Title
Модел трошкова експлоатације великих возних паркова са погоном на компримовани природни гас
Creator
Stanojević, Nada, 1972-, 75127817
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 05.10.2021.
Other responsibilities
mentor
Vasić, Branko, 1960-, 12562023
član komisije
Popović, Vladimir, 1969-, 12789095
član komisije
Tica, Slaven, 1970-, 12810087
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Mašinski fakultet
Alternative title
Model of exploitation costs of large vehicle fleets powered by compressed natural gas
Publisher
[Н. Станојевић]
Format
75 листова
description
Техничке науке – Машинско инжењерство - Моторна возила / Technical Seiences – Mechanical Engineering - Motor vehicles
Abstract (sr)
Предмет ове докторске дисертације је израда модела израчунавања оперативних трошкова великих возних паркова са погоном на компримовани природни гас (КПГ) са аспекта обављања њихове основне функције, а у циљу заштите животне средине.
Са том амбицијом је гориво, као кључни улазни оперативни трошак организованих возних паркова, разматрано кроз елементе заштите животне средине у целом животном циклусу (Well-To-Wheel) праћеном кроз моделе Well-To-Tаnk и Tаnk-To-Wheel, са фокусом на израчунате резултате емисије возила и емисију еквивалентног угљен диоксида (CO2е) у атмосферу. Економски показатељи узели су обзир трошкове набавке одговарајућих возила и горива, стабилност саме цене горива, доступност станица за пуњење и трошкове одржавања. Модел је употпуњен тежинским факторима кључних заинтересованих страна које осим власника организованих возних паркова, чине грађани делујући кроз органе локалне самоуправе и државе.
Имајући у виду стратегију Уједињених нација оријентисану ка нултој емисији CO2е у саобраћају до 2050. године, као и динамику промена које се дешавају на пољу иновирања технологија и алтернативних горива и возила, али и модела транспорта, амбиција ове докторске дисертације је била да кроз успостављени модел провери еколошку и економску хипотезу о оправданости употребе КПГ у организованим возним парковима, разматрајући допринос који употреба КПГ, као прелазно решење, може имати у смањењу емисије гасова са ефектом стаклене баште у транзиционом периоду у коме се паралелно ради на развоју и постепеном увођењу у свакодневну употребу иновативних решења са нултом емисијом.
Abstract (en)
The subject of this doctoral dissertation is the development of a model for calculating the operating costs of large fleets with compressed natural gas (CNG) from the aspect of performing their basic function, in order to protect the environment.
With this ambition, fuel, as a key input operating cost of organized fleets, was considered through the elements of environmental protection in the entire life cycle (Well-To-Wheel) followed through the Well-To-Tank and Tank-To-Wheel models, with a focus on calculated results of vehicle emissions and emissions of carbon dioxide equivalent (CO2e) into the atmosphere. Economic indicators took into account the cost of purchasing appropriate vehicles and fuel, the stability of the fuel price itself, the availability of filling stations and maintenance costs. The model is complemented by the weighting factors of key stakeholders who, in addition to the owners of organized fleets, are citizens acting through local governments and the state.
Having in mind the strategy of the United Nations oriented towards zero CO2е emission in transport until 2050, as well as the dynamics of changes in the field of innovation of technologies and alternative fuels and vehicles, but also the transport model, the ambition of this doctoral dissertation was to test the ecological and economic hypothesis on the justification of the use of CNG in organized fleets, considering the contribution that the use of CNG, as a transitional solution, may have in reducing greenhouse gas emissions in the transition period in which development and gradual introduction into everyday use innovative zero-emission solutions.
Authors Key words
Компримовани природни гас (КПГ), еквивалентни угљен-диоксид (CO2e), Well-To-Wheel еколошка анализа (WTW), емисија гасова са ефектом стаклене баште (GHG)
Authors Key words
Compressed natural gas (CNG), Carbon dioxide equivalent (CO2e), Well-To-Wheel ecological analysis (WTW), Greenhouse gas emissions (GHG)
Classification
629.3:662.6:657.4(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет ове докторске дисертације је израда модела израчунавања оперативних трошкова великих возних паркова са погоном на компримовани природни гас (КПГ) са аспекта обављања њихове основне функције, а у циљу заштите животне средине.
Са том амбицијом је гориво, као кључни улазни оперативни трошак организованих возних паркова, разматрано кроз елементе заштите животне средине у целом животном циклусу (Well-To-Wheel) праћеном кроз моделе Well-To-Tаnk и Tаnk-To-Wheel, са фокусом на израчунате резултате емисије возила и емисију еквивалентног угљен диоксида (CO2е) у атмосферу. Економски показатељи узели су обзир трошкове набавке одговарајућих возила и горива, стабилност саме цене горива, доступност станица за пуњење и трошкове одржавања. Модел је употпуњен тежинским факторима кључних заинтересованих страна које осим власника организованих возних паркова, чине грађани делујући кроз органе локалне самоуправе и државе.
Имајући у виду стратегију Уједињених нација оријентисану ка нултој емисији CO2е у саобраћају до 2050. године, као и динамику промена које се дешавају на пољу иновирања технологија и алтернативних горива и возила, али и модела транспорта, амбиција ове докторске дисертације је била да кроз успостављени модел провери еколошку и економску хипотезу о оправданости употребе КПГ у организованим возним парковима, разматрајући допринос који употреба КПГ, као прелазно решење, може имати у смањењу емисије гасова са ефектом стаклене баште у транзиционом периоду у коме се паралелно ради на развоју и постепеном увођењу у свакодневну употребу иновативних решења са нултом емисијом.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.