Title
Утицај организационих фактора на квалитет исхода учења у основном образовању
Creator
Epifanić, Vladislava, 1972-, 77802761
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 23.04.2021.
Other responsibilities
mentor
Urošević, Snežana, 1962-, 10375527
član komisije
Kokeza, Gordana, 1961-, 4573031
član komisije
Vuković, Milovan, 1962-, 16644711
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Tehnički fakultet u Boru
Alternative title
Influence of organizational factors on the quality of learning outcomes in primary education
Publisher
[В. Епифанић]
Format
143 стр.
description
Инжењерски менаџмент / Еngineering management
Abstract (sr)
Предмет проучавања овог рада јесте утицај организационих фактора на квалитет
исхода учења у основном образовању. У раду се подробније описују инфраструктурни
услови, карактеристике наставно г процеса, утицај курикулума, компетенција наставника,
предзнања, мотивације и менаџмента школе као детерминанте квалитета исхода учења. У
истраживачком делу рада спроведена је анкета у којој су анкетирани учитељи/наставници,
стручни сарадници и директори школа. Анализом добијених података дошло се до сазнања о
томе који од испитиваних фактора имају најзначајнији утицај на квалитет исхода учења и то у
зависности од категорије испитаника.
Најважнији утицај у процесу постизања бољих исхода учења по мишљењу запослених
добијених анкетом има менаџмент школе (директори), док се вишекритеријумским
рангирањем ставова директора фази SWARA методом ( Step wise Weight А ssessment Ratio
А nalysis ) о значају испитаних организационих фактора и анализом њиховог утицаја на
к валитет исхода учења у основном образовању дошло до закључка да највећи утицај на
исходе учења имају наставници и њихово знање, искуство, вештине и компетенције које
поседују и које испољавају и примењују током наставног процеса.
Резултати добијени истр аживањем могу пред стављати корисну информацију и
критеријум за доносиоце одлука (менаџере), да приликом доношења одлука утичу на онај
организациони фактор који је рангом утврђен као најзначајнији у односу на циљ који
организација жели да постигне и који ћ е највише допринети остварењу датог циља у
постојећим условима. Истраживање је такође показало да менаџмент школе има утицај на
одабир и изградњу компетентности наставника, као и да дата компетентност може
индиректно утицати на укупан успех ученика преко у с постављања адекватне инфраструктуре
школске установе. У раду се закључује да адекватна инфраструктура школске установе има
утицај на квалитет исходних знања ученика, па самим тим и на њихов укупан успех.
Abstract (en)
The subject of this paper is the influence of organizational factors on the quality of learning
outcomes in primary education. The paper describes in detail the infrastructural conditions,
characteristics of the teaching process, th e impact of the curriculum, teacher competencies, prior
knowledge, motivation and school management as determinants of the quality of learning outcomes.
In the research part of the paper, a survey was conducted in which teachers, professional associates
an d school principals were interviewed. The analysis of the obtained data revealed which of the
examined factors have the most significant influence on the quality of learning outcomes,
depending on the category of respondents.
The most important influenc e in the process of achieving better learning outcomes in the
opinion of employees obtained by the survey has the school management (principals), while
multicriteria ranking of attitudes of principals fuzzy SWARA method (Step wise Weight
Assessment Ratio A n alysis) on the importance of examined organizational factors and analysis of
their impact on learning outcomes in primary education, it was concluded that teachers and their
knowledge, experience, skills and competencies that they possess and that they ma n ifest and apply
during the teaching process have the greatest impact on learning outcomes.
The results obtained by the research can represent useful information and criteria for
decision makers (managers) to influence the organizational factor that is d etermined by the rank as
the most important in relation to the goal that the organization wants to achieve and which will most
contribute to achieving the goal in existing conditions. Research has also shown that school
management has an impact on the sel e ction and building of teacher competence, as well as that
given competence can indirectly affect the overall success of students through the establishment of
adequate school infrastru cture. The paper concludes that the adequate infrastructure of the schoo l
institution has a significant impact on the quality of students' initial knowledge, and thus on their
overall success.
Authors Key words
: Oрганизациони фактори, квалитет ис х о да учењ а, основно образовање,
менаџмент школе, наставни процеси, SWARA метод, fuzzy бројеви
Authors Key words
Organizational factors, quality of learning outcomes, primary education, school
management, teaching processes, SWARA metho d , fuzzy numbers.
Classification
373.3:005.32(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет проучавања овог рада јесте утицај организационих фактора на квалитет
исхода учења у основном образовању. У раду се подробније описују инфраструктурни
услови, карактеристике наставно г процеса, утицај курикулума, компетенција наставника,
предзнања, мотивације и менаџмента школе као детерминанте квалитета исхода учења. У
истраживачком делу рада спроведена је анкета у којој су анкетирани учитељи/наставници,
стручни сарадници и директори школа. Анализом добијених података дошло се до сазнања о
томе који од испитиваних фактора имају најзначајнији утицај на квалитет исхода учења и то у
зависности од категорије испитаника.
Најважнији утицај у процесу постизања бољих исхода учења по мишљењу запослених
добијених анкетом има менаџмент школе (директори), док се вишекритеријумским
рангирањем ставова директора фази SWARA методом ( Step wise Weight А ssessment Ratio
А nalysis ) о значају испитаних организационих фактора и анализом њиховог утицаја на
к валитет исхода учења у основном образовању дошло до закључка да највећи утицај на
исходе учења имају наставници и њихово знање, искуство, вештине и компетенције које
поседују и које испољавају и примењују током наставног процеса.
Резултати добијени истр аживањем могу пред стављати корисну информацију и
критеријум за доносиоце одлука (менаџере), да приликом доношења одлука утичу на онај
организациони фактор који је рангом утврђен као најзначајнији у односу на циљ који
организација жели да постигне и који ћ е највише допринети остварењу датог циља у
постојећим условима. Истраживање је такође показало да менаџмент школе има утицај на
одабир и изградњу компетентности наставника, као и да дата компетентност може
индиректно утицати на укупан успех ученика преко у с постављања адекватне инфраструктуре
школске установе. У раду се закључује да адекватна инфраструктура школске установе има
утицај на квалитет исходних знања ученика, па самим тим и на њихов укупан успех.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.