Title
Специфичности усвајања страног језика код деце са развојним поремећајем координације
Creator
Janjić, Jovana, 1984-
CONOR:
26663015
Copyright date
2021
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 07.06.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Alternative title
Specifics of foreign language acquisition in children with developmental coordination disorder
Publisher
[Ј. Јањић]
Format
170 листова
description
Специјална едукација и рехабилитација - Соматопедија / Special education and rehabilitation - Education and Rehabilitation of Persons with Difficulties in Motor
Disorders
Abstract ()
Развојни поремећај координације представља неуроразвојни поремећај кога карактеришу сметње у планирању и координацији сложених покрета, без претходно дијагностиковане интелектуалне ометености, неуролошког или неког другог сензорног оштећења. Како је реч о развојном поремећају који се најчешће дијагностикује у периоду раног основношколског образовања, и неретко бива удружен са специфичним сметњама у учењу, циљ истраживања је био утврђивање фонолошке способности, читања и правописа на матерњем језику и страном језику, како би се утврдиле специфичности усвајања страног језика код ове групе деце.
Узорак је чинило 80 ученика оба пола, трећег и четвртог разреда из две основне школе у Београду. У истраживању је коришћена батерија тестова за утврђивање развојног поремећаја координације, нивоа развојености фонолошке свесности на матерњем и страном језику, као и тестови за процену читања и писања на оба језика.
Анализа резултата показује статистички значајно одступање у развоју фонолошке свесности, читања и писања на оба језика код деце са развојним поремећајем координације у односу на децу без ових сметњи. Добијени резултати указују да деца са развојним поремећајем координације имају сметње у фонолошкој обради, читању и писању на оба језика.
Abstract ()
Developmental coordination disorder is a neurodevelopmental disorder characterized by impaired planning and coordination of complex movements, without previously diagnosed intellectual disability, neurological or other sensory impairment. As it stands that developmental coordination disorder is most often diagnosed in the period of early primary education, commonly associated with specific learning disabilities, the aim of the study was to determine the phonological ability, reading and spelling in the mother tongue and foreign language, to determine the specifics of learning foreign language in this group of children.
The sample consisted of 80 children of both gender, third and fourth grade from two primary schools in Belgrade. For the assessment we used a battery of tests to determine the developmental coordination disorder, the level of development of phonological awareness in the mother tongue and a foreign language, as well as tests which assess reading and writing in both languages.
The analysis of the results showed statistically significant delay in development of phonological awareness, reading and writing in both languages in children with developmental coordination disorder in relation to children without coordination difficulties.
Authors Key words
развојни поремећај координације, координација, фонолошка свесност, читање, писање, матерњи језик, страни језик
Authors Key words
developmental coordination disorder, coordination, phonological awareness, reading, writing, mother tongue, foreign language
Classification
376-056.36:[81'243:371.3(043.3)
Type
Tekst
Abstract ()
Развојни поремећај координације представља неуроразвојни поремећај кога карактеришу сметње у планирању и координацији сложених покрета, без претходно дијагностиковане интелектуалне ометености, неуролошког или неког другог сензорног оштећења. Како је реч о развојном поремећају који се најчешће дијагностикује у периоду раног основношколског образовања, и неретко бива удружен са специфичним сметњама у учењу, циљ истраживања је био утврђивање фонолошке способности, читања и правописа на матерњем језику и страном језику, како би се утврдиле специфичности усвајања страног језика код ове групе деце.
Узорак је чинило 80 ученика оба пола, трећег и четвртог разреда из две основне школе у Београду. У истраживању је коришћена батерија тестова за утврђивање развојног поремећаја координације, нивоа развојености фонолошке свесности на матерњем и страном језику, као и тестови за процену читања и писања на оба језика.
Анализа резултата показује статистички значајно одступање у развоју фонолошке свесности, читања и писања на оба језика код деце са развојним поремећајем координације у односу на децу без ових сметњи. Добијени резултати указују да деца са развојним поремећајем координације имају сметње у фонолошкој обради, читању и писању на оба језика.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.