Title
Kulturne vrednosti liberalizma u savremenoj američkoj političkoj TV satiri u doba kulturnih ratova i postistine
Creator
Ilić, Vladana,
CONOR:
73108745
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 05.12.2023.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Group
Odeljenje za etnologiju i antropologiju
Alternative title
Liberal culture values in contemporary American political TV satire during the era of culture wars and post-truth
Publisher
[V. Ilić]
Format
196 str.
description
Antropologija - Antropologija popularne kulture, Antropologija humora,
Antropologija medija / Anthropology - Anthropology of popular culture, Anthropology of humor,
Anthropology of media
Abstract (sr)
Oko političkog humora, posebno satire, izgrađeno je semantičko polje, kako u
javnoj, tako i u naučnoj sferi, čija je ključna odlika nada u njegovu društveno-političku
potentnost i doprinos društvenoj borbi. Ovo se posebno odnosi na američku liberalnu satiru, pa
je ova studija u dijalogu s proučavanjima iste koji je vide kao oblik društveno-političkog
angažmana u doba društvene krize, a koja se mahom uzdaju u njene kritičke, inovativne,
subverzivne, inspirativne, antiritualne kapacitete. Istraživanje se fokusira na kulturne vrednosti,
moralno-političke osnove i okvire koji oblikuju viziju društva američke liberalne satire, kao i
na preispitivanje njenog „antiritualnog“ odnosa prema svom postojećem društvenom kontekstu.
Cilj je sticanje podrobnijeg i jasnijeg saznanja o konstituisanom semantičkom polju satire, te
utvrđivanje društvene uloge ove popularne forme u kontekstu društvene krize. Za
paradigmatsku studiju slučaja uzet je Pregled protekle nedelje sa Džonom Oliverom (2014– ,
HBO) čiji je voditelj jedan od najistaknutih liberalnih satiričnih boraca i značajan predstavnik
liberalne satirične zajednice. Odabranih šest sezona (2016–2021) razmatraju se kao liberalna
satirična produkcija u eri „trampizma“ – percipirane kulminacije krize američke demokratije,
kristalisanja koncepta postistine i shodnih praksi u javnoj sferi, kao i intenziviranja američkih
kulturnih ratova. Analiza je izgrađena oko tri para identifikovanih dominantnih vrednosti
američke liberalne kulture: razum i razboritost, osećajnost i tolerancija, progres i aktivizam, a
uokvirena je teorijom šale Meri Daglas i konceptima kontrole, kontrolisanog i gnusnog. Ključni
argument istraživanja jeste da američka liberalna satira deluje kao oblik rituala liberalnog
konsenzusa u kontekstu njegove percipirane krize.
Abstract (en)
A semantic area has been constructed around political humor, notably satire,
both in public and scholarly spheres, whose key aspect is hope for its socio-political potency
and contribution to social struggle. This is especially true of American political satire, so this
research is in conversation with the studies that interpret it as a form of a socio-political
engagement in time of social crisis and center their hopes on its critical, innovative, subversive,
inspirational, anti-ritual capacities. This work focuses on the cultural values, moral-political
foundations and frameworks which shape American liberal satire’s vision of society, as well as
on this vision’s “anti-ritual” relation to its existing social context. The goal is to gain a more
detailed, clearer knowledge of the constituted semantic area, as well as to determine this popular
genre’s social role in the context of a social crisis. Last Week Tonight with John Oliver (2014–
, HBO), hosted by one of the most prominent liberal satiractivists and an acclaimed
representative of the liberal satirical community, is chosen as the paradigmatic case study. The
selected six seasons (2016–2021) are considered as the satirical liberal production in the era of
“Trumpism” – the perceived culmination of the crisis of American democracy, the
crystallization of the concept of post-truth and corresponding practices in the public sphere, as
well as the intensification of American culture wars. The analysis is built around three pairs of
identified dominant values of American liberal culture: rationality and reasonableness,
sensitivity and tolerance, progress and activism, and is framed by Mary Douglas’ theory of joke
and concepts of control, the controlled and abomination. The study’s key argument is that
American liberal satire operates as a ritual of liberal consensus within the context of its
perceived crisis.
Authors Key words
satira, humor, nada, liminalnost, ritual/antiritual, američki liberalizam,
kulturni ratovi, postistina, mit Amerika, ritual liberalnog konsenzusa
Authors Key words
satire, humor, hope, liminality, ritual/anti-ritual, American liberalism, culture
wars, post-truth, myth America, ritual of liberal consensus
Classification
316.75:323.23(73)(043.3)
075:316.334.3(73)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Oko političkog humora, posebno satire, izgrađeno je semantičko polje, kako u
javnoj, tako i u naučnoj sferi, čija je ključna odlika nada u njegovu društveno-političku
potentnost i doprinos društvenoj borbi. Ovo se posebno odnosi na američku liberalnu satiru, pa
je ova studija u dijalogu s proučavanjima iste koji je vide kao oblik društveno-političkog
angažmana u doba društvene krize, a koja se mahom uzdaju u njene kritičke, inovativne,
subverzivne, inspirativne, antiritualne kapacitete. Istraživanje se fokusira na kulturne vrednosti,
moralno-političke osnove i okvire koji oblikuju viziju društva američke liberalne satire, kao i
na preispitivanje njenog „antiritualnog“ odnosa prema svom postojećem društvenom kontekstu.
Cilj je sticanje podrobnijeg i jasnijeg saznanja o konstituisanom semantičkom polju satire, te
utvrđivanje društvene uloge ove popularne forme u kontekstu društvene krize. Za
paradigmatsku studiju slučaja uzet je Pregled protekle nedelje sa Džonom Oliverom (2014– ,
HBO) čiji je voditelj jedan od najistaknutih liberalnih satiričnih boraca i značajan predstavnik
liberalne satirične zajednice. Odabranih šest sezona (2016–2021) razmatraju se kao liberalna
satirična produkcija u eri „trampizma“ – percipirane kulminacije krize američke demokratije,
kristalisanja koncepta postistine i shodnih praksi u javnoj sferi, kao i intenziviranja američkih
kulturnih ratova. Analiza je izgrađena oko tri para identifikovanih dominantnih vrednosti
američke liberalne kulture: razum i razboritost, osećajnost i tolerancija, progres i aktivizam, a
uokvirena je teorijom šale Meri Daglas i konceptima kontrole, kontrolisanog i gnusnog. Ključni
argument istraživanja jeste da američka liberalna satira deluje kao oblik rituala liberalnog
konsenzusa u kontekstu njegove percipirane krize.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.