Title
Управљање неравнинама малих таласних дужина на глави шине
Creator
Mićić, Milica S., 1986-, 26597223
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 18.06.2021.
Other responsibilities
mentor
Popović, Zdenka, 1961-, 12578919
član komisije
Petrović, Dragan, 1960-, 13612391
član komisije
Brajović, Ljiljana, 1961-, 12565607
član komisije
Lazarević, Luka, 1986-, 13869927
član komisije
Vučković, Dejan, 1960-, 11034215
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Građevinski fakultet
Alternative title
Management of short wave unevenness of the rail head surface
Publisher
[М.С. Мићић]
Format
XXII, 215 стр.
description
Грађевинарство - Планирање и пројектовање железница Конструкција, грађење и одржавање железница / Civil engineering
Scientific subfield: Construction, building and maintenance of railways
Railways planning and projecting
Abstract (sr)
Предмет истраживања у Дисертацији су неравнине малих таласних дужина на горњој
површи главе шине у додиру са точком железничког возила. Циљ истраживања је развој
методологије за управљање неравнинама малих таласних дужина (λ < 1 m) које настају услед
контактног замора шинског челика (RCF). Управљање неравнинама на возној површи главе
шине разматрано је у оквирима одрживог развоја железничке инфраструктуре, уз разматрање
захтева корисника, железнице, привреде, животне средине, друштвене заједнице и
безбедности транспорта.
Разматрани су узроци појаве и механизам развоја неравнина, са посебним освртом на шинске
дефекте који директно угрожавају безбедност железничког транспорта и негативно утичу на
животну средину: head checking, squat, belgrospi и различити типови набораности површи
главе шине. Разматране су смернице за развој стратегије управљања RCF дeфeктимa. Дат је
преглед метода инспекције за рану детекцију поменутих дефеката.
У Дисертацији је испитивана хипотеза да крутост шинске подлоге утиче на појаву и развој
неравнина малих таласних дужина на возној површи главе шине. Представљени су резултати
истраживања утицаја крутости елемената конструкције горњег и доњег строја на укупну
крутост шинске подлоге, као и методе за утврђивање вертикалне крутости. Анализирана је
неравномерна крутост шинске подлоге дуж колосека са аспекта конструкције и одржавања.
Спроведено је експериментално истраживање утицаја крутости шинске подлоге на појаву и
развој дефеката типа squat у станици Панчево Варош применом метода опште и детаљне
визуелне инспекције колосека, као и методама електрометрије и сеизмометрије на изабраној
мерној деоници. Резултати анализе мерних података указују на утицај променљиве крутости
подлоге на појаву и развој squat дефеката. Предложене су смернице за даља истраживања.
Abstract (en)
The subject of the research presented in the Dissertation is a short wave unevenness of the rail head
surface in contact with the wheel of the railway vehicle. The research aim is developing a
methodology for management of short wave unevenness (λ < 1 m) that occurs due to the contact
fatigue of rail steel (RCF). The management of unevenness on the running surface of the rail head is
considered within the framework of sustainable development of railway infrastructure, considering
the requirements of users, railways, economy, environment, social community and transport safety.
The causes of appearance and development mechanism of the unevenness were considered, with
particular reference to rail defects that directly threaten the safety of railway transport and adversely
affect the environment, such as head checking, squat, belgrospi and different types of surface
corrugations of the rail head. Guidelines for the development of the management strategy of RCF
defects were considered. An overview of inspection methods for early detection of the mentioned
defects was presented.
Dissertation investigated the hypothesis that the track stiffness influences the appearance and
development of the short wave unevenness of the rail head surface. The research results of the
influence of the railway superstructure and substructure on the track stiffness, as well as the
methods for vertical stiffness measurement were presented. The uneven track stiffness along the
track was analysed from the aspect of the structure and maintenance.
An experimental investigation of the influence of track stiffness on the occurrence and development
of squat defects in Pančevo Varoš railway station was performed using the methods of general and
detailed visual inspection of tracks, as well as electrometric and seismic methods on the test section.
The analysis of the obtained measurement data proved the influence of the uneven track stiffness on
the occurrence and development of squat defects. Guidelines for further research in this area were
proposed.
Authors Key words
железничка инфраструктура, шински дефекти, неравнине малих
таласних дужина, контактни замор шинског челика, head checking,
squat, крутост колосека, електрометријска метода, сеизмометријска
метода, методе инспекције
Authors Key words
railway infrastructure, rail defects, short wave unevenness, rolling contact
fatigue of steel steel, head checking, squat, track stiffness, electrometric
method, seismic method, inspection methods
Classification
625.1(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет истраживања у Дисертацији су неравнине малих таласних дужина на горњој
површи главе шине у додиру са точком железничког возила. Циљ истраживања је развој
методологије за управљање неравнинама малих таласних дужина (λ < 1 m) које настају услед
контактног замора шинског челика (RCF). Управљање неравнинама на возној површи главе
шине разматрано је у оквирима одрживог развоја железничке инфраструктуре, уз разматрање
захтева корисника, железнице, привреде, животне средине, друштвене заједнице и
безбедности транспорта.
Разматрани су узроци појаве и механизам развоја неравнина, са посебним освртом на шинске
дефекте који директно угрожавају безбедност железничког транспорта и негативно утичу на
животну средину: head checking, squat, belgrospi и различити типови набораности површи
главе шине. Разматране су смернице за развој стратегије управљања RCF дeфeктимa. Дат је
преглед метода инспекције за рану детекцију поменутих дефеката.
У Дисертацији је испитивана хипотеза да крутост шинске подлоге утиче на појаву и развој
неравнина малих таласних дужина на возној површи главе шине. Представљени су резултати
истраживања утицаја крутости елемената конструкције горњег и доњег строја на укупну
крутост шинске подлоге, као и методе за утврђивање вертикалне крутости. Анализирана је
неравномерна крутост шинске подлоге дуж колосека са аспекта конструкције и одржавања.
Спроведено је експериментално истраживање утицаја крутости шинске подлоге на појаву и
развој дефеката типа squat у станици Панчево Варош применом метода опште и детаљне
визуелне инспекције колосека, као и методама електрометрије и сеизмометрије на изабраној
мерној деоници. Резултати анализе мерних података указују на утицај променљиве крутости
подлоге на појаву и развој squat дефеката. Предложене су смернице за даља истраживања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.