Title
Uticaj kompleksnosti saobraćaja na manevarskim površinama na održivi razvoj aerodroma
Creator
Krstić Simić, Tatjana Ž., 1971-
Copyright date
2015
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 29.05.2015
Other responsibilities
mentor
Babić, Obrad J., 1953-
član komisije
Janić, Milan M., 1953-
član komisije
Kalić, Milica Đ., 1966-
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Saobraćajni fakultet
Alternative title
Influence of airfield traffic complexity on sustainable airport development.
Publisher
[T. Ž. Krstić Simić]
Format
XII, 134 lista
description
Saobraćajno inženjerstvo-Aerodromi i bezbednost vazdušne plovidbe / Transport and Traffic Engineering-Airports and Air Traffic Safety
Abstract (sr)
Predmet istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji predstavlja uticaj načina upravljanja
saobraćajem na postojećim i/ili planiranim resursima aerodroma (poletno-sletnim,
rulnim stazama, putanjama za prilaz, sletanje i odlet vazduhoplova), od strane kontrole
letenja, na kompleksnost saobraćaja na aerodromu, kao i ocena uticaja kompleksnosti
saobraćaja na mere performansi obavljanja saobraćaja na aerodromima, kao pokazatelja
održivog razvoja aerodroma. Naime, za datu (trenutnu ili planiranu) saobraćajnu
potražnju i konfiguraciju manevarskih površina aerodroma, primena različitih mera
upravljanja saobraćajem od strane kontrole letenja može dovesti do generisanja
saobraćajnih situacija različite kompleksnosti na aerodromu, što dalje može uticati na
efikasnost funkcionisanja aerodroma, a time i na održivi razvoj aerodroma.
Cilj istraživanja u disertaciji bio je da se ustanovi da li postoji i (ukoliko postoji) kakva
je međusobna zavisnost između dinamičke kompleksnosti saobraćaja na aerodromu i
mera neefikasnosti obavljanja saobraćaja, a u svrhu ocene održivog razvoja aerodroma.
Takođe, cilj je bio i da se ustanovi da li se na osnovu promene dinamičke kompleksnosti
saobraćaja na aerodromu, koja nastaje kao rezultat primene različitih načina upravljanja
saobraćajem od strane kontrole letenja, promene intenziteta saobraćaja i/ili promene u
aerodromskoj infrastrukturi (npr. izgradnja nove poletno-sletne i/ili rulnih staza), može
oceniti i promena u efikasnosti obavljanja saobraćaja (sa aspekta odabranih mera
neefikasnosti). Pored analize zavisnosti između dinamičke kompleksnosti i pojedinih
mera neefikasnosti, analizirana je i međusobna zavisnost između samih mera
neefikasnosti.
U disertaciji je predložena metodologija za ocenu uticaja kompleksnosti saobraćaja na
manevarskim površinama aerodroma na efikasnost obavljanja saobraćaja, a u svrhu...
Abstract (en)
This thesis deals with influence of different traffic and airport resources (runways,
taxiways, arrival and departure routes) management, by air traffic control, onto airport
traffic complexity; additionally, the thesis evaluates traffic complexity influence on
airport traffic performance measures, as indicators of sustainable airport development.
Namely, for a given (current or planned) traffic demand and airport airfield
configuration, different air traffic management measures could result in different airport
traffic complexity, influencing different airport efficiency and consequently affecting
sustainable airport development.
The objective of this thesis is to present the research on the relationship (if any) between
airport traffic dynamic complexity and traffic inefficiency measures, in order to evaluate
sustainable development of an airport. Another aim is to establish whether changes in
the airport traffic dynamic complexity (resulting from various traffic management
tactics applied by air traffic control, traffic intensity changes and/or airport
infrastructure changes - such as construction of a new RWY and /or taxiway) may be
used as a basis to evaluate changes in traffic inefficiencies (in terms of selected
measures of inefficiency). In addition to dependencies between dynamic complexity and
inefficiency measures, interdependence between the individual measures of inefficiency
is also analyzed.
The thesis proposes a methodology for evaluation of airport airfield traffic complexity
influence on airport traffic efficiency in order to evaluate sustainable airport
development. The proposed methodology analyzes the concept and measure of airport
traffic complexity – called Dynamic Complexity, at airport airfields and in the airport
vicinity. Complexity is observed as a measure of quantity and quality of traffic
interactions on an airport and in the airport vicinity, under certain circumstances. In
addition, so as to provide better understanding about the impacts of different ATM
strategic and tactical measures tactics on the airport system performances, several flight...
Authors Key words
Upravljanje vazdušnim saobraćajem; Aerodromi; Kompleksnost
saobraćaja; Održivi razvoj; Efikasnost
Authors Key words
Air Traffic Management; Airport; Traffic Complexity; Sustainable
development; Efficiency
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji predstavlja uticaj načina upravljanja
saobraćajem na postojećim i/ili planiranim resursima aerodroma (poletno-sletnim,
rulnim stazama, putanjama za prilaz, sletanje i odlet vazduhoplova), od strane kontrole
letenja, na kompleksnost saobraćaja na aerodromu, kao i ocena uticaja kompleksnosti
saobraćaja na mere performansi obavljanja saobraćaja na aerodromima, kao pokazatelja
održivog razvoja aerodroma. Naime, za datu (trenutnu ili planiranu) saobraćajnu
potražnju i konfiguraciju manevarskih površina aerodroma, primena različitih mera
upravljanja saobraćajem od strane kontrole letenja može dovesti do generisanja
saobraćajnih situacija različite kompleksnosti na aerodromu, što dalje može uticati na
efikasnost funkcionisanja aerodroma, a time i na održivi razvoj aerodroma.
Cilj istraživanja u disertaciji bio je da se ustanovi da li postoji i (ukoliko postoji) kakva
je međusobna zavisnost između dinamičke kompleksnosti saobraćaja na aerodromu i
mera neefikasnosti obavljanja saobraćaja, a u svrhu ocene održivog razvoja aerodroma.
Takođe, cilj je bio i da se ustanovi da li se na osnovu promene dinamičke kompleksnosti
saobraćaja na aerodromu, koja nastaje kao rezultat primene različitih načina upravljanja
saobraćajem od strane kontrole letenja, promene intenziteta saobraćaja i/ili promene u
aerodromskoj infrastrukturi (npr. izgradnja nove poletno-sletne i/ili rulnih staza), može
oceniti i promena u efikasnosti obavljanja saobraćaja (sa aspekta odabranih mera
neefikasnosti). Pored analize zavisnosti između dinamičke kompleksnosti i pojedinih
mera neefikasnosti, analizirana je i međusobna zavisnost između samih mera
neefikasnosti.
U disertaciji je predložena metodologija za ocenu uticaja kompleksnosti saobraćaja na
manevarskim površinama aerodroma na efikasnost obavljanja saobraćaja, a u svrhu...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.