Title
Физичка култура и етика-теоријско експериментални модел истраживања
Creator
Marković, Miloš M., 1986-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 12.01.2017.
Other responsibilities
mentor
Kukolj, Miloš, 1950-
član komisije
Bokan, Božo, 1950-
član komisije
Dobrijević, Aleksandar, 1971-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja
Alternative title
Physical culture and ethics - theoretical and experimental research model.
Publisher
[М. M. Марковић]
Format
XIV, 278 листова
description
Физичко васпитање и спорт - Науке физичког васпитања, спорта и рекреације / Physical education and Sport - Sciences of physical education, sport and recreation
Abstract (sr)
Између етике (као филозофске дисциплине) и физичке културе (као стручне и научне дисциплине) у непосредној друштвеној стварности постоје одређене интеракције. Те интеракције нису проучене ни у пракси, као ни у теоријској, филозофској, психолошкој, социолошкој и истраживачкој делатности. То је основни разлог за истраживање овог феномена, за чију реализацију је требало изградити квалитативну теоријску основу, а затим приступити квантитативном истраживању на студентима који се припремају за позив педагога физичке културе.
У теоријском оквиру рада дато је теоријско одређење физичке културе и етике, а представљене су и етичке теорије Аристотела, Канта и Мила. Објашњавати физичку културу са етичког становишта, значи говорити о вредносним аспектима физичке културе, о томе које су битне аксиолошке смернице у физичкој култури и шта се физичком културом жели и може постићи у моралном смислу. Структура физичке културе је комплексна и сачињавају је три ентитета: физичко васпитање, спорт и рекреација. Етика физичке културе говори нам да постоји традиција сваког ентитета који се представља као ауторитет и који указује на разлику између прихватљивог и неприхватљивог понашања.
У овом раду je примењено мешовито истраживање: квалитативно-квантитативни приступ. У оквиру квалитативног истраживачког приступа примењен је метод Теоријске анализе. У оквиру квантитативног истраживачког приступа, примењен је метод педагошког експеримента уз примену истраживачких техника-упитника: а) инструмент Физичка култура и етика који је конструисан за потребе овог истраживања и који је у сагласју са основним етичким теоријама Аристотела, Канта и Мила и б) Форсајтов инструмент за процену етичких позиција. Предмет овог истраживања представљале су основне етичке теорије и њихова експериментална провера и примена у физичкој култури на узорку студената Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду...
Abstract (en)
There are certain interactions in immediate social reality between ethics (as a philosophical discipline) and physical culture (as an expert and scientific discipline). These interactions have not been studied, either in practice, or in theoretical, philosophical, psychological and research efforts. This is the basic reason for researching this phenomenon, and a qualitative theoretical foundation needed to be established to accomplish that, followed by a quantitative research on students who are getting ready for the calling of pedagogues of physical culture.
A theoretical determination of physical culture and ethics was provided in the theoretical framework of the paper, along with presenting the ethical theories of Aristotle, Kant and Mill. Explaining physical culture from an ethical standpoint means talking about the value aspects of physical culture, about what the relevant axiological guidelines in physical culture are and what is desired and could be achieved by physical culture in the moral sense. The structure of physical culture is complex and is comprised of three entities: physical education, sport and recreation. Ethics of physical culture tells us that there is a tradition of each of the individual entities, which is presented as authority and which makes the difference between acceptable and unacceptable behavior.
A mixed research of qualitative-quantitative approach was applied in this paper. The method of theoretical analysis was applied within the qualitative research approach. A method of pedagogical experiment with the application of research techniques-questionnaires was applied as part of the quantitative research approach: a) instrument Physical culture and ethics which was constructed to meet the needs of this research and which corresponds to the basic ethical theories of Aristotle, Kant and Mill and b) Forsythe’s instrument for evaluating ethical positions. Basic ethical theories were the subject of this research, along with their experimental verification and application in physical culture on a sample of students of University of Belgrade’s Faculty of Sport and Physical Education...
Authors Key words
Физичка култура / Етика / Аристотел / Кант / Мил
Authors Key words
Physical Culture / Ethics / Aristotle / Kant / Mill
Classification
796:17(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Између етике (као филозофске дисциплине) и физичке културе (као стручне и научне дисциплине) у непосредној друштвеној стварности постоје одређене интеракције. Те интеракције нису проучене ни у пракси, као ни у теоријској, филозофској, психолошкој, социолошкој и истраживачкој делатности. То је основни разлог за истраживање овог феномена, за чију реализацију је требало изградити квалитативну теоријску основу, а затим приступити квантитативном истраживању на студентима који се припремају за позив педагога физичке културе.
У теоријском оквиру рада дато је теоријско одређење физичке културе и етике, а представљене су и етичке теорије Аристотела, Канта и Мила. Објашњавати физичку културу са етичког становишта, значи говорити о вредносним аспектима физичке културе, о томе које су битне аксиолошке смернице у физичкој култури и шта се физичком културом жели и може постићи у моралном смислу. Структура физичке културе је комплексна и сачињавају је три ентитета: физичко васпитање, спорт и рекреација. Етика физичке културе говори нам да постоји традиција сваког ентитета који се представља као ауторитет и који указује на разлику између прихватљивог и неприхватљивог понашања.
У овом раду je примењено мешовито истраживање: квалитативно-квантитативни приступ. У оквиру квалитативног истраживачког приступа примењен је метод Теоријске анализе. У оквиру квантитативног истраживачког приступа, примењен је метод педагошког експеримента уз примену истраживачких техника-упитника: а) инструмент Физичка култура и етика који је конструисан за потребе овог истраживања и који је у сагласју са основним етичким теоријама Аристотела, Канта и Мила и б) Форсајтов инструмент за процену етичких позиција. Предмет овог истраживања представљале су основне етичке теорије и њихова експериментална провера и примена у физичкој култури на узорку студената Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.