Title
Интернет интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји
Creator
Đurđević, Nataša M., 1971-
CONOR:
92273417
Copyright date
2022
Object Links
Select license
Bez licence - direktna primena zakona
License description
Ako ne izaberete neku od licenci, vaše zaštićeno delo može biti korišćeno samo u okviru opštih ograničenja autorskih prava. Na taj način ne dozvoljavate komercijalno ni nekomercijalno korišćenje, naročito reprodukciju, distribuciju, emitovanje, dostupnost i obradu dela. Izbor Creative Commons (CC) licence promoviše diseminaciju vašeg dela. Za više informacija: http://creativecommons.org.rs/licence
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 12.07.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Tehničko-tehnološke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za elektronsko poslovanje i upravljanje sistemima
Alternative title
Internet of things in marketing and retail
Publisher
[Н. Ђурђевић]
description
Društvene nauke / Informacioni sistemi i tehnologija
Social sciences / information systems and technology
Abstract (sr)
Предмет истраживања дисертације јесте развој модела примене интернета интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји. Централни истраживачки проблем који се разматра у дисертацији јесте примена интернета интелигентних уређаја и мобилних технологија за унапређење пословних процеса у маркетингу и малопродаји. Циљ рада је унапређење електронског пословања у делатности трговине кроз развој новог комуникационог микса заснованог на технологијама интернета интелигентних уређаја и мобилним технологијама. У дисертацији је развијен општи модел примене интернета интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји. Развијени модел теоријски обједињује релевантна пословна и технолошка решења, аспект произвођача и малопродаваца приликом активације потенцијалних купаца, комбинујући кориснички интерфејс и интерне пословне процесе. Модел обухвата две групе решења: решења намењена купцима и решења усмерена на инфраструктуру и пословне процесе. Такође, модел прати пословни процес кроз фазе планирања, имплементације и мерења перформанси система и остварених резултата. Интеграција интернета интелигентних уређаја, мобилних технологија, cloud computing-а, big data аналитике, сигурности и приватности предвиђена је моделом. Такође, као део општег модела, развијен је и посебан модел предикције примене бикона у маркетингу и малопродаји.
Евалуација модела у докторској дисертацији спроведена је експерименталним истраживањем у реалном пословном случају примене бикона за унапређење процеса куповине и подстицаја купаца на куповину. Истраживањем је валидирана ефикасност предикције и потврђена ефективност примене бикона као маркетиншке промотивне иницијативе. Циљ спроведених истраживања јесте да потврди ефикасност предикције и утврди општи ниво познавања и примене технологија интернета интелигентних уређаја међу менаџерима малопродајних предузећа и предузећа из области роба широке потрошње у Србији. Резултат истраживања показао је садашњи низак ниво познавања и примене технологија интернета интелигентних уређаја. Коришћењем модела обједињенe теорије прихватања и употребе технологија утврђени су главни фактори утицаја на намеру и коришћење решења из домена интернета интелигентних уређаја. Имплементација и евалуација модела подржава главне хипотезе дисертације – да је могуће развити одржив систем примене интернета интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји, те да се овим технологијама може остварити бољи пословни резултат у односу на стандардне начине пословања и активације купаца.
Abstract (en)
The subject of this doctoral dissertation is the development of a model for the implementation of the Internet of Things in marketing and retail. The central research problem is investigating the possibility of applying the concept of the Internet of Things and mobile technologies to improve business processes in marketing and retail. The main goal of this dissertation is the advancement of electronic business in retail via the development of a new communication mix based on the Internet of Things and mobile technologies. The dissertation presents a general model of the implementation of the Internet of Things in marketing and retail and the derived special prediction model of beacon implementation. The theory of the general model of the implementation of the Internet of Things in marketing and retail combines the relevant business and technology solutions, both manufacturers and retailers’ perspective of customer activation, and integrates the user interface and internal business processes. The model covers two clusters of solutions: consumer and shopper facing vs. infrastructure and process-related. Also, the model spans across the entire business process: from planning through implementation to the measurement of system performance and business results. The model provides the integration of the Internet of Things, mobile technologies, cloud computing, big data analytics, security, and privacy. The special prediction model is an integral part of the general model and has been validated for beacon technology.
