Title
Lingvopragmatika nemačkog jezika na nefilološkim fakultetima
Creator
Krželj, Katarina. 1967-
Copyright date
2013
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 17.02.2014.
Other responsibilities
mentor
Durbaba, Olivera. 1967-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
The linguo-pragmatics of German language at non-philological faculties
Publisher
[K. Krželj]
Format
421 list
description
Germanistika - Metodika nastave nemačkog jezika / German studies - Methodology of German language teaching
Abstract (sr)
Disertacija "Lingvopragmatika nemačkog jezika na nefilološkim fakultetima"
bavi se kritičkom analizom mogućnosti primene interkulturne lingvopragmatike u
nastavi nemačkog jezika struke na nefilološkim fakultetima u Srbiji. Cilj ovog rada
bio j e d a s e kreira kurikulum za lingvopragmatiku nemačkog jezika struke na
nefilološkim fakultetima u Srbiji i da se definišu standardi kvaliteta udžbenika
germanofonih kultura. Kurikulum za nastavu lingvopragmatike kreiran je na osnovu
teorijski relevantnih polazišta, rezultata istraživanja potreba, interesovanja i stavova
studenata sa nefiloloških fakulteta o sadržajima, ciljevima i metodama
lingvopragmatike, rezultata istraživanja potreba, iskustava i sugestija nastavnika
nemačkog jezika na nefilološkim fakultetima, kao i na osnovu rezultata analize
legislativnog okvira kojim se uređuje nastava nemački jezik struke na nefilološkim
fakultetima. Kriterijumi kvaliteta udžbenika germanofonih kultura definisani su na
osnovu analize koncepta interkulturne lingvopragmatike i relevantnih saznanja
teorije udžbenika.
U istraživanju potreba, interesovanja i stavova studenata o sadržajima, ciljevima
i metodama lingvopragmatike učestvovalo je 222 studenta sa državnih univerziteta u
Beogradu, Novom Sadu, Nišu i sa Univerziteta Megatrend koji uče nemački jezik
struke. Istraživanje potreba, interesovanja i stavova studenata imalo je cilj da pokaže:
1) da li među studentima postoji interesovanje za germanofone kulture, 2) kakve
stavove imaju studenti u odnosu na ciljeve nastave lingvopragmatike na nefilološkim
fakultetima, 3) u kojoj meri studenti uviđaju značaj ključnih kompetencija i
interkulturne kompetencije.
U istraživanju potreba, iskustava i sugestija nastavnika nemačkog jezika struke
učestvovalo je 16 nastavnika sa državnih univerziteta u Beogradu, Novom Sadu,
Nišu i sa Univerziteta Megatrend. Cilj istraživanja bio je da se ispitaju institucionalne
okolnosti, postojeća nastavna praksa i stavovi nastavnika nemačkog jezika o
ciljevima, sadržajima i socijalnim formama u nastavi nemačkog jezika struke na
nefilološkim fakultetima...
Abstract (en)
The thesis "The Linguo-pragmatics of German Language Teaching at Nonphilological
Faculties" offers a critical analysis of the possibility of applying
intercultural linguo-pragmatics in teaching German for special purposes in nonphilological
faculties in Serbia. The main objective of this thesis was to create a
curriculum for the linguo-pragmatics of teaching German for special purposes at nonphilological
faculties in Serbia and then to use the analysis of the concept of
intercultural linguo-pragmatics and relevant findings from the textbook theory to
define quality standards for textbooks used in German-speaking communities.
The curricurulum was based on relevant theoretical premises, the results of the
study of the needs, interests and attitudes of students of German at non-philological
faculties towards the contents, objectives and methods of linguo-pragmatics, the
results of the needs, experiences and suggestions of German teachers at nonphilological
faculties, as well as on the results of the analysis of the legislative
framework governing the teaching o f G erman f or s pecial p urposes a t n onphilological
faculties.
The survey of the needs, interests and attitudes of students from nonphilological
faculties towards the contents, aims and methods of linguo-pragmatics
was carried out among 222 students of state universities of Belgrade, Novi Sad, Nis,
and from Megatrend University. The goal of the study was to determine: 1) whether
there are students who are interested in the culture of German-speaking
communities; 2) the attitudes of students towards the objectives of teaching linguopragmatics
at non-philological faculties; 3) to what extent students understand the
importance of key competences and intercultural competence.
The study of the needs, experiences, and suggestions of teachers of German for
special purposes comprised 16 German teachers from state universities of Belgrade,
Novi Sad, Nis, and from Megatrend University. The goal of the study was to assess
the institutional circumstances, current teaching practices and attitudes of German
language teachers towards the objectives, contents, and social forms of teaching
German for special purposes at non-philological faculties...
Authors Key words
lingvopragmatika, interkulturno učenje, nastava nemačkog jezika struke
Naučna oblast: Germanistika
Authors Key words
linguo-pragmatics, intercultural learning, teaching German for special
purposes
Classification
371.3::811.112.2'33:378(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Disertacija "Lingvopragmatika nemačkog jezika na nefilološkim fakultetima"
bavi se kritičkom analizom mogućnosti primene interkulturne lingvopragmatike u
nastavi nemačkog jezika struke na nefilološkim fakultetima u Srbiji. Cilj ovog rada
bio j e d a s e kreira kurikulum za lingvopragmatiku nemačkog jezika struke na
nefilološkim fakultetima u Srbiji i da se definišu standardi kvaliteta udžbenika
germanofonih kultura. Kurikulum za nastavu lingvopragmatike kreiran je na osnovu
teorijski relevantnih polazišta, rezultata istraživanja potreba, interesovanja i stavova
studenata sa nefiloloških fakulteta o sadržajima, ciljevima i metodama
lingvopragmatike, rezultata istraživanja potreba, iskustava i sugestija nastavnika
nemačkog jezika na nefilološkim fakultetima, kao i na osnovu rezultata analize
legislativnog okvira kojim se uređuje nastava nemački jezik struke na nefilološkim
fakultetima. Kriterijumi kvaliteta udžbenika germanofonih kultura definisani su na
osnovu analize koncepta interkulturne lingvopragmatike i relevantnih saznanja
teorije udžbenika.
U istraživanju potreba, interesovanja i stavova studenata o sadržajima, ciljevima
i metodama lingvopragmatike učestvovalo je 222 studenta sa državnih univerziteta u
Beogradu, Novom Sadu, Nišu i sa Univerziteta Megatrend koji uče nemački jezik
struke. Istraživanje potreba, interesovanja i stavova studenata imalo je cilj da pokaže:
1) da li među studentima postoji interesovanje za germanofone kulture, 2) kakve
stavove imaju studenti u odnosu na ciljeve nastave lingvopragmatike na nefilološkim
fakultetima, 3) u kojoj meri studenti uviđaju značaj ključnih kompetencija i
interkulturne kompetencije.
U istraživanju potreba, iskustava i sugestija nastavnika nemačkog jezika struke
učestvovalo je 16 nastavnika sa državnih univerziteta u Beogradu, Novom Sadu,
Nišu i sa Univerziteta Megatrend. Cilj istraživanja bio je da se ispitaju institucionalne
okolnosti, postojeća nastavna praksa i stavovi nastavnika nemačkog jezika o
ciljevima, sadržajima i socijalnim formama u nastavi nemačkog jezika struke na
nefilološkim fakultetima...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.