Title
Интегрисано управљање инфраструктуром за паркирање у зонама високог степена атрактивности
Creator
Čuljković, Vladimir V., 1973-
CONOR:
32799079
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 29.09.2021.
Other responsibilities
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Stomatološki fakultet
Alternative title
Integrated management of parking infrastructure in the highly attractive zones
Publisher
[В. В. Чуљковић]
Format
IX, 140 стр.
description
Саобраћај и транспорт / Терминали у друмском саобраћају и
транспорту
description
Traffic and Transport / Terminals in Road Traffic and Transport
Abstract (sr)
Савремени концепт управљања паркирањем, у складу са концептом одрживог
транспортног система из којег је проистекао, заснива се на управљању захтевима за
паркирање, како би се расположива инфраструктура што боље искористила у току
целог дана.
Циљеви управљања паркирањем се остварују коришћењем различитих политика и
мера, а као веома ефикасна политика издвојило се управљање ценом паркирања.
Управљање паркирањем на различитим структурама за паркирање ретко се
посматра интегрисано, иако је препознато да постоји међусобан утицај, а до сада
није било истраживања која су истовремено обухватила и просторни и временски
аспект управљања ценом паркирања.
Предмет дисертације је искоришћење инфраструктуре за паркирање намењене
јавном коришћењу, лоциране у високо атрактивним зонама.
Циљ дисертације је развој методологије за интегрисано управљање искоришћењем
инфраструктуре за паркирање у високо атрактивним зонама у току дана на основу
дефинисаних параметара функционисања паркирања.
Развијена методологија се фокусира на прогнозу утицаја цене паркирања на
понашање корисника. Реакције корисника испитане су методама изражених и
изјављених преференција, а за њихово предвиђање и оцену утицаја цена паркирања
на искоришћење инфраструктуре за паркирање коришћен је мултиноминални
логит модел. Ово омогућава да се применом метахеуристике Симулираног каљења
дефинишу цене паркирања које ће дати најбоље ефекте у односу на постављене
циљеве управљања.
Тестирање методологије извршено је у делу центране зоне Београда. Резултати су
показали да се ценом паркирања може управљати, како бројем испостављених
захтева за паркирање, тако и њиховом просторном и временском дистрибуцијом
оптимизирајући искоришћење постојеће инфраструктуре. Овако дефинисане цене
доводе до позитивних ефеката и ван подсистема паркирања.
Abstract (en)
A contemporary parking management, in line with the concept of sustainable transport
system which it originated from, is based on the parking demand management aiming to
maximize the utilization of supplied infrastructure throughout the day.
Parking management goals are achieved by implementing various policies and measures,
where parking price management was recognized as a very effective one.
Parking management at different parking structures is rarely observed integrally, even
though the interaction of different parking types has been documented,there haven’t been
any researchesthat cover both spatial and temporal aspects of parking price management
so far.
The subject of this thesis is the occupancy of supplied public parking infrastructure
located in highly attractive areas.
The aim of this thesis is to develop a methodology for integrated management of parking
supply occupancy in highly attractive areas during the day based on defined parking
performance parameters.
The developed methodology focuses on the prediction of parking prices impact on user
behavior. User responses were examined by revealed and stated preference methods. A
multinomial logit model was used to predict and assess the parking prices impact
onparking occupancy. This allows the application of Simulated Annealing metaheuristics
to determine parking prices that will lead to the best effects in relation to the defined
management goals.
The methodology was tested in a limited Belgrade central area. The results showed that
parking price could be used to manage both parking demand and its spatial and temporal
distribution, optimizing parking infrastructure occupancy. Such prices result in positive
effects reaching beyond the parking subsystem itself.
Authors Key words
Улично паркиралиште, ванулично
паркиралиште, паркинг гаража,
искоришћење паркинг места, интегрисано
управљање паркирањем, променљива цена
паркирања
Authors Key words
On-street parking, off-street parking lot,
parking garage, parking occupancy,
integrated parking management, variable
parking price
Classification
656.01(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Савремени концепт управљања паркирањем, у складу са концептом одрживог
транспортног система из којег је проистекао, заснива се на управљању захтевима за
паркирање, како би се расположива инфраструктура што боље искористила у току
целог дана.
Циљеви управљања паркирањем се остварују коришћењем различитих политика и
мера, а као веома ефикасна политика издвојило се управљање ценом паркирања.
Управљање паркирањем на различитим структурама за паркирање ретко се
посматра интегрисано, иако је препознато да постоји међусобан утицај, а до сада
није било истраживања која су истовремено обухватила и просторни и временски
аспект управљања ценом паркирања.
Предмет дисертације је искоришћење инфраструктуре за паркирање намењене
јавном коришћењу, лоциране у високо атрактивним зонама.
Циљ дисертације је развој методологије за интегрисано управљање искоришћењем
инфраструктуре за паркирање у високо атрактивним зонама у току дана на основу
дефинисаних параметара функционисања паркирања.
Развијена методологија се фокусира на прогнозу утицаја цене паркирања на
понашање корисника. Реакције корисника испитане су методама изражених и
изјављених преференција, а за њихово предвиђање и оцену утицаја цена паркирања
на искоришћење инфраструктуре за паркирање коришћен је мултиноминални
логит модел. Ово омогућава да се применом метахеуристике Симулираног каљења
дефинишу цене паркирања које ће дати најбоље ефекте у односу на постављене
циљеве управљања.
Тестирање методологије извршено је у делу центране зоне Београда. Резултати су
показали да се ценом паркирања може управљати, како бројем испостављених
захтева за паркирање, тако и њиховом просторном и временском дистрибуцијом
оптимизирајући искоришћење постојеће инфраструктуре. Овако дефинисане цене
доводе до позитивних ефеката и ван подсистема паркирања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.