Title
Razvojni efekat simetrične vršnjačke interakcije tokom početnog ovladavanja čitalačkom pismenošću
Creator
Buđevac, Nevena, 1982-
Copyright date
2012
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 10.05.2013.
Other responsibilities
mentor
Baucal, Aleksander, 1965-
član komisije
Lalović, Dejan, 1964-
član komisije
Pavlović-Babić, Dragica, 1962-
član komisije
Trebješanin, Biljana, 1950-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Group
Institut za psihologiju
Alternative title
Developmental effect of symmetrical peer interaction during initial phases of reading literacy development
Publisher
Beograd : [N. Buđevac]
Format
PDF/A (236 listova)
description
Psihologija - Razvojna i pedagoška psihologija / Psychology - Developmental and Educational psychology
Abstract (sr)
Rad se bavi mogućnostima podsticanja razvoja čitalačke pismenosti kroz
simetričnu vršnjačku interakciju. Čitalačka pismenost jedna je od ključnih
kompetencija, kako za akademski uspeh, tako i da produktivno učešće u
savremenom društvu, zbog čega se smatra osnovnim sredstvom obrazovanja i
individualnog razvoja. Nadovezujući se na dosadašnje nalaze o razvojnoj
delotvornosti simetrične vršnjačke interakcije (interakcije u koju svi učesnici
ulaze bez kompetencije potrebne da reše zadatak sa kojim su suočeni), ova
studija proširuje saznanja o njenim efektima na domen razvoja čitalačke
pismenosti. S obzirom na značajnu ulogu prvih godina školovanja u
ovladavanju čitanjem, ovo istraživanje fokusira se na decu prvog i četvrtog
razreda. Osim toga, dosadašnji nalazi o delotvornosti simetrične vršnjačke
interakcije ne nude direktne podatke o njenim efektima na uzrastima na kojima
proces decentracije nije završen, što je bio dodatan motiv da se bavimo ulogom
ovog vida interakcije u razvoju novih kompetencija na pomenutim uzrastima.
Ciljevi rada bili su: (1) da se ispita na koji način deca, kroz zajedničku
aktivnost u simetričnoj interakciji, mogu razvijati čitalačku pismenost; (2) da se
proveri da li se i na koji način čitalačka pismenost može unapređivati kroz
simetričnu interakciju i na uzrastima na kojima proces decentracije još uvek
nije završen; (3) da se omogući uvid u teškoće sa kojima se deca suočavaju
tokom početnih faza ovladanja čitanjem i utvrdi da li se one mogu ublažiti kroz
ovaj tip vršnjačke interakcije...
Abstract (en)
The study is addressing the topic of reading literacy development through
symmetrical peer interaction. Reading literacy is treated as one of the key
competencies influencing academic success as well a
s efficient participation in
modern society. For that reason it is considered as
an important tool in
education and individual development. In continuation with previous results
concerning the effectiveness of symmetrical peer interaction (an interaction
which all the participants enter without a competence needed to complete the
task they are faced with) this study broadens our knowledge about its effects on
reading
literacy development. Having in mind the importance
of the first few
years of education for the reading skills development, the research focuses on
firstJ and fourthJgraders. Besides that, preceding
results about symmetrical
interaction effects do not offer direct data about
its effectiveness at the ages
before the decentration process is over, which was
the additional motive to look
at the role of this interaction type in the new competence development at
the
aforementioned ages. The aims of this study were: (1) to explore if (and
in which way) children
can develop reading literacy skills through joint activity within symmetrical
interaction; (2) to check if reading literacy can develop through symmetrical
interaction at the ages before the decentration process is finished; (3) to look at
the difficulties children are faced with during the
starting phases of reading
literacy development and to investigate if they can
be reduced through this kind
of interaction...
Authors Key words
čitalačka pismenost, simetrična interakcija, vršnjačka
interakcija, razvoj kompetencija, obrazovanje, analiza dijaloga,
argumentacija, sedmogodišnjaci, desetogodišnjaci
Authors Key words
reading literacy, symmetrical interaction, peer interaction,
competence development, education, dialogue analysis, argumentation, seven
year olds, ten year olds
Classification
159.922:37.014.22(043.3)
Subject
Razvojna psihologija - Pismenost
Type
Text
Abstract (sr)
Rad se bavi mogućnostima podsticanja razvoja čitalačke pismenosti kroz
simetričnu vršnjačku interakciju. Čitalačka pismenost jedna je od ključnih
kompetencija, kako za akademski uspeh, tako i da produktivno učešće u
savremenom društvu, zbog čega se smatra osnovnim sredstvom obrazovanja i
individualnog razvoja. Nadovezujući se na dosadašnje nalaze o razvojnoj
delotvornosti simetrične vršnjačke interakcije (interakcije u koju svi učesnici
ulaze bez kompetencije potrebne da reše zadatak sa kojim su suočeni), ova
studija proširuje saznanja o njenim efektima na domen razvoja čitalačke
pismenosti. S obzirom na značajnu ulogu prvih godina školovanja u
ovladavanju čitanjem, ovo istraživanje fokusira se na decu prvog i četvrtog
razreda. Osim toga, dosadašnji nalazi o delotvornosti simetrične vršnjačke
interakcije ne nude direktne podatke o njenim efektima na uzrastima na kojima
proces decentracije nije završen, što je bio dodatan motiv da se bavimo ulogom
ovog vida interakcije u razvoju novih kompetencija na pomenutim uzrastima.
Ciljevi rada bili su: (1) da se ispita na koji način deca, kroz zajedničku
aktivnost u simetričnoj interakciji, mogu razvijati čitalačku pismenost; (2) da se
proveri da li se i na koji način čitalačka pismenost može unapređivati kroz
simetričnu interakciju i na uzrastima na kojima proces decentracije još uvek
nije završen; (3) da se omogući uvid u teškoće sa kojima se deca suočavaju
tokom početnih faza ovladanja čitanjem i utvrdi da li se one mogu ublažiti kroz
ovaj tip vršnjačke interakcije...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.