Title
Евалуација и унапређивање критеријума за оцењивање усмене презентације на енглеском језику струке
Creator
Petrović, Vesna M., 1975-
CONOR:
92581897
Copyright date
2022
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 28.09.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Evaluation and improvement of criteria for assessment of oral presentation in English for specific purposes
Оценка и совершенствование критериев оценки устных выступлений на английском языке профессии
Publisher
[В. Петровић]
Format
190 стр.
description
Примењена лингвистика - методика наставе страних језика / Applied linguistics - methodology of teaching foreign languages
Abstract (sr)
Предмет истраживања дисертације се заснива на анализи, развоју, евалуацији и унапређивању процеса оцењивања усмене презентације на енглеском језику струке. Будући да оцењивање усмене презентације представља облик аутентичног оцењивања, за потребе истраживања смо креирали циклус оцењивања и успоставили његову валидност и поузданост, по узору на стандардизовано тестирање и примену метријских карактеристика тестова. Поред тога смо истражили да ли предзнање треба укључити у конструкт комуникативне компетенције на страном језику струке, као и да ли све критеријуме треба вредновати подједнако када оцењујемо постигнуће студената приликом усменог излагања.
Циљ истраживања састоји се у развоју и евалуацији модела скале са критеријумима засноване на специфичном знању страног језика струке. Од истраживачких метода, за прикупљање података користили смо технике анкетирања и вербалног протокла. Анализу добијених података извршили смо методом дескриптивне статистике, вишекритеријумске анализе одлучивања, мешовите анализе садржаја, квалитативне анализе садржаја, квантитативне евалуације и усмене евалуације наставника.
Резултати показују да, у контексту нашег истраживања, карактеристике предзнања треба посматрати као део конструкта, те да критеријуме треба вредновати у истој мери приликом оцењивања постигнућа студената у оквиру усмене презентације. Надаље, резултати показују да креирана скала утиче на повећање објективности процеса оцењивања, обезбеђује повећан степен поузданости и олакшава сам процес оцењивања, иако не повећава временску економичност.
Abstract (en)
The subject of the dissertation is based on the analysis, development, evaluation and improvement of the assessment of oral presentations in English for Specific Purposes. Considering the fact that the oral presentation assessment represents а form of authentic assessment, an entire assessment cycle has been created for the research purposes. Furthermore, its validity and reliability were established on the basis of the standardized testing and test measurement characteristics. The research further investigates whether the background knowledge should be included into specific purpose communicative competence construct, as well as whether different criteria should be evaluated equally when assessing students’ oral presentation proficiency.
The objective of the thesis comprises the development and evaluation of a multicriteria scale based on specific purpose language ability. As far as the research methods are concerned, the survey and verbal protocols were used as the data collection research instruments. The obtained data were analysed by the methods of descriptive statistics, multicriteria decision-making, mixed methods content analysis, qualitative content analysis, quantitative evaluation and oral evaluation of the assessment process by the teachers.
The research results indicate that background knowledge characteristics should be considered a construct component in the domain of the present research. The results also show that the assessment criteria should be evaluated equally during assessment. According to the results, it is also obvious that the newly created scale increases the degree of objectivity and reliability of the assessment process. Additionally, the use of the scale makes the assessment process easier, although it does not make the aforementioned process less time-consuming.
Authors Key words
евалуација, оцењивање, енглески језик струке, усмена презентација, комуникативна компетенција, скала за оцењивање, критеријуми за оцењивање
Authors Key words
evaluation, assessment, English for Specific Purposes, communicative competence, oral presentation, assessment scale, evaluation criteria
Classification
811.111'243-057.875:81'33(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет истраживања дисертације се заснива на анализи, развоју, евалуацији и унапређивању процеса оцењивања усмене презентације на енглеском језику струке. Будући да оцењивање усмене презентације представља облик аутентичног оцењивања, за потребе истраживања смо креирали циклус оцењивања и успоставили његову валидност и поузданост, по узору на стандардизовано тестирање и примену метријских карактеристика тестова. Поред тога смо истражили да ли предзнање треба укључити у конструкт комуникативне компетенције на страном језику струке, као и да ли све критеријуме треба вредновати подједнако када оцењујемо постигнуће студената приликом усменог излагања.
Циљ истраживања састоји се у развоју и евалуацији модела скале са критеријумима засноване на специфичном знању страног језика струке. Од истраживачких метода, за прикупљање података користили смо технике анкетирања и вербалног протокла. Анализу добијених података извршили смо методом дескриптивне статистике, вишекритеријумске анализе одлучивања, мешовите анализе садржаја, квалитативне анализе садржаја, квантитативне евалуације и усмене евалуације наставника.
Резултати показују да, у контексту нашег истраживања, карактеристике предзнања треба посматрати као део конструкта, те да критеријуме треба вредновати у истој мери приликом оцењивања постигнућа студената у оквиру усмене презентације. Надаље, резултати показују да креирана скала утиче на повећање објективности процеса оцењивања, обезбеђује повећан степен поузданости и олакшава сам процес оцењивања, иако не повећава временску економичност.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.