The model is evaluated by a real business case field experiment of the application of beacons for shopper activation and sales conversion. The model introduces new metrics of beacon implementation efficacy. The objectives of the conducted research are to validate the prediction efficacy and to determine the general level of awareness and implementation of the Internet of Things technologies among the managers of retail and consumer goods companies in Serbia. The research validated the model’s predictive power and effectiveness of beacons as a marketing promotional vehicle. Research conducted among the Serbian managers of retail and consumer goods companies has shown a current low level of knowledge and implementation of the Internet of Things technologies. Using the unified theory of acceptance and use of technology model, the research identifies main factors of influence on intention to use and actual use of the Internet of Things technologies. The implementation and the evaluation of the model support the main hypotheses posited in the dissertation: it is possible to develop a sustainable model of the Internet of Things implementation in marketing and retail, and these technologies enable better business results compared to traditional business and customer engagement mechanisms.
Authors Key words
интернет интелигентних уређаја, IoT, технологије паметне малопродаје, бикони, мобилни маркетинг, прихватање технологија
Authors Key words
Internet of things, IoT, smart retail technologies, beacons, mobile marketing, technology acceptance
Classification
UDK=004.738.5:339.138(043.3)
Coverage
148 листова
Type
Tekst
Abstract (sr)
Предмет истраживања дисертације јесте развој модела примене интернета интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји. Централни истраживачки проблем који се разматра у дисертацији јесте примена интернета интелигентних уређаја и мобилних технологија за унапређење пословних процеса у маркетингу и малопродаји. Циљ рада је унапређење електронског пословања у делатности трговине кроз развој новог комуникационог микса заснованог на технологијама интернета интелигентних уређаја и мобилним технологијама. У дисертацији је развијен општи модел примене интернета интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји. Развијени модел теоријски обједињује релевантна пословна и технолошка решења, аспект произвођача и малопродаваца приликом активације потенцијалних купаца, комбинујући кориснички интерфејс и интерне пословне процесе. Модел обухвата две групе решења: решења намењена купцима и решења усмерена на инфраструктуру и пословне процесе. Такође, модел прати пословни процес кроз фазе планирања, имплементације и мерења перформанси система и остварених резултата. Интеграција интернета интелигентних уређаја, мобилних технологија, cloud computing-а, big data аналитике, сигурности и приватности предвиђена је моделом. Такође, као део општег модела, развијен је и посебан модел предикције примене бикона у маркетингу и малопродаји.
Евалуација модела у докторској дисертацији спроведена је експерименталним истраживањем у реалном пословном случају примене бикона за унапређење процеса куповине и подстицаја купаца на куповину. Истраживањем је валидирана ефикасност предикције и потврђена ефективност примене бикона као маркетиншке промотивне иницијативе. Циљ спроведених истраживања јесте да потврди ефикасност предикције и утврди општи ниво познавања и примене технологија интернета интелигентних уређаја међу менаџерима малопродајних предузећа и предузећа из области роба широке потрошње у Србији. Резултат истраживања показао је садашњи низак ниво познавања и примене технологија интернета интелигентних уређаја. Коришћењем модела обједињенe теорије прихватања и употребе технологија утврђени су главни фактори утицаја на намеру и коришћење решења из домена интернета интелигентних уређаја. Имплементација и евалуација модела подржава главне хипотезе дисертације – да је могуће развити одржив систем примене интернета интелигентних уређаја у маркетингу и малопродаји, те да се овим технологијама може остварити бољи пословни резултат у односу на стандардне начине пословања и активације купаца.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.