Title
Usvajanje vojne terminologije engleskog jezika pomoću multimedijalnih sadržaja
Creator
Brković, Željko, 1979-
CONOR:
25536359
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 21.09.2023.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
ǂThe ǂacquisition of military terminology in the English language through multimedia content
Овладение военной терминологией английского язьiка посредством мультимедийного содержания
Publisher
[Ž. Brković]
Format
194 str.
description
Primenjena lingvistika - Metodika nastave engleskog jezika / Applied linguistics - English language teaching methodology
Abstract (sr)
Predmet istraživanja ove doktorske disertacije je usvajanje vojne terminologije engleskog jezika pomoću multimedijalnih sadržaja. Samo istraživanje u svom fokusu ima učenike vojnih smerova Vazduhoplovne akademije. U ovoj srednjoj stručnoj školi je sprovedeno istraživanje u trajanju od tri meseca tokom školske 2018/2019 godine. Učenici su bili podeljeni u dve homogene grupe (kontrolnu i eksperimentalnu). Kontrolna grupa je usvajala ciljne reči vojne terminologije na tradicionalan način. Sa druge strane, eksperimentalna grupa je bila izložena multimedijalnim sadržajima koji su obuhvatali šest dokumentarnih epizoda, koje u sebi sadrže izuzetno visok procenat animacija iz serijala Soviet Storm (priča o najznačajnijim bitkama iz Drugog svetskog rata između nemačke i sovjetske armije).
Postoji nekoliko ciljeva našeg istraživanja. Naš primarni cilj jeste da utvrdimo u kojoj meri primena multimedijalnih sadržaja doprinosi boljem usvajanju vojne terminologije engleskog jezika. Što se tiče ostalih ciljeva, oni su tesno povezani sa stvaranjem modela podučavanja vojne terminologije stručnog engleskog jezika koji se bazira na multimedijalnim sadržajima i koji nam može u budućnosti poslužiti kao osnova za kreiranje materijala u nastavi stručnog engleskog jezika za potrebe vojske.
Nakon analize rezultata sprovedenog istraživanja, ustanovljeno je da su učenici sa kojima su u radu korišćeni multimedijalni sadržaji ostvarili u proseku bolje rezultate na kontrolnim testovima vokabulara u odnosu na kontrolnu grupu koja je usvajala ciljne reči vojne terminologije putem tradicionalnog pristupa. Sa stanovišta dobijenih rezultata našeg eksperimenta, smatramo da multimedijalni pristup prilikom usvajanja vokabualara jeste nešto što svakako može biti od velike koristi za učenje ne samo engleskog jezika za potrebe vojske već i svih drugih stručnih oblasti koje pokriva engleski kao jezik struke.
Abstract (en)
The topic of the research presented in this doctoral dissertation is the acquisition of military terminology in the English language through multimedia content. The focus of this research is on students who attend the Aviation academy – military department. The experiment was conducted in this high school in the course of three months during the school year of 2018/2019. The students were divided into two homogenous groups (the control and the experimental group). The control group acquired target words of military terminology in the traditional way. On the other hand, the experimental group was exposed to multimedia content. It comprised six documentary episodes with a considerably high percentage of animations from the series Soviet Storm (the story of the most significant battles from the Second World War between German and Soviet troops).
There are several aims of this research. Our primary aim is to determine to which extent the usage of multimedia content contributes to a better acquisition of military terminology in the English language. When it comes to other research aims, they are closely linked to the creation of a teaching model regarding military terminology in the English language that is based on multimedia content. This model can serve in the future as a base for creating materials for military English.
After the analysis of the obtained data (through our experiment), it was determined that the students who were exposed to multimedia content on average had better results in the post tests compared to (the) students who acquired target words of military terminology in the traditional way. Taking into account the obtained results from our experiment, we believe that vocabulary acquisition through the multimedia approach could be highly beneficial for learning not only military English but also for (the) other fields of English for specific purposes.
Authors Key words
multimedijalni sadržaji, usvajanje vojne terminologije, engleski kao jezik struke, animacija, ciljne reči, analiza potreba, kontrolni testovi, CALL
Authors Key words
multimedia content, acquisition of military terminology, English for specific purposes, animation, target words, needs analysis, post tests, CALL
Classification
811.111'276.6:355(043.3)
371.3::811.111]:004.032.6
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet istraživanja ove doktorske disertacije je usvajanje vojne terminologije engleskog jezika pomoću multimedijalnih sadržaja. Samo istraživanje u svom fokusu ima učenike vojnih smerova Vazduhoplovne akademije. U ovoj srednjoj stručnoj školi je sprovedeno istraživanje u trajanju od tri meseca tokom školske 2018/2019 godine. Učenici su bili podeljeni u dve homogene grupe (kontrolnu i eksperimentalnu). Kontrolna grupa je usvajala ciljne reči vojne terminologije na tradicionalan način. Sa druge strane, eksperimentalna grupa je bila izložena multimedijalnim sadržajima koji su obuhvatali šest dokumentarnih epizoda, koje u sebi sadrže izuzetno visok procenat animacija iz serijala Soviet Storm (priča o najznačajnijim bitkama iz Drugog svetskog rata između nemačke i sovjetske armije).
Postoji nekoliko ciljeva našeg istraživanja. Naš primarni cilj jeste da utvrdimo u kojoj meri primena multimedijalnih sadržaja doprinosi boljem usvajanju vojne terminologije engleskog jezika. Što se tiče ostalih ciljeva, oni su tesno povezani sa stvaranjem modela podučavanja vojne terminologije stručnog engleskog jezika koji se bazira na multimedijalnim sadržajima i koji nam može u budućnosti poslužiti kao osnova za kreiranje materijala u nastavi stručnog engleskog jezika za potrebe vojske.
Nakon analize rezultata sprovedenog istraživanja, ustanovljeno je da su učenici sa kojima su u radu korišćeni multimedijalni sadržaji ostvarili u proseku bolje rezultate na kontrolnim testovima vokabulara u odnosu na kontrolnu grupu koja je usvajala ciljne reči vojne terminologije putem tradicionalnog pristupa. Sa stanovišta dobijenih rezultata našeg eksperimenta, smatramo da multimedijalni pristup prilikom usvajanja vokabualara jeste nešto što svakako može biti od velike koristi za učenje ne samo engleskog jezika za potrebe vojske već i svih drugih stručnih oblasti koje pokriva engleski kao jezik struke.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.