Title
Улога мултимедија у реализацији наставе природе и друштва
Creator
Đukanović, Mirko M. 1975-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 19.9.2016.
Other responsibilities
mentor
Banđur, Veljko, 1950-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Učiteljski fakultet
Alternative title
The role of multimedia in science and nature teaching
Publisher
[М. М. Ђукановић]
Format
291 листова
description
Методика наставе - Методика наставе природе и друштва / Methods of teaching - Methods of teaching nature and society
Abstract (sr)
Фокус овог истраживачког рада представља улога мултимедија
у реализацији наставе природе и друштва. Полазна основа истраживања чини
став да су мултимедији веома значајни за педагошко истраживање, односно
интересантни и надасве специфични за реализацију наставе природе и
друштва. Отуда је и теоријски дио рада посвећен разматрању наставе
природе и друштва, улози (мулти)медија током њене реализације, те
оспособљавању наставног кадра за имплементацију мултимедија.
Проблем истраживања односи се на сагледавање утицаја мултимедија
током реализације наставе природе и друштва, а одабран је сходно
мишљењу да мултимедији пружају могућност коришћења анимација, односно
визуелизација током реализације наставе природе и друштва, чиме би и сама
настава постала очигледнија, а садржаји ученицима разумљивији и
прихватљивији. Сматрајући да се ради о интересаном проблему, како за
теорију, тако и за саму праксу, у теоријском дијелу рада назначена је обавеза
школских система за праћења савремених токова реализације наставе
природе и друштва, што подразумијева и обавезу учитеља, као непосредних
реализатора, да се додатно оспособе за презентовање мултимедијалних
садржаја. Интересовање за истраживање подстакнуто је стремљењима
основношколског система за настојањима да се теме заокупљене наставним
програмом природе и друштва трансформишу у софтверске пакете. Циљ
нашег истраживања свео се на квантитативну и квалитативну примјену
мултимедија током реализације наставе природе и друштва. Током
истраживања испитана су мишљења, односно ставови учитеља и ученика по
овим питањима. Истраживањем смо жељели скренути пажњу на неопходност
имплементације мултимедија током реализације наставе природе и друштва,
како би мултимедијано окружење у учионицама створило услове у којима би
ученицима презентовани садржаји били интересантнији и прилагодљивији.
5
Истраживање је показало да постоји довољно простора, односно
интересовања (како учитеља тако и ученика), за примјену мултимедија током
реализације наставе природе и друштва. Надаље, сагледана је потреба
перманентног оспособљавања учитеља за примјену мултимедија, јер су се
њихова знања о примјени мултимедија у наставни процес испоставила као
скромна. Веома се битним испоставио став ученика по питању интересовања
за часове који се реализују посредством мултимедија. Наведено сматрамо
актуелним проблемом и довољном аргументацијом за оправдано спровођење
нашег истраживања.
Abstract (en)
The focus of this research work is the role of multimedia in
Science and Nature Teaching. The starting point for the research is a fact that
multimedia are very important for the pedagogical research, in other words
interesting and specific for Science and Nature Teaching. That is why the
theoretical part of this research deals with Sience and Nature Teaching, the role
of multimedia in a teaching process, and teacher’s training for multimedia
implementation.
The problem of the research refers to multimedia influence perception in
Sience and Nature Teaching, which was chosen according to the fact that
multimedia afters the possibility of animation usage, in other words visualisation
in teaching. In this way teaching becomes more evdent and the content more
comprehensible and adequate. Considering this as an interesting problem fot the
theory, as well as for practice in the theoretical part of this research it is noted
that, the obligation of the school system is to follow the current trends in Sience
and Society teaching which implicit the obligation of teachers to be trained
additionally for multimedia content presentations
The interest for the research was encouraged by the fact that primary
education system makes an effort to transform the Sosiety and Nature curriculum
info software packs. The aim of our research was reduced to quantitative and
qualitative multimedia application in Sience and Nature teaching. We investigated
the opinion of teachers and students upon these questions during the research.
The research aimed to draw attetion to the necessity of multimedia
implementation in Sience and Nature teaching, in order to create the conditions in
the classroom to make the presented content more interesting and adequate for
students by using the multimedia environment.
The research showed there is enough space, in other words interest (between
teachers as well as students) for multimedia implementation in Science and
Nature teaching. Furthermore, the need for continuous teachers’ training for
multimedia aplication appears since the teachers’ knowlede on this matter are
7
modest. The students’ attitude to lessins realized by multimedia also appeared to
be very important. We consider the cited things as a current problem and
sufficient rationale for carrying out this research.
Authors Key words
настава, мултимедији, учионица, софтвер, перманентно
усавршавање, наставни садржаји
Authors Key words
teaching, multimedia, classroom, software, continuous professional
development, teachihg content
Classification
371.3::3/5]:004(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Фокус овог истраживачког рада представља улога мултимедија
у реализацији наставе природе и друштва. Полазна основа истраживања чини
став да су мултимедији веома значајни за педагошко истраживање, односно
интересантни и надасве специфични за реализацију наставе природе и
друштва. Отуда је и теоријски дио рада посвећен разматрању наставе
природе и друштва, улози (мулти)медија током њене реализације, те
оспособљавању наставног кадра за имплементацију мултимедија.
Проблем истраживања односи се на сагледавање утицаја мултимедија
током реализације наставе природе и друштва, а одабран је сходно
мишљењу да мултимедији пружају могућност коришћења анимација, односно
визуелизација током реализације наставе природе и друштва, чиме би и сама
настава постала очигледнија, а садржаји ученицима разумљивији и
прихватљивији. Сматрајући да се ради о интересаном проблему, како за
теорију, тако и за саму праксу, у теоријском дијелу рада назначена је обавеза
школских система за праћења савремених токова реализације наставе
природе и друштва, што подразумијева и обавезу учитеља, као непосредних
реализатора, да се додатно оспособе за презентовање мултимедијалних
садржаја. Интересовање за истраживање подстакнуто је стремљењима
основношколског система за настојањима да се теме заокупљене наставним
програмом природе и друштва трансформишу у софтверске пакете. Циљ
нашег истраживања свео се на квантитативну и квалитативну примјену
мултимедија током реализације наставе природе и друштва. Током
истраживања испитана су мишљења, односно ставови учитеља и ученика по
овим питањима. Истраживањем смо жељели скренути пажњу на неопходност
имплементације мултимедија током реализације наставе природе и друштва,
како би мултимедијано окружење у учионицама створило услове у којима би
ученицима презентовани садржаји били интересантнији и прилагодљивији.
5
Истраживање је показало да постоји довољно простора, односно
интересовања (како учитеља тако и ученика), за примјену мултимедија током
реализације наставе природе и друштва. Надаље, сагледана је потреба
перманентног оспособљавања учитеља за примјену мултимедија, јер су се
њихова знања о примјени мултимедија у наставни процес испоставила као
скромна. Веома се битним испоставио став ученика по питању интересовања
за часове који се реализују посредством мултимедија. Наведено сматрамо
актуелним проблемом и довољном аргументацијом за оправдано спровођење
нашег истраживања.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.