu u obzir vrlo kompleksni uslovi današnjeg poslovanja i tržišne prilike, dolazi se do zaključka da vlasnik porodične kompanije razmatra čitav niz parametara pri donošenju strateških odluka. Uspešnost poslovanja porodične kompanije i njen potencijal za rast, može da se adekvatno utvrdi i uz pomoć postojećih metoda i tehnika finansijske analize. Ali, trenutni modeli ne sadrže komponentu pozicioniranja kompanije u pripadajuću fazu životnog ciklusa, jer trenutna literatura ne podržava pretpostavku da se porodične kompanije mogu adekvatno porediti između sebe. Uslovi u kojima posluju porodične i ostale kompanije deluju identično na prvi pogled, ali da se dubljom analizom, poslovanje porodičnih kompanija razlikuje značajno od ostalih kompanija.
Kroz izradu istraživanja u okviru disertacije, realizovano je nekoliko zamišljenih ciljeva, a to su: ideja o definisanju integralnog modela za podršku upravljanju u porodičnim kompanijama, zatim mogućnost svrstavanja kompanije u fazu životnog ciklusa i prognoze buduće faze životnog ciklusa, kao i definisanje postavke alata za analizu trenda, koji se oslanja na prethodno navedeno. Model je kreiran uz pomoć metoda i tehnika mašinskog učenja, na osnovu kojih je skup parametara o poslovanju jedne porodične kompanije empirijski proveren na uzorku porodičnih kompanija. Upotreba savremenih metoda i tehnika je kroz softversku obradu doprinela da se definišu sasvim novi parametri, na osnovu kombinacije postojećih parametara poslovanja, a koji doprinose objašnjavanju raznolikosti u pojavi ključnih parametara poslovanja.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.