Title
Bilingvalna nastava na srpskom i nemačkom jeziku na primeru Prve niške gimnazije "Stevan Sremac"
Creator
Đorđević, Ana, , 16184679
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 16.07.2021.
Other responsibilities
mentor
Durbaba, Olivera, 1967-, 12738151
komentor
Jazbec, Saša, 1971-, 80041481
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Bilingual classes in Serbian and German in "Stevan Sremac", the First grammar school of Niš
Билингвальное обучение на сербском и немецком языках на примере Первой нишской гимназии “Стеван Сремац”
Publisher
[A. Đorđević]
Format
344 lista
description
Primenjena lingvistika (Metodika nastave) - Metodika nastave nemačkog jezika / Applied linguistics (teaching methodology) - Methodology of teaching German
Abstract (sr)
U ovom radu analizira se model bilingvalne nastave na srpskom i nemačkom jeziku, koji se
primenjuje u Prvoj niškoj gimnaziji „Stevan Sremac”. Na osnovu rezultata prikupljenih nakon
terenskog istraživanja, predstavljaju se aktuelni problemi i izazovi sa kojima se škola, nastavnici
i učenici1 susreću u radu.
Pored teorijskog okvira bilingvalne nastave, doktorska teza obuhvata аnаlizu rezultаtа testirаnjа
receptivnih jezičkih veštinа (rаzumevаnje pisanog teksta) nа primerimа DSD testova
za nivo znanja A2/B1, kаo i stručnih tekstovа iz srpskog jezika i književnosti, istorije, muzičke
i likovne kulture. Testirani su učenici Prve niške gimnаzije koji usvajaju nemački jezik u okviru
bilingvalne nastave (eksperimentalna grupa), dok su kontrolnu grupu činili učenici koji prate
nastavu nemačkog jezika po tradicionalnom školskom programu, kao i učenici filološkog smera,
koji nastavu nemačkog jezika takođe pohađaju po tradicionalnom školskom programu, ali sa
povećanim fondom časova. Najbolje rezultate na testiranju postigli su učenici bilingvalnog smera,
što je i dokazano empirijski, deskriptivnom i kvalitativno-kvantitativnom analizom.
U okviru doktorske teze, proučavaju se i efekti primene bilingvalne nastave nemačkog
jezika na personalne karakteristike učenika. Teza obuhvata i povezanost upotrebe interneta,
televizije, aplikacija i igara na nemačkom jeziku sa rezultatima iz nemačkog jezika učenika bilingvalnog,
filološkog i društveno-jezičkog smera. Rezultati istraživanja su potvrdili povezanost
personalnih karakteristika učenika sa njihovim postignutim rezultatima iz nemačkog jezika.
Pozitivan efekat dala je primena ovih dodatnih metoda za učenje jezika nezavisno od obrazovnog
smera učenika.
Abstract (en)
This paper analyses the model of bilingual teaching in Serbian and German, applied at
“Stevan Sremac”, the First Grammar School of Niš. The current issues and challenges faced by the
teachers and students of the school during their work are presented on the basis of the results
collected after the field research.12
In addition to the theoretical framework of bilingual teaching, the doctoral thesis includes
the analysis of the results of assessing receptive language skills (reading comprehension) on
the examples of DSD tests for the A2/B1 knowledge level, as well as professional texts in the
fields of literature, history, music and art. The testing involved the students of the First Grammar
School of Niš who learn German as part of their bilingual classes (experimental group),
while the control group consisted of students who attend German language classes according
to the traditional curriculum, as well as students of the philology class, who also attend German
language classes according to the traditional curriculum, but with a greater number of classes.
The best test results were achieved by the bilingual students. This was proven empirically, and
by employing a descriptive and qualitative-quantitative analysis.
The effects of the implementation of bilingual teaching of the German language on the personal
characteristics of students are also studied in the doctoral thesis. In addition, the thesis
includes the connection between the use of the Internet, television, applications and games in
the German language and the German language test results realized by the students of bilingual,
philological and social science and language classes. The results of the research confirmed
the connection between the personal abilities of the students and their German language test
results.
The use of the Internet, watching television, using applications and games in German, as
well as learning the language outside of the students’ class, yielded a positive effect.
Authors Key words
bilingvalna nastava, CLIL(iG), DSD testovi, nemački kao strani jezik, testiranje,
jezičke receptivne veštine, kompetencije BICS i CALP, kritička analiza, preporuke
Authors Key words
bilingual teaching, CLIL(iG), DSD tests, German as a foreign language, testing,
language receptive skills, BICS and CALP competencies, critical analysis, recommendations
Classification
371.1::[811.163.41.1'246.2+811.112.2'246.2]:373.5(497.11 Niš)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
U ovom radu analizira se model bilingvalne nastave na srpskom i nemačkom jeziku, koji se
primenjuje u Prvoj niškoj gimnaziji „Stevan Sremac”. Na osnovu rezultata prikupljenih nakon
terenskog istraživanja, predstavljaju se aktuelni problemi i izazovi sa kojima se škola, nastavnici
i učenici1 susreću u radu.
Pored teorijskog okvira bilingvalne nastave, doktorska teza obuhvata аnаlizu rezultаtа testirаnjа
receptivnih jezičkih veštinа (rаzumevаnje pisanog teksta) nа primerimа DSD testova
za nivo znanja A2/B1, kаo i stručnih tekstovа iz srpskog jezika i književnosti, istorije, muzičke
i likovne kulture. Testirani su učenici Prve niške gimnаzije koji usvajaju nemački jezik u okviru
bilingvalne nastave (eksperimentalna grupa), dok su kontrolnu grupu činili učenici koji prate
nastavu nemačkog jezika po tradicionalnom školskom programu, kao i učenici filološkog smera,
koji nastavu nemačkog jezika takođe pohađaju po tradicionalnom školskom programu, ali sa
povećanim fondom časova. Najbolje rezultate na testiranju postigli su učenici bilingvalnog smera,
što je i dokazano empirijski, deskriptivnom i kvalitativno-kvantitativnom analizom.
U okviru doktorske teze, proučavaju se i efekti primene bilingvalne nastave nemačkog
jezika na personalne karakteristike učenika. Teza obuhvata i povezanost upotrebe interneta,
televizije, aplikacija i igara na nemačkom jeziku sa rezultatima iz nemačkog jezika učenika bilingvalnog,
filološkog i društveno-jezičkog smera. Rezultati istraživanja su potvrdili povezanost
personalnih karakteristika učenika sa njihovim postignutim rezultatima iz nemačkog jezika.
Pozitivan efekat dala je primena ovih dodatnih metoda za učenje jezika nezavisno od obrazovnog
smera učenika.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.