Title
		
		
			Koncept engleskog jezika kao lingua franca i njegova percepcija u akademskoj zajednici u Srbiji
		
	
			Creator
		
		
			Ošmjanski, Vera. 1974-
					
	
			Copyright date
		
		
			2014
		
	
			Object Links
		
		
	
			Select license
		
		
			Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
		
	
			License description
		
		
			Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
		
	
			Language
		
		
			Serbian
		
	
			Cobiss-ID
		
		
	
			Theses Type
		
		
			PhD thesis
		
	
			description
		
		
			Datum odbrane: 01.06.2015.
		
	
			Other responsibilities
		
		mentor
				Filipović, Jelena. 1966-
				član komisije
				Vučo, Julijana, 1953- 
				član komisije
				Paunović, Tatjana. 
				
			Academic Expertise 
		
		
			Društveno-humanističke nauke
		
	
			University
		
		
			Univerzitet u Beogradu
		
	
			Faculty
		
		
			Filološki fakultet
		
	
				Alternative  title
			
			
				Concept of English language as a lingua franca and its perception in the academic comunity of Serbia
			
		
				Publisher
			
			
				[V. Ošmjanski]
			
		
				Format
			
			
				PDF/A (290 listova)
			
		
				description
			
			
				Primenjena lingvistika - Anglistika - Socijalna psihologija / Sociolingvistika - Engleski jezik
			
		
				Abstract (sr)
			
			
				Cilj ove doktorske disertacije je da ispita i utvrdi stavove akademske
zajednice u Srbiji prema varijetetu engleskog jezika, engleskom kao lingua franca
(ELF). ELF je varijetet engleskog jezika koji odstupa od standardne varijante
britanskog ili američkog engleskog jezika i koristi se i podučava u
internacionalnom kontekstu pri čemu su akteri promena sami govornici kojima on
nije maternji jezik. Pripisuje mu se funkcija pomoćnog, neutralnog jezika kojim se u
međusobnoj komunikaciji služe govornici različitog porekla. Osim toga, posmatra
se i kao nezavisni varijetet engleskog jezika koji ima svoje osobenosti na nivou
leksike, gramatike i pragmatike u odnosu na standardne varijante engleskog jezika.
Sociolingvistički aspekt ovog rada podrazumeva ispitivanje stavova akademske
zajednice u Srbiji, studenata i nastavnika engleskog jezika sa filoloških i drugih
fakulteta prema ELF-u, imajući u vidu da govornici ELF-a imaju značajan uticaj na
njegov razvoj. Glotodidaktički aspekt rada podrazumeva postavljanje osnove za
dalja istraživanja u oblasti ELF-a u Srbiji, kao i za kreiranje pedagogija prilagođenih
sredini i metodologija za učenje engleskog jezika. U širem smislu, istraživanje može
da podstakne akademsku debatu u kom pravcu treba kreirati jezičku obrazovnu...
			
		
				Abstract (en)
			
			
				The aim of this doctoral thesis is to analyze and determine the perception
and attitudes of the academic community in Serbia towards a variety of the English
language, English as a lingua franca (ELF). ELF is a variety of English which
deviates from the standard variant of British or American English and is used and
taught in an international context with non-native speakers as the main agents of
change. It is supposed to assume the role of an auxiliary, neutral language used in
international communication between the non-native speakers with different
native languages. Moreover, ELF is considered to be a special variety of English
which has its specificities on both a lexico-grammatical and pragmatic level. The
sociolinguistic aspect of the thesis refers to the analysis of the attitudes of the
Serbian academic community towards ELF, as ELF speakers have substantial
influence on its development. The glottodidactic aspect of the thesis assumes
establishing the basis not only for further research in the field of ELF in Serbia, but
also for the creation of locally adjusted pedagogies and methodologies for learning
English. In a broad sense, the research can initiate further thinking and academic
debate on the future course of language education policies, whether they should be
coordinated with the attitudes and needs of the local academic community or with...
			
		
				Authors Key words
			
			
				engleski jezik kao lingua franca, lokalni varijetet, kodifikovani varijetet engleskog
jezika, lokalno prilagođena pedagogija, veštine prilagođavanja, pregovaranje
značenja, ELF u visokom obrazovanju u Srbiji
			
		
				Authors Key words
			
			
				English language as a lingua franca, local variety, codified variety of English, locally
appropriate pedagogies, accommodation skills, negotiation of meaning, ELF in
higher education in Sebia
			
		
				Classification
			
			
				378.147::811.111(497.11)(043.3)
			
		
				Subject
			
			
				Sociolingvistika
			
		
				Subject
			
			
				Engleski jezik
			
		
				Type
			
			
				Tekst
			
		
			Abstract (sr)
		
		
			Cilj ove doktorske disertacije je da ispita i utvrdi stavove akademske
zajednice u Srbiji prema varijetetu engleskog jezika, engleskom kao lingua franca
(ELF). ELF je varijetet engleskog jezika koji odstupa od standardne varijante
britanskog ili američkog engleskog jezika i koristi se i podučava u
internacionalnom kontekstu pri čemu su akteri promena sami govornici kojima on
nije maternji jezik. Pripisuje mu se funkcija pomoćnog, neutralnog jezika kojim se u
međusobnoj komunikaciji služe govornici različitog porekla. Osim toga, posmatra
se i kao nezavisni varijetet engleskog jezika koji ima svoje osobenosti na nivou
leksike, gramatike i pragmatike u odnosu na standardne varijante engleskog jezika.
Sociolingvistički aspekt ovog rada podrazumeva ispitivanje stavova akademske
zajednice u Srbiji, studenata i nastavnika engleskog jezika sa filoloških i drugih
fakulteta prema ELF-u, imajući u vidu da govornici ELF-a imaju značajan uticaj na
njegov razvoj. Glotodidaktički aspekt rada podrazumeva postavljanje osnove za
dalja istraživanja u oblasti ELF-a u Srbiji, kao i za kreiranje pedagogija prilagođenih
sredini i metodologija za učenje engleskog jezika. U širem smislu, istraživanje može
da podstakne akademsku debatu u kom pravcu treba kreirati jezičku obrazovnu...
		
	
			“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into  internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core  xml  and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
		
	