Title
Uloga nastavnika u primeni i razvoju multimodalnog učenja u nastavi stranih jezika
Creator
Vidosavljević, Milena M., 1988-
CONOR:
67879177
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Bez licence - direktna primena zakona
License description
Ako ne izaberete neku od licenci, vaše zaštićeno delo može biti korišćeno samo u okviru opštih ograničenja autorskih prava. Na taj način ne dozvoljavate komercijalno ni nekomercijalno korišćenje, naročito reprodukciju, distribuciju, emitovanje, dostupnost i obradu dela. Izbor Creative Commons (CC) licence promoviše diseminaciju vašeg dela. Za više informacija: http://creativecommons.org.rs/licence
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.09.2021.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Group
Iberijske studije
Alternative title
Teachers role in the application and development of multimodal learning in foreign language teaching
Роль преподавателей в применении и развитии мультимодального обучения в обучении иностранному языку
Publisher
[M. Vidosavljević]
Format
PDF/A (179 str.)
description
Primenjena lingvistika - Metodika nastave stranih jezika / Applied linguistics - Methodology of teaching foreign languages
Abstract (sr)
Predmet naučnog istraživanja ove doktorske disertacije je ispitivanje uloge multimodalnog učenja na časovima stranih jezika. Ispituje se na koji način multimodalne aktivnosti utiču na učenike u skladu sa njihovim znanjem stranog jezika i stepenom digitalne pismenosti. Istraživanje, najpre, kreće od ispitivanja uloge nastavnika, njihovih stavova i uverenja u vezi sa primenom savremenih
tehnologija na časovima stranih jezika.
Naime, multimodalno učenje predstavlja interdisciplinarni način učenja koje podrazumeva upotrebu modova nalik tekstu, slikama, video i audio sadržaja, grafikona i ostalo. Kako bi se multimodalno učenje razvijalo u nastavi stranih jezika, neophodna je razvijena digitalna pismenost koja obuhvata sposobnost selekcije, analize i adekvatne upotrebe digitalnih informacija.
Cilj doktorske disertacije jeste da se ispita uloga nastavnika u multimodalnoj nastavi stranih jezika i na koji način multimodalne aktivnosti utiču na učenike. Sa ciljem dobijanja verodostojnih rezultata istraživanja, korišćene su kvantitativne metode u vidu upitnika i kvalitativne metode koje podrazumevaju dubinske intervjue sa nastavnicima i analizu multimodalnih aktivnosti studenata. Rezultati istraživanja su pokazali da unapređenje digitalnih kompetencija čini organizaciju
nastavnog procesa uspešnijom, da nastavnici stiču pozitivne stavove kada se usavršavaju za primenu novih tehnologija, kao i da nastavnici sa razvijenom multimodalnom pismenošću predstavljaju model učenicima jer koriste modove u pripremi nastavnih materijala i podstiču učenike da kreiraju multimodalne projekte. Takođe, utvrđeno je da studenti prepoznaju vrednost digitalnih alata u radu
kao i da imaju aktivnu ulogu istraživača u kreiranju onlajn projektnih zadataka što i jeste u osnovi multimodalnog učenja.
Abstract (en)
The subject of scientific research of this doctoral dissertation is the exploration of the role of multimodal learning in foreign language classes. It researches how multimodal activities affect students in accordance with their knowledge of a foreign language and developed digital literacy. Primarily, the research starts from exploring the role of teachers, their attitudes and beliefs regarding the application of modern technologies in foreign language classes.
Namely, multimodal learning is an interdisciplinary way of learning that involves the use of modes such as texts, images, video and audio contents, charts and more. With the aim of developing multimodal learning in foreign language teaching, it is necessary to develop digital literacy that includes the ability to select, analyze and adequately use digital information.
The aim of the doctoral dissertation is to research the role of teachers in multimodal foreign language teaching and how multimodal activities affect students language learning. In order to obtain credible research results both quantitative and qualitative methods were used: quantitative methods
in the form of questionnaires and qualitative methods that include in-depth interviews with teachers and analysis of multimodal student activities.
The results of the research showed that the improvement of digital competencies makes the organization of the teaching process more successful, that teachers acquire positive attitudes when they improve for the application of new technologies, and that teachers with developed multimodal literacy represent a model to students because they use mods in multimodal projects. Also, it was
determined that students recognize the value of digital tools in their work and that they have an active role of researchers in creating online project tasks, which is the basis of multimodal learning.
Authors Key words
Multimodalno učenje, multimodalna pismenost, digitalna pismenost, IKT, nastavnici,
učenici, nastava stranih jezika
Authors Key words
multimodal learning, multimodal literacy, digital literacy, ICT, teachers, students, foreign language teaching
Classification
371.3::81'243:[004(043.3)
371.3::81'243:[371.12(043.3)
Subject
Strani jezici - Metodika nastave
Subject
Strani jezici - Multimodalno učenje
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet naučnog istraživanja ove doktorske disertacije je ispitivanje uloge multimodalnog učenja na časovima stranih jezika. Ispituje se na koji način multimodalne aktivnosti utiču na učenike u skladu sa njihovim znanjem stranog jezika i stepenom digitalne pismenosti. Istraživanje, najpre, kreće od ispitivanja uloge nastavnika, njihovih stavova i uverenja u vezi sa primenom savremenih
tehnologija na časovima stranih jezika.
Naime, multimodalno učenje predstavlja interdisciplinarni način učenja koje podrazumeva upotrebu modova nalik tekstu, slikama, video i audio sadržaja, grafikona i ostalo. Kako bi se multimodalno učenje razvijalo u nastavi stranih jezika, neophodna je razvijena digitalna pismenost koja obuhvata sposobnost selekcije, analize i adekvatne upotrebe digitalnih informacija.
Cilj doktorske disertacije jeste da se ispita uloga nastavnika u multimodalnoj nastavi stranih jezika i na koji način multimodalne aktivnosti utiču na učenike. Sa ciljem dobijanja verodostojnih rezultata istraživanja, korišćene su kvantitativne metode u vidu upitnika i kvalitativne metode koje podrazumevaju dubinske intervjue sa nastavnicima i analizu multimodalnih aktivnosti studenata. Rezultati istraživanja su pokazali da unapređenje digitalnih kompetencija čini organizaciju
nastavnog procesa uspešnijom, da nastavnici stiču pozitivne stavove kada se usavršavaju za primenu novih tehnologija, kao i da nastavnici sa razvijenom multimodalnom pismenošću predstavljaju model učenicima jer koriste modove u pripremi nastavnih materijala i podstiču učenike da kreiraju multimodalne projekte. Takođe, utvrđeno je da studenti prepoznaju vrednost digitalnih alata u radu
kao i da imaju aktivnu ulogu istraživača u kreiranju onlajn projektnih zadataka što i jeste u osnovi multimodalnog učenja.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.