Title
Оптимизација трасе железничке пруге
Creator
Kosijer, Milana V., 1959-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno 3.0 Srbija (CC BY-NC 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 30.01.2014.
Other responsibilities
mentor
Rusov, Srđan L., 1959-
član komisije
Ivić, Miloš S., 1954-
član komisije
Stanojević, Milorad J., 1947-
član komisije
Popović, Zdenka J., 1961-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Saobraćajni fakultet
Alternative title
Railway route optimization
Publisher
[М. В. Косијер]
Format
PDF/A (173 lista)
description
Саобраћај-Планирање, пројектовање и одржавање железничке инфраструктуре / Trafic engineering
Abstract (sr)
Предмет истраживања у овој дисертацији је траса железничке пруге у појединим фазама њеног планирања и пројектовања, односно анализа варијантних решења трасе, њихово вредновање и рангирање. Циљ истраживања је дефинисање методологије за одређивање најповољније варијанте трасе железничке пруге са аспекта захтева који се постављају савременој саобраћајној инфрастрктури. Многе анализе, везане за објекте железничке инфраструктуре настале у прошлости, указују на честе инвестиционе промашаје и појаву негативних последица у току њихове изградње и експлоатације. Постоји више разлога који су доводили до ових појава, а један од њих везан је за недостатке тада примењиваних како методологија планирања и пројектовања, тако и методологије вредновања варијантних решења ових објеката. Mетодологија предложена у овој дисертацији предвиђа примену системског приступа и итеративног оптимизационог процеса који осим финансијско-економског критеријума укључује и примену техничко-технолошких, саобраћајних, просторних и еколошких критеријума. Разлог за примену оваквог процеса је што железничке пруге припадају скупу дискретних система за чији опис се не може формулисати свеобухватни математички модел, него се морају генерисати варијантна решења трасе железничке пруге. То захтева да се у оквиру овог процеса, на основу усвојеног општег циља и листе критеријума, примени прво прелиминарно одлучивање (рангирање и избор допустивих варијантних решења), а затим и финално одлучивање (избор најповољнијег решења). За решавање избора најповољније трасе железничке пруге у оквиру дисертације коришћена је метода ВИКОР, метода заснована на компромисном програмирању. Предложени модел за оптимизацију трасе железничке пруге тестиран је на примеру рангирања креираних варијантних решења за реконструкцију деонице постојеће једноколосечне пруге Инђија - Нови Сад и потврдио је своју практичну примену и употребљивост...
Abstract (en)
The subject of the research in this Doctoral Dissertation is the railway route in its phases of planning and designing, the analysis of alternatives, its assessment and ranking. The aim of the research is defining the methodology for finding the most favourable alternative of railway route from the aspect of demands for the contemporary transport infrastructure. Many analyses of railway infrastructure objects built in the past indicate often investment failures and its negative consequences during its construction and exploitation. There are many reasons that brought to these consequences and one of them is linked to the applied methodologies for planning and designing and also methodology for finding the most favourable alternative of railway route. The suggested methodology implies the application of systematic approach and iterative optimization process that, apart from the financial-economic criterion applies technical-technological, traffic, spatial and ecological criteria. The reason for such process application is that railroads belong to the set of discreet systems that the general mathematical model can not be formulated for, but alternatives for the railway routes must be generated. It demands that within this process, and based on the generally adopted aim and the list of criteria, the preliminary decision making is firstly applied (ranking and the choice of permissible variant solutions) and than the final decision making is applied (the choice of the most favourable solution). For choosing the most favourable railway route, VIKOR method based on the compromise programming is used in this thesis. The suggested model for the railway route optimization is tested on the example of ranking created variant solutions for reconstruction of the existing part of the one-track railroad Indjija-Novi Sad and confirmed its practical application and usefulness...
Authors Key words
планирање и пројектовање, траса железничке пруге, избор најповољније варијанте трасе, вишекритеријумско одлучивање, метода ВИКОР
Authors Key words
planning and designing, railway route, the choice of the most favourable route variant, multicriteria decision making, VIKOR method
Classification
625
Subject
Železničke pruge
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет истраживања у овој дисертацији је траса железничке пруге у појединим фазама њеног планирања и пројектовања, односно анализа варијантних решења трасе, њихово вредновање и рангирање. Циљ истраживања је дефинисање методологије за одређивање најповољније варијанте трасе железничке пруге са аспекта захтева који се постављају савременој саобраћајној инфрастрктури. Многе анализе, везане за објекте железничке инфраструктуре настале у прошлости, указују на честе инвестиционе промашаје и појаву негативних последица у току њихове изградње и експлоатације. Постоји више разлога који су доводили до ових појава, а један од њих везан је за недостатке тада примењиваних како методологија планирања и пројектовања, тако и методологије вредновања варијантних решења ових објеката. Mетодологија предложена у овој дисертацији предвиђа примену системског приступа и итеративног оптимизационог процеса који осим финансијско-економског критеријума укључује и примену техничко-технолошких, саобраћајних, просторних и еколошких критеријума. Разлог за примену оваквог процеса је што железничке пруге припадају скупу дискретних система за чији опис се не може формулисати свеобухватни математички модел, него се морају генерисати варијантна решења трасе железничке пруге. То захтева да се у оквиру овог процеса, на основу усвојеног општег циља и листе критеријума, примени прво прелиминарно одлучивање (рангирање и избор допустивих варијантних решења), а затим и финално одлучивање (избор најповољнијег решења). За решавање избора најповољније трасе железничке пруге у оквиру дисертације коришћена је метода ВИКОР, метода заснована на компромисном програмирању. Предложени модел за оптимизацију трасе железничке пруге тестиран је на примеру рангирања креираних варијантних решења за реконструкцију деонице постојеће једноколосечне пруге Инђија - Нови Сад и потврдио је своју практичну примену и употребљивост...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.