Title
Процена усмене продукције у српском као страном језику
Creator
Nikolić-Mastod, Biljana, 1990-
CONOR:
105746953
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 12.06.2023.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
Speaking assesment in Serbian as a foreign language
Оценка устной речи в сербском языке как иностранном
Publisher
[Б. Николић Мастод]
Format
158 стр.
description
Српски језик - Српски као страни језик / Serbian Language - Serbian as a Foreign Language
Abstract (sr)
Предмет овог истраживања представља процена усмене продукције у српском као страном језику. Као један од најважнијих разлога за одабир управо овакве теме истраживања издвајамо то што се у савременој глотодидактици као примарни циљ учења страних језика, а самим тим и српског као страног језика, поставља способност усменог изражавања, одн. употреба језика у реалним комуникативним ситуацијама. Циљ овог истраживања јесте утврђивање недвосмислених упутстава и прецизних критеријума за процењивање усмене продукције у српском као страном језику.
Аналитичко-дескриптивни метод чини окосницу методологије истраживања у овом раду. Након уводних разматрања, која се тичу кратког историјата учења и наставе страних језика, али са фокусом на српски као страни језик, компетенцијског приступа настави и учењу страних језика и месту које тестирање заузима у настави страних језика, детаљно истражујемо процену усменог изражавања у српском као страном језику. У централни део истраживања уврстили смо представљање великог броја релевантних студија на српском, енглеском, словеначком, хрватском и руском језику, у којима је описана процена усменог изражавања за сваки од наведених језика, а који су нам послужили као теоријски оквир за формирање критеријума и дескриптора за процену говорења на српском као страном језику за све нивое знања (А1−Ц2). Неколико поглавља посветили смо и креирању испитних материјала (тематске области, питања и пропратне илустрације за усмене провере знања), као и прецизне скале за евалуацију усмене продукције у српском као страном језику.
Сви предлози критеријума, скала и целокупан предложени материјал за процену говорења, верификовани су током испитних активности Центра за српски као страни језик на Филолошком факултету Универзитета у Београду између 2019. и 2022. године.
Abstract (en)
The subject of this research is the speaking assessment of Serbian as a foreign language. As one of the most important reasons for choosing this research topic, we single out the fact that in modern glottodidactics, the primary goal of learning foreign languages, and therefore Serbian as a foreign language, is the ability to express oneself orally, i.e., language use in real communicative situations. The purpose of this research is to determine explicit instructions and precise criteria for evaluating speaking production in Serbian as a foreign language.
The analytical-descriptive method forms the mainstream of the research methodology in this paper. After the introductory considerations, which concern a short history of learning and teaching foreign languages, but with the focus on Serbian as a foreign language, the competence approach to teaching and learning foreign languages and the role of testing in foreign language teaching, we explore in detail the assessment of speaking production in Serbian as a foreign language. In the central part of the research, we included the presentation of a large number of relevant studies in Serbian, English, Slovenian, Croatian and Russian languages, which described the assessment of speaking production for each of the mentioned languages, and which served us as a theoretical framework for the formation of criteria and descriptors for assessment of speaking in Serbian as a foreign language for all levels of knowledge (A1−C2). We devoted several chapters to the creation of test materials (thematic areas, questions and accompanying illustrations for speaking tests), as well as precise scales for the evaluation of speaking production in Serbian as a foreign language.
All proposed criteria, the evaluation scale, and the entire proposed material for the assessment of speaking were verified during the examination activities of the Center for Serbian as a Foreign Language at the Faculty of Philology at the University of Belgrade between 2019 and 2022.
Authors Key words
српски као страни језик, усмена продукција, усмено изражавање, говорење, евалуација, процена, испит, тест
Authors Key words
Serbian as a Foreign Language, speaking production, oral production, speaking, evaluation, assessment, exam, test
Classification
811.163.41'243(043.3)
811.163.41'243:37.026(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет овог истраживања представља процена усмене продукције у српском као страном језику. Као један од најважнијих разлога за одабир управо овакве теме истраживања издвајамо то што се у савременој глотодидактици као примарни циљ учења страних језика, а самим тим и српског као страног језика, поставља способност усменог изражавања, одн. употреба језика у реалним комуникативним ситуацијама. Циљ овог истраживања јесте утврђивање недвосмислених упутстава и прецизних критеријума за процењивање усмене продукције у српском као страном језику.
Аналитичко-дескриптивни метод чини окосницу методологије истраживања у овом раду. Након уводних разматрања, која се тичу кратког историјата учења и наставе страних језика, али са фокусом на српски као страни језик, компетенцијског приступа настави и учењу страних језика и месту које тестирање заузима у настави страних језика, детаљно истражујемо процену усменог изражавања у српском као страном језику. У централни део истраживања уврстили смо представљање великог броја релевантних студија на српском, енглеском, словеначком, хрватском и руском језику, у којима је описана процена усменог изражавања за сваки од наведених језика, а који су нам послужили као теоријски оквир за формирање критеријума и дескриптора за процену говорења на српском као страном језику за све нивое знања (А1−Ц2). Неколико поглавља посветили смо и креирању испитних материјала (тематске области, питања и пропратне илустрације за усмене провере знања), као и прецизне скале за евалуацију усмене продукције у српском као страном језику.
Сви предлози критеријума, скала и целокупан предложени материјал за процену говорења, верификовани су током испитних активности Центра за српски као страни језик на Филолошком факултету Универзитета у Београду између 2019. и 2022. године.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.