Title
Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза
Creator
Milović, Nataša C., 1988-
CONOR:
90457865
Copyright date
2022
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 19.07.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet političkih nauka
Alternative title
Understanding the political by Hannah Arendt and its development and revision through philosophical concepts of Gilles Deleuze
Publisher
[Н. С. Миловић]
Format
373 листа
description
Политичке науке - Филозофске науке / Political Science - Philosophical Sciences
Abstract (sr)
У раду образујемо философски план на основу ког проблематизујемо положај човека у констелацији глобалних околности, расветљавамо егзистенцијалноонтолошку смештеност човека у свет и његов повесноонтолошки положај полазећи од тумачења кризе у човековом стању. За те сврхе укрштамо егзистенцијалноаналитички, феноменолошки и херменеутички метод, као и стратегије критике идеологије и идеологема. Тим путем раскривамо механизме и обрасце путем којих се одвија људско тотално конформирање, указујемо на неизричити глобални метанаратив путем ког се оно подупире тако да кризни феномен постаје неисцрпна потпора тога процеса. Истичући то да са психологизацијом, приватизацијом, социологизацијом и идеологизацијом кризног долази до сужавања опсега односа човек–свет, човек–језик – тумачењем повесног и егзистенцијалноонтолошког аспекта кризног феномена код човека настојимо да продубимо и проширимо видокруг ових односа. За сврхе тога продубљивања и проширивања увезујемо и развијамо увиде Жила Делеза (неоргански ток живог) и Хане Арент (принцип наталности) из новопостављеног хоризонта на основу ког градимо окоснице за раскривање наше смештености у свет на егзистенцијалноонтолошкој равни стварањем носећег појма – изворни догађај самосвести. Тим путем „растављамо” човека на одређујуће моменте у његовом бићу како бисмо их поново саставили из проширивања видокруга односа човек–свет, човек–језик.
Из таквог преиначеног видокруга и питања о томе одакле, како ми на оно кризно можемо да одговарамо – изричито ситуирамо повесноонтолошки положај човека на размеђи између доба без имена и доба прелаза.
Abstract (en)
In this paper we create a philosophical plane as a basis to problematise human position in constellation of global circumstances and to shed light on its existential-ontological placement in the world and historical-ontological position, starting from the interpretation of crisis in human condition. For these purposes we intersect existential-analytical, phenomenological and hermeneutical methods, as well as strategies for critique of ideology and ideologemes. Thus we disclose mechanisms and patterns through which total human conformation takes place and point out indistinct global metanarrative supporting it in such way that crisis phenomenon becomes an inexhaustible resource for this process. Emphasizing that psychologisation, privatisation, sociologisation and ideologisation of crisis narrows the scope of the man–world and man–language relations, we try to deepen and expand horizons of these relations through interpretation of the historical and existential-ontological aspects of crisis. For this purpose we merge and develop insights of Gilles Deleuze (inorganic flow of life) and Hannah Arendt (the notion of natality) from the newly established perspective through which we form outlines for revealing our placement in the world on the existential-ontological level by creating foundational concept – the original occurrence of self-awareness. In this way we “disassemble” human being to its determining aspects in order to reassemble them by expanding the horizons of the man–world and man–language relations.
From such modified perspective and by questioning how and whence we can respond to this crisis, we explicitly situate the historical-ontological human position at the boundary between the nameless age and the transitional age.
Authors Key words
криза, тотално конформирање, искуство фактичности, Жил Делез, Хана Арент, жеља, принцип наталности, изворни догађај самосвести, човек–језик, човек–свет
Authors Key words
crisis, total conformity, the experience of facticity, Gilles Deleuze, Hannah Arendt, desire, notion of natality, the original occurrence of self-awareness, man–language, man–world
Classification
14 Arendt H.(043.3)
14 Deleuze G.(043.3)
141.319.8:32(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
У раду образујемо философски план на основу ког проблематизујемо положај човека у констелацији глобалних околности, расветљавамо егзистенцијалноонтолошку смештеност човека у свет и његов повесноонтолошки положај полазећи од тумачења кризе у човековом стању. За те сврхе укрштамо егзистенцијалноаналитички, феноменолошки и херменеутички метод, као и стратегије критике идеологије и идеологема. Тим путем раскривамо механизме и обрасце путем којих се одвија људско тотално конформирање, указујемо на неизричити глобални метанаратив путем ког се оно подупире тако да кризни феномен постаје неисцрпна потпора тога процеса. Истичући то да са психологизацијом, приватизацијом, социологизацијом и идеологизацијом кризног долази до сужавања опсега односа човек–свет, човек–језик – тумачењем повесног и егзистенцијалноонтолошког аспекта кризног феномена код човека настојимо да продубимо и проширимо видокруг ових односа. За сврхе тога продубљивања и проширивања увезујемо и развијамо увиде Жила Делеза (неоргански ток живог) и Хане Арент (принцип наталности) из новопостављеног хоризонта на основу ког градимо окоснице за раскривање наше смештености у свет на егзистенцијалноонтолошкој равни стварањем носећег појма – изворни догађај самосвести. Тим путем „растављамо” човека на одређујуће моменте у његовом бићу како бисмо их поново саставили из проширивања видокруга односа човек–свет, човек–језик.
Из таквог преиначеног видокруга и питања о томе одакле, како ми на оно кризно можемо да одговарамо – изричито ситуирамо повесноонтолошки положај човека на размеђи између доба без имена и доба прелаза.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.