Title
Модел колаборативног учења и евалуације студентских радова заснован на блокчејн технологијама
Creator
Bjelobaba, Goran, 1975-
CONOR:
21435239
Copyright date
2024
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 20.03.2024.
Other responsibilities
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
#A #model of collaborative learning and peer assessment of students' papers based on blockchain technologies
Publisher
[Г. Бјелобаба]
Format
170 стр.
description
Информациони системи и технологије - Електронско пословање / Information Systems and Technology- E-business
Abstract (sr)
Предмет истраживања ове докторске дисертације јесте развој модела
колаборативног учења и евалуације студентских радова заснованог на блокчејн
технологијама. У раду су приказане могућности примене блокчејн технологија ради
обезбеђивања веродостојности и непорецивости података у колаборативном учењу и
евалуацији студентских радова (енг. peer assessment). Циљ истраживања је
дефинисање новог модела за унапређење наставног процеса у е-образовању који треба
да применом метода колаборативног учења омогући релевантну, веродостојну,
транспарентну и сигурну евалуацију студентских радова, нарочито у системима с
великим бројем студената, попут масивних отворених онлајн курсева (енг. Мassive
оnline open courses – MOOC), или у системима е-учења с великим бројем студената.
Приступ колаборативном учењу заснован је на учешћу студената у евалуацији
студентских пројеката, а реализован је применом одабраних концепата из процеса
рецензирања научноистраживачких радова, као и применом и прилагођавањем добрих
праксa са сервиса као што су Публонс (енг. Publons) и Архив (енг. arXiv). Допринос овог
рада је развој модела колаборативног учења и евалуације студентских радова у е-
образовању заснованог на блокчејн технологијама, који ће омогућити квалитетнију
евалуацију студентских радова и унапредити квалитет образовног процеса. Допринос
рада састоји се и у примени и евалуацији тог модела над реалном популацијом
студената и професора, као и на закључцима који су проистекли из спроведене
анализе.
Abstract (en)
The research subject of this doctoral dissertation is the development of a model of peer to
peer learning and evaluation of student papers based on blockchain technologies. The
possibilities of applying blockchain technologies with the aim of ensuring data authenticity
and non-repudiation in peer assessment and the evaluation of students’ papers are
demonstrated in the doctoral dissertation. The aim of the research is to define a new model
for the improvement of the teaching process in e-education, which should enable relevant,
credible, transparent and safe evaluation of student work by using the method of peer to peer
learning, especially in systems with many students, such as MOOC (Massive online open
courses) or e-learning systems with a large number of students. The approach to peer
assessment is based on students’ participation in the evaluation of students’ projects and the
same is implemented by applying the concepts selected from the scientific-research paper
review process and by applying and adapting good practices from the services such as
Publons and arXive. The contribution made by this doctoral dissertation reflects in the
development of the blockchain-technologies-based peer assessment and students’ papers
evaluation model in e-education that will enable a more quality evaluation of students’
papers and improve the quality of the education process. The contribution also includes the
implementation and evaluation of the applied model over the real population of students and
professors, as well as the conclusions derived from the conducted analysis
Authors Key words
блокчејн технологије, евалуација, колаборативно учење, образовни
процес, паметни уговори
Authors Key words
blockchain techmologies, peer assessment, collaborative learning, educational
process, smart contracts
Classification
004.738.5:37:004.056(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет истраживања ове докторске дисертације јесте развој модела
колаборативног учења и евалуације студентских радова заснованог на блокчејн
технологијама. У раду су приказане могућности примене блокчејн технологија ради
обезбеђивања веродостојности и непорецивости података у колаборативном учењу и
евалуацији студентских радова (енг. peer assessment). Циљ истраживања је
дефинисање новог модела за унапређење наставног процеса у е-образовању који треба
да применом метода колаборативног учења омогући релевантну, веродостојну,
транспарентну и сигурну евалуацију студентских радова, нарочито у системима с
великим бројем студената, попут масивних отворених онлајн курсева (енг. Мassive
оnline open courses – MOOC), или у системима е-учења с великим бројем студената.
Приступ колаборативном учењу заснован је на учешћу студената у евалуацији
студентских пројеката, а реализован је применом одабраних концепата из процеса
рецензирања научноистраживачких радова, као и применом и прилагођавањем добрих
праксa са сервиса као што су Публонс (енг. Publons) и Архив (енг. arXiv). Допринос овог
рада је развој модела колаборативног учења и евалуације студентских радова у е-
образовању заснованог на блокчејн технологијама, који ће омогућити квалитетнију
евалуацију студентских радова и унапредити квалитет образовног процеса. Допринос
рада састоји се и у примени и евалуацији тог модела над реалном популацијом
студената и професора, као и на закључцима који су проистекли из спроведене
анализе.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